Ingvaldsen Skrevet Mandag kl. 16:50 Skrevet Mandag kl. 16:50 (endret) 5 timer siden, Skulebollen skrev: Hoi! Har kjøpt Zimmerman skiver til min g31 530d. Disse er merket med høyre og venstre på skiva. Men ser at "lufterillene" i skiva går motsatt vei på dei originale. Noen som har formening om dette har noe å bety? Skiva du har i hånda skal være høyre skive, om det er høyre side vi ser av bilen så er den feilmomtert, kald luft dras inn i senter og kastes ut i felgen. er det likt på begge sider eller er det montert 2 venstreskiver ? Endret Mandag kl. 16:51 av Ingvaldsen
Skulebollen Skrevet Mandag kl. 17:07 Skrevet Mandag kl. 17:07 Skivene som står påmontert er originale Bmw montert hos Bmw. ( for 50.000km. Siden ) Og begge kaster luften likt, m.a.o må dei ha montert venstreskiven på høgresiden og motsatt.. Utrolig hva man får av ett verksted for 20.000 kr 🤓 Da tar jeg utgangspunkt i at originalskivene er montert feil og at Zimmermann har merket riktig. Otis, Ingvaldsen og fupsaker reagerte på dette 3
Haug530D Skrevet Mandag kl. 17:19 Skrevet Mandag kl. 17:19 (endret) 25 minutter siden, Skulebollen skrev: Skivene som står påmontert er originale Bmw montert hos Bmw. ( for 50.000km. Siden ) Og begge kaster luften likt, m.a.o må dei ha montert venstreskiven på høgresiden og motsatt.. Utrolig hva man får av ett verksted for 20.000 kr 🤓 Da tar jeg utgangspunkt i at originalskivene er montert feil og at Zimmermann har merket riktig. Står det noe på pakken med Zimmerman skiver? altså "L" og/eller "R" eventuelt "Links" eller "Rechts" De fleste skiver som produseres lages jo for begge sider om ikke annet er spesifisert. Edit glem det, du skrev jo at de var merket høyre og venstre. I forhold til delekatalog så har ikke G30/G31 noe høyre/venstre spesifiserte skiver, mulig jeg tar feil. Men ser på Autodoc at Zimmerman har for høyre og venstre side, det kan jo forklare hvorfor Bmw sine orginale er feil, om det kun er en type for høyre og venstre side. Endret Mandag kl. 17:34 av Haug530D
Otis Skrevet Mandag kl. 17:27 Skrevet Mandag kl. 17:27 I service manualen for G31 så skrives det at det kan finnes en pil på navet på bremseskiven. Den viser retningen på pilen, som skal peke forover. Har dine skiver det @Skulebollen?
Skulebollen Skrevet Mandag kl. 17:34 Skrevet Mandag kl. 17:34 5 minutter siden, Otis skrev: I service manualen for G31 så skrives det at det kan finnes en pil på navet på bremseskiven. Den viser retningen på pilen, som skal peke forover. Har dine skiver det @Skulebollen? Har ikke klart og se den pilen, men navet er så "slitt/gromsete" at jeg finner ingen tall heller. Men om man bytter om på skivene så blir dem like som Zimmermann skivene
Haug530D Skrevet Mandag kl. 17:36 Skrevet Mandag kl. 17:36 1 minutt siden, Skulebollen skrev: Har ikke klart og se den pilen, men navet er så "slitt/gromsete" at jeg finner ingen tall heller. Men om man bytter om på skivene så blir dem like som Zimmermann skivene Du er sikker på at de som står på bilen er orginale? at det ikke er 3 parts som er satt på feil side?
Skulebollen Skrevet Mandag kl. 17:55 Skrevet Mandag kl. 17:55 18 minutter siden, Haug530D skrev: Du er sikker på at de som står på bilen er orginale? at det ikke er 3 parts som er satt på feil side? Ifølge papirer sendt ut fra Bmw verkstedet så fikk bilen nye originale skiver for 4 år og 50.000 km siden ja..
Marius2002 Skrevet Onsdag kl. 03:09 Skrevet Onsdag kl. 03:09 På tampen av sesongen, BMW iX LCI gjør det godt i en test med tung campingvogn bakpå, 1900kg +. Ikke mange elbiler som lovlig kan dra 2500kg enda. Elbil.no | Test av trekkbil med tung vogn papertiger, fupsaker og mslello reagerte på dette 3
Orjan Skrevet Onsdag kl. 09:35 Skrevet Onsdag kl. 09:35 Grei samling på auksjon - The M Collection; Munich 2025 | Available Lots | RM Sotheby's Blant annet en M3 CRT "delivered to its first owner in Oslo, Norway"... EspenM3css, Ampera, fupsaker og 5 andre reagerte på dette 8
Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 10:40 Skrevet Onsdag kl. 10:40 1 time siden, Orjan skrev: Grei samling på auksjon - The M Collection; Munich 2025 | Available Lots | RM Sotheby's Blant annet en M3 CRT "delivered to its first owner in Oslo, Norway"... Den der var vel bare i Norge ett par år før den ble eksportert til Danmark mener jeg å huske. sveigis og Orjan reagerte på dette 2
fupsaker Skrevet Onsdag kl. 11:18 Skrevet Onsdag kl. 11:18 En gledens dag for en fremtidig eier: Min gamle 330i skal selges, samme eier siste fem og et halvt år, gått 161k på Eu i april. Webasto, ACS fjører, 340i-eksos, hud, alcantara. Setter interesseserte i kontakt med nåværende eier om ønskelig. Hadde kjøpt den på flekken selv, hadde jeg ikke hatt Taycan og Model 3. Orjan reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 14:01 Skrevet Onsdag kl. 14:01 Et lite problem har oppstått her... Lakkverkstedet har klart å herpe to av de utvendige Shadowline vinduslistene på min E34 ved demontering. Jeg skjønner at de sitter godt og at de måtte av, men problemet mitt nå er at disse er utgått hos BMW. Noen med tips til hvor man kan skaffe nye? Eller må jeg kjøpe krom lister (som er tilgjengelige) og foliere dem, det er ikke en løsning jeg vil ha når jeg har en original Shadowline E34. Ble mildt sagt ganske forbanna, spurte om de hadde brukt gravemaskin for å ta de av...men gjort er gjort og det løser ingen ting å kjefte.
sveigis Skrevet Onsdag kl. 14:29 Skrevet Onsdag kl. 14:29 26 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Et lite problem har oppstått her... Lakkverkstedet har klart å herpe to av de utvendige Shadowline vinduslistene på min E34 ved demontering. Jeg skjønner at de sitter godt og at de måtte av, men problemet mitt nå er at disse er utgått hos BMW. Noen med tips til hvor man kan skaffe nye? Eller må jeg kjøpe krom lister (som er tilgjengelige) og foliere dem, det er ikke en løsning jeg vil ha når jeg har en original Shadowline E34. Ble mildt sagt ganske forbanna, spurte om de hadde brukt gravemaskin for å ta de av...men gjort er gjort og det løser ingen ting å kjefte. Hvilken side er det ? Jeg har en mener jeg til høyre foran som er fin og den er din gratis selvsagt. Men ja et styr og få av hele disse Fredrik 😩 Fredrik 90 reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Onsdag kl. 14:39 Skrevet Onsdag kl. 14:39 11 timer siden, Marius2002 skrev: På tampen av sesongen, BMW iX LCI gjør det godt i en test med tung campingvogn bakpå, 1900kg +. Ikke mange elbiler som lovlig kan dra 2500kg enda. Elbil.no | Test av trekkbil med tung vogn 250km er jo latterlig lite likevel.. Og det er ved og finne en ladestasjon akkurat når man går tom. Reell rekkevidde ligger m.a.o mellom 150-200km i bestefall.. Da rekker man kjøre 1,5-2 timer før ny mat/pissepause på 25-30 min.. Dette på en bil som har ett sinnsykt verdifall og koster over 1 milø ny.. Hærlig 🤭 ahj og Eystein Ose reagerte på dette 2
Skulebollen Skrevet Onsdag kl. 14:42 Skrevet Onsdag kl. 14:42 38 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Et lite problem har oppstått her... Lakkverkstedet har klart å herpe to av de utvendige Shadowline vinduslistene på min E34 ved demontering. Jeg skjønner at de sitter godt og at de måtte av, men problemet mitt nå er at disse er utgått hos BMW. Noen med tips til hvor man kan skaffe nye? Eller må jeg kjøpe krom lister (som er tilgjengelige) og foliere dem, det er ikke en løsning jeg vil ha når jeg har en original Shadowline E34. Ble mildt sagt ganske forbanna, spurte om de hadde brukt gravemaskin for å ta de av...men gjort er gjort og det løser ingen ting å kjefte. Hvorfor demonterer du ikke selv? Da sparer du mye penger og slipper og bli forbanna😊 Fås dessverre ikke kjøpt nye. Er en som selger to nye til bakdører på Finn. Jeg har kommet over 2 strøkne ( visstnok, enda ikke hentet ) til fremdører etter over 1 år med leting på Finn, da fra delebiler som blir solgt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå