Saltkjelen Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden De originale gummimattene er grusomme og blir gule. De ville jeg kastet på dynga først som sist og heller kjørt med velour året rundt - alternativt gått for noen uoriginale, sorte gummimatter. Ja, jeg har Wokeby med ekstra bagasjeplass bak. Anbefales! fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 1 1
Øyvind L. Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden https://www.boosted.dk/bilbranchen/youtuber-slaar-fast-folk-bliver-tvangsfordret-med-elbiler/?fbclid=Iwb21leAQbgINleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeaZH3_TmD7TaOFbNE_8yXkrwnlpU4w16Zda21yY6LBOsD3D15HXh7TTWiW-k_aem_cJyzU4m0EpycEy1E0KADTQ
Fredrik 90 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 13 minutter siden, Øyvind L. skrev: https://www.boosted.dk/bilbranchen/youtuber-slaar-fast-folk-bliver-tvangsfordret-med-elbiler/?fbclid=Iwb21leAQbgINleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeaZH3_TmD7TaOFbNE_8yXkrwnlpU4w16Zda21yY6LBOsD3D15HXh7TTWiW-k_aem_cJyzU4m0EpycEy1E0KADTQ Ja dette har jeg også sagt før, elbiler er frivillig tvang. Det er ikke tvil om at elbilandelen i Norge er kunstig høy, ikke bare subsidieres bilene fra staten med veldig lave avgifter. Men bilprodusentene selv subsidierer bilene med noen rabatter som egentlig er helt urealistiske. Dette er kampanjer og rabatter som mann aldri hadde fått på en ICE bil. Fredrik reagerte på dette 1
teerex Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Jeg skulle selvsagt ha Tesla Model Y da den ble klar for forhåndsbestilling 15. mars 2019. Så gikk nå tiden og fabrikken som skulle bygges i Berlin ble forsinket. De første bilene ble vel levert høsten 2021 fra Kina. Jeg hadde mest lyst på bil fra Berlin så jeg ba om å få vente, og det var greit i første omgang. Imidlertid var det ikke offentliggjort noen planer om et Tesla-senter her i Sør-Troms/Lofoten området. Å være avhengig av å kjøre eller sende bilen over 30 mil til Tromsø eller Bodø i tilfelle trøbbel var en liten dealbreaker. Nå har riktignok Tesla-senteret åpnet en halvtimes kjøring fra meg, men de får ikke tak i mekanikere så kun salg/utlevering pr. nå 🙃 Siden jeg kjører så lite for tiden og prisen på Model Y var på tur oppover, så tenkte jeg vel da at jeg kunne like godt selge bilen videre med fortjeneste når den kom og heller satse på noe annet. Min gamle 2000 Jeep Grand Cherokee diesel med stive akslinger(som jeg kjøpte i Arendal i 2009) funket jo, men den var ikke lengre helt etter den standard man ønsket seg til langturene. Jeg så etter nyere Grand Cherokee, evt. Amarok eller Ford Ranger om så. Så tipset en kompis meg om at jeg måtte se litt på X5, og det gjorde jeg. Ekte skinnseter og mere tradisjonelt premiumpreg over interiøret tiltalte meg mere enn det noe simplistiske plastpreget i Model Y. Dessuten ikke minst en penere bil, så det ble en overraskende kjapp handel før jul 2021 med den første og absolutt beste E70 for mitt behov. Sommeren 2022 presset Tesla på og sa at jeg måtte ta ut bilen fra Kina, siden fabrikken i Berlin ikke var klar. Men da ville faktisk en kompis overta den. Så vi delte på prisgevinsten på rundt 80 løk, og hentet bilen i Tromsø i september 2022. Akselerasjonen var jo som forventet av en annen verden enn man er vant til 😀 Men det er jo ikke alt her i verden. De er iallefall fornøyd med den nå etter over 20.000 km uten trøbbel. Og jeg er fornøyd med min E70, og tviler på at det blir noen elbil på meg med det første. Den gamle Jeep'en bruker jeg nesten hver dag, mens E70'en for det meste står til pynt utenom de få langturene. 16.000 km på drøyt 4 år sier vel sitt 😀 Håper den blir brukt litt mere etterhvert da. Det fortjener vel både den og jeg. Endret 4 timer siden av teerex laffe og Fredrik reagerte på dette 2
Øyvind L. Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 time siden, Fredrik 90 skrev: Ja dette har jeg også sagt før, elbiler er frivillig tvang. Det er ikke tvil om at elbilandelen i Norge er kunstig høy, ikke bare subsidieres bilene fra staten med veldig lave avgifter. Men bilprodusentene selv subsidierer bilene med noen rabatter som egentlig er helt urealistiske. Dette er kampanjer og rabatter som mann aldri hadde fått på en ICE bil. Enig. Og man får ikke velge. Importøren tar ikke inn annet enn elbil. Og hvis de tilbyr forssil så er det kanskje bare en model. BMW er jo et godt eksempel. Man får kun 320d, 340i, 520d. 5-serie tilbyes kun som hybrid bensin. Den fine 6er dieselen er borte nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå