mcbanan Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Eindel av kostnaden er nok at det er veldig dyrt å bygge ut fibernettet i Norge, i forhold til f.eks Danmark. Heime i Sogn har Telenor gjort seg litt upopulære ved å la dei lokale småselskapa ta kostnaden med utbygging av fiber inn i kvar ein krok, og så komme å tilby nett på samme fiber til ein rimeligare penge Så set dei vel opp prisen når dei lokale har kasta korta. Endret 3 timer siden av mcbanan Marius2002 reagerte på dette 1
sluquet Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Det er vel i praksis monopol på fiberen mange steder også? Her jeg bor har Altibox (Viken fiber) eierskap til fiberen, og da kan jeg ikke få abonnement via den forbindelsen fra en annen leverandør sier de. Eneste alternativ er trådløst, noe som er uaktuelt for meg, har mye trafikk inn og ut: Endret 2 timer siden av sluquet Marius2002 reagerte på dette 1
Kjennern Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 3 timer siden, Fredrik skrev: Hvorfor er internet så dyrt i Norge? Vi betaler under 400 DKK (ca. 550 NOK) i kvartalet for 500/500 mbit. Dette er fastnett fra en av de store tilbyderne, men man kan få det billigere med f.eks 5G. Det er ikke nødvendigvis så dyrt i Norge heller om man kan ordne en kollektiv avtale som for eks når man bor i et sameie. Jeg ordnet avtale med Global Connect der vi bodde før og fikk da 1000Mbit til 219,- mnd. uten TV. 2 timer siden, Marius2002 skrev: Usikker. Nå skal jeg ikke være en 88år gammel tastaturkriger som kaller dette mafiavirkaomhet. Men det er få tilbydere, og det er svine dyrt. Mange fortsetter bare i den gamle tralten og betaler, men flere og flere får øynene opp og ser på alternativ. Og siden ikke er så mange, så er Starlink noe som blir nevnt mer og mer. Ikke mange år siden jeg betalte det samme som du bare for internett 250/250-linje. Jeg fikk nå endret til 919,- på siste oppsigelsesmåned med altibox(september), og da 150/150 kun internett… Så må da uansett svelge kamelen på 1700,-. Så blir det kanskje StarLink her også. Hvis SL ikke fungerer så kan jeg avbestille. Altibox var lite imøtekommende denne gangen Når man forhandler alene les bor i enebolig så flår de deg ganske greit. Det har jeg merket selv etter at vi flyttet til enebolig. Burde dog være mulig å lage et antennelag med naboer slik at man kan ingå en kollektiv avtale for eks..? Bare en tanke Fredrik og Marius2002 reagerte på dette 2
sluquet Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Akkurat nå, Kjennern skrev: Når man forhandler alene les bor i enebolig så flår de deg ganske greit. Definitivt, da vi flyttet fra sameie til enebolig tilbake i 2020 gikk jeg fra 1000/1000 med 100 "poeng" til 599,- til 500/500 med 50 poeng til 1100-ish. Er oppi snart 1400,- for samme pakka nå siden mai. Marius2002 reagerte på dette 1
Fredrik Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Argumentet om at det er dyrt å grave i Norge er korrekt nok. Omtrent hele Danmark fikk fiber på 2000 tallet fordi det er billig å grave. Vi har ingen ledninger i luften lokalt i dag. Alt er gravet ned. Det var forøvrig fjernvarmeselskapene som fikk den jobben. De hadde erfaringen og utstyret til å gjøre jobben. Store deler av Danmark har fjernvarme. Allikevel synes jeg at internett virker å være veldig dyrt i Norge. Manglende konkurranse kanskje eller at de avtaler. Jeg vet ikke. 5G får man forøvrig i Danmark til litt over 200 DKK i måneden, men såvidt jeg forstår krever dette til tider litt tålmodighet hvis man spiller eller hele nabolaget bruker telefonen. Endret 2 timer siden av Fredrik Marius2002 reagerte på dette 1
sluquet Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Heldigvis kvittet vi oss fort med forbruksgrenser som var et blaff på starten av 00-tallet. I USA er det vel vanlig med quotas ala mobilabonnement på bredbåndet fremdeles. Marius2002 reagerte på dette 1
Heik80 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Fiber dansen er nett som på Tyrkisk Bazar 😅 Pruting og løyner på høgt nivå😅 Marius2002 og sluquet reagerte på dette 1 1
Eystein Ose Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 4 timer siden, Yngvejos skrev: Jeg hadde lett betalt de ekstra kronene per måned for å slippe å støtte Elon Musk. Jeg gjør forsåvidt det allerede med 500mbit til 899,-. (hadde ikke trengt mer enn 100) Om du ønsker kan du sette fast trekk fra kontoen din til kontoen min på differansen, så kan jeg fortsette med Tussa fiber. Siden du lett hadde betalt de ekstra kronene🤷🏻♂️
GtiGtr Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden 7 timer siden, Fredrik 90 skrev: 900 000 kr for nesten ny premiumbil med stoffseter? https://www.finn.no/mobility/item/470025115?ci=1 Manuelle stoffseter til og med...
Fredrik 90 Skrevet 13 minutter siden Skrevet 13 minutter siden 17 minutter siden, GtiGtr skrev: Manuelle stoffseter til og med... Ja det er helt krise, hva er det folk tenker med. Med egentlig, denne er garantert myntet på firmabil kunder eller leiebil selskaper som må ha en ICE bil. Kult å ha en ny ICE Audi A6 da, møter ikke mange av den (møter forsåvidt ikke mange av elbil versjonen heller)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå