E.C. Skrevet Torsdag kl. 20:04 Skrevet Torsdag kl. 20:04 Sikkert fordi den typiske E6x eieren nå er ungdom uten penger som kjøper alt fra Autodoc/Ridex og forventer nesten gratis deler på bruktmarkedet. ///M-ini95, sveigis, hsd og 1 annen reagerte på dette 4
Emilsen Skrevet Fredag kl. 09:26 Skrevet Fredag kl. 09:26 Mange her som er flinke på detailing, er det noen som kan ha noen tips til poleringsmaskin eller pakke som funker greit? Er det best å begynne med DA eller roterende? Hva er fornuftig å legge i det? Regner med jeg heller oppgraderer senere hvis det kommer et behov. Problem å kjøpe brukt?
E.C. Skrevet Fredag kl. 09:46 Skrevet Fredag kl. 09:46 Ser ikke problem med å kjøpe brukt, men du må vurdere hva du får med av puter og hvor god stand det er på disse (samt hva du får med av polish). Kan fort bli lite forskjell pengemessig å kjøpe en brukt maskin om man må kjøpe puter og poleringsmiddel vs. å vente ut en pakke på tilbud i nettbutikk (som i denne bransjen inntreffer nesten månedlig: påske, vår, jul, sommer, høst, whatever). Jeg kjøpte en pakke med en bra maskin og heller litt lavere kvalitet på puter/polish da disse uansett er lettere å bytte og har lav gjensalgsverdi brukt. Ble fornøyd med første forsøket jeg gjorde på høsten, du kan bla til starten av november i tråden min så ser du litt bilder. fupsaker, sveigis og Marius2002 reagerte på dette 3
StigJ Skrevet Fredag kl. 14:06 Skrevet Fredag kl. 14:06 4 timer siden, Emilsen skrev: Mange her som er flinke på detailing, er det noen som kan ha noen tips til poleringsmaskin eller pakke som funker greit? Er det best å begynne med DA eller roterende? Hva er fornuftig å legge i det? Regner med jeg heller oppgraderer senere hvis det kommer et behov. Problem å kjøpe brukt? Finnes mye kjekke pakker der ute. Jeg sverger selv til Rupes maskiner, men så driver jeg bipleiefirma på si. Men jeg har denne her som reservemaskin og har litt erfaring med den. En kjekk og rimelig maskin pluss bra tilbehør i denne pakken. Ville lagt til mer kluter og flere pads. Pluss du behøver beskyttelse i form av en forsegling eller voks. https://bilnerden.no/north-detailing-lynx-da-15-poleringspakke Marius2002 og sveigis reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Fredag kl. 14:15 Skrevet Fredag kl. 14:15 Kjøpte dette settet i høst, men da var det på halv pris. Ikke testet enda, men kan ikke vente til å hive meg uttpå og prøve. Kun håndpolert i alle år, så dette kan bli spennende. https://www.garasjetid.no/turtle-wax/169601_bun/hybrid-solutions-professional-polering-komplett-maskinpolering-for-entusiasten Vet det ikke er Rupes og etter mitt syn ser alle de DA-15-maskinene i den prisklassen helt like ut, bare andre farger. Men men 🤷♂️ E.C. og sveigis reagerte på dette 2
E.C. Skrevet Fredag kl. 14:22 Skrevet Fredag kl. 14:22 Tenker de fleste DA-maskinene gir godt nok resultat for å komme i gang. Blir nok forskjell på ergonomi og støy, men sånt finner man jo ut av, om det er noe til å leve med i forhold til bruken eller ikke. Marius2002 reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet Fredag kl. 15:12 Skrevet Fredag kl. 15:12 Skal du bare pleie/kjøre lett korrigering på bra lakk er DA-maskin både trygt og godt nok i massevis. Skal du bryte deg på veldig dårlig lakk er det roterende som gjelder, men da skal man være litt våken. Brukt maskin er helt greit, tenker jeg. De holder godt, og mange som selges er knapt brukt. Marius2002, E.C. og sveigis reagerte på dette 3
liffi Skrevet Lørdag kl. 06:58 Skrevet Lørdag kl. 06:58 Kjørte inn til Oslo i går får og male litt på kroppen… 5t parkering 650,- 🥸 "Phus" på Brugata så ikke beste plassen eller. fant meg hjørneplass så sto vel ish trygt .. men fader for noen priser Otis og fupsaker reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet Søndag kl. 21:37 Skrevet Søndag kl. 21:37 Når vi snakker om ting som koster mer enn det burde… Naboen min kom hjem med helt ny bil her på fredag. Han har kjøpt en splitter ny 2025 modell diesel bil, rettere sagt en Skoda Kodiaq med 190 hester diesel. Den ga han ikke mindre enn 900 000,- for…en Skoda…med en 2,0 diesel 😂😂 Og da begynner jeg å tenke, hva annet får man for 900 000,-… 2022 X5 45e 2022 G31 540d 2021 Porsche Cayenne e-Hybrid 2025 i4 M50 + E39 M5 2022 Audi A6 Allroad Men alle disse er uinteressante fordi en ny Skoda diesel frister mer. For all del, han er ikke bilinteressert, men veldig opptatt av å kjøre dieselbil, gjere skrevet med CAPS LOCK på i kommentarfeltet på Facebook. Men man får da en ganske habil dieselbrakke for 900 000,-. Forstå det den som kan 😅 HenrikSolberg, fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 3
fupsaker Skrevet Søndag kl. 22:24 Skrevet Søndag kl. 22:24 46 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Når vi snakker om ting som koster mer enn det burde… Naboen min kom hjem med helt ny bil her på fredag. Han har kjøpt en splitter ny 2025 modell diesel bil, rettere sagt en Skoda Kodiaq med 190 hester diesel. Den ga han ikke mindre enn 900 000,- for…en Skoda…med en 2,0 diesel 😂😂 Og da begynner jeg å tenke, hva annet får man for 900 000,-… 2022 X5 45e 2022 G31 540d 2021 Porsche Cayenne e-Hybrid 2025 i4 M50 + E39 M5 2022 Audi A6 Allroad Men alle disse er uinteressante fordi en ny Skoda diesel frister mer. For all del, han er ikke bilinteressert, men veldig opptatt av å kjøre dieselbil, gjere skrevet med CAPS LOCK på i kommentarfeltet på Facebook. Men man får da en ganske habil dieselbrakke for 900 000,-. Forstå det den som kan 😅 Av de nevnte hadde jeg nok valgt enten 540d eller allroad'n. Eller funnet meg en RR Sport TDV6 eller TDV8. 😛 Otis reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Søndag kl. 22:59 Skrevet Søndag kl. 22:59 34 minutter siden, fupsaker skrev: Av de nevnte hadde jeg nok valgt enten 540d eller allroad'n. Eller funnet meg en RR Sport TDV6 eller TDV8. 😛 Hadde tatt G31 540d LCI selv, G05 X5 45e er ett bra kjøp først når man kommer under 750 000,-. fupsaker reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet Søndag kl. 23:02 Skrevet Søndag kl. 23:02 (endret) @Fredrik 90 helt enig. Samtidig er det ikke alt en skal forstå. Han kunne fått en flott("flott") Enyaq til rimeligere om det må være Skoda eller BMW iX60 LCI med kampanjen som kjøres nå eller hvis det "må være diesel" så ligger det noen fine 2024 Audi A6 40 Quattro som såvidt har rullet ut fra fabrikken. Noe eldre enn det er vel ikke aktuelt for vedkommende? - basert på kjøpet. Uansett, det fine med å ikke forstå hverandres prioriteringer gjør at det blir et mangfold. Og mangfold i trafikken trenger vi, omtrent annenhver bil er en Tesla idag. Endret Søndag kl. 23:05 av Marius2002 laffe, fupsaker og papertiger reagerte på dette 3
Lars89 Skrevet Mandag kl. 00:33 Skrevet Mandag kl. 00:33 (endret) Prisene har steget altfor fort på kort tid. Sjefen min kjøpte ny godt utstyrt Kodiaq 4x4 for et par år siden til 550k. 900k er mye, men man har svært få alternativer hvis man skal ha diesel. Men for enkelte et det kun aktuelt med nytt og da er det uvesentlig hvor mye en 3 år gammel bruktbil koster. Endret Mandag kl. 05:42 av Lars89 Marius2002, fupsaker, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4
Emilsen Skrevet Mandag kl. 13:28 Skrevet Mandag kl. 13:28 På 21.3.2025 den 15.06, StigJ skrev: Finnes mye kjekke pakker der ute. Jeg sverger selv til Rupes maskiner, men så driver jeg bipleiefirma på si. Men jeg har denne her som reservemaskin og har litt erfaring med den. En kjekk og rimelig maskin pluss bra tilbehør i denne pakken. Ville lagt til mer kluter og flere pads. Pluss du behøver beskyttelse i form av en forsegling eller voks. https://bilnerden.no/north-detailing-lynx-da-15-poleringspakke Er det nok hvis man tar med f. eks. 1-2 ekstra pad av cut, medium og fine? Samt mikrofiber, har litt fra før og. Hvordan Fusso nå? Både å legge, holdbarhet og beskyttelsesevne Fint med god glans og men det kommer i andre rekke. Det viktigste for meg er at bilen blir rett å holde ren. Evt tips om en coating/voks for nybegynnere!
GtiGtr Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Krakòw, Eg og fruen flyr til Krakòw om et par veker for en langhelg, nokon som har tips til ting å få med seg der? Endret 7 timer siden av GtiGtr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå