Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Marius2002 skrev:

Kom over en nylig opplastet video mens jeg satt å så på snowboardfilm.
Volvo 740 vs. BMW E92 M3, ta det for det den er. Kjøringen i 740en vekte i alle fall minner fra way back.

 

Så denne på lørdagen, må si jeg satt og humret bra for meg selv. Har litt sansen for sånn humor 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tennbrikket skrev:

Så denne på lørdagen, må si jeg satt og humret bra for meg selv. Har litt sansen for sånn humor 😂

Det ga iallefall litt flashback fra da "vi"(gjengen) hadde en Sierra med sveiset sperre i gjengen og en E30 med lige så. Da kunne man herje litt utenom allmenn veg(skogsveger, lukkede industriområder osv.) og det var ikke så nøye. En bulk her eller ei knekt fjør der. Det samme med mopedtiden. Da var det en moped til vegbruk, lovlig og god og en eller fler som ble brukt til herjing utenfor allfartsveger. Jeg hadde en 1964 Garelli Katia trømoped som herjemoped, denne mistet jeg framhjulet på i et hopp. Det var lagt igjen en haug med singel som sku strøs utover en parkeringsplass, der dro vi 16 år og tøff som fy(trodde vi iallefall), med spade og laget hopp. Da hadde vi fått innblikk i Crusty Demons og var litt gira på slikt. Vel, en 40 år gammel trømoped med defekt frambremse og lite spor i dekkene var ikke noe å fare med, men moro var det. Etter at framhjulet datt av midt i hoppet var det bare inn i garasjen igjen å banke det på plass... Slikt sett savner jeg litt den tiden, på en annen side er det godt det er over. Uansett en tid jeg ikke kunne vært foruten. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å herje rundt med en vrakbil er noe av det jeg savner fra ungdoms tiden. Husker spesielt en E34 520i som ene kameraten min kjøpte som delebil/vinterbil. Den kjørte vi skogen med, hoppa med og selvfølgelig burna ut mange sett med bakdekk. Nå i ettertid så får jeg litt vondt av at vi behandlet en E34 slik, men det var en bil han ga 6000 kr for. Det var da det gikk opp for meg hvor mye disse bilene egentlig tåler, vi klarte ikke å knekke motor eller drivverk. Men sykt mye morro vi hadde også, jaggu overlevde vi også selv om det mange ganger gikk på ren flaks.

Fant faktisk ett gammelt bilde av den aktuelle bilen, en av svært mange ganger den havnet i grøfta 😉

790B35CC-8AC6-4987-8C80-2FF5EAB73626.thumb.png.a0f5b56b766608b48249b8bf0f245f3c.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo fast hver eneste høst det og tråle bruktannonsene og skaffe seg noen jordebiler. Da fikk man tak i mye ræl men du verden så mye moro vi hadde. Den dårligste jordebilen vi prøvde må ha vært en Golf 1 pickup. Den var ubrukelig på absolutt alt.

Ungdommen nå kjenner jo ikke til begrepet jordebil engang, tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første og eneste jordebil i 1985. Dette var et rustvrak av en Land Rover Serie III (88") fra 1974 (mener jeg at det var) med bl.a en brukket ramme. Vi (jeg og en god venn) brukte den som rambukk mot andre bilvrak og kjørte som villmenn på byggeplasser i Oslo (som på bildet bak Hoff gård mellom Skøyen og Smestad) - og det er egentlig utrolig så lenge den holdt (noen uker) før den endte hos høggeren. Bilen ga imidlertid mersmak og jeg har siden hatt to andre ganske fine LR Serie III (en 88" fra 1980 og en 109" fra 1977). Jeg elsker disse gamle LR'ene... :)

large.330277514_LandRover1985.jpg.1754cef3f93b28ca29f1561c80c80782.jpg

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om denne er delt en plass her allerede da, men jammen ser det ikke ut til at man skal få lov til å drifte litt med Tesla også fremover (endelig) :) 

 

https://www.tesla.com/no_NO/blog/how-track-mode-works?redirect=no?utm_campaign=trackmode&utm_source=youtube&utm_medium=social&redirect=no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Helt ærlig Fredrik... hvor gammel er du (jeg vet at du nærmer deg 30)? Makan til oppgulp er det lenge siden jeg har lest noe sted. Vi vet foreløpig ikke hva som har skjedd og selv om det var en navigatørfeil på KNM Helge Ingstad blir det helt feil å henge ut kvinner spesielt for denne hendelsen. Det blir litt som hvis en kvinnelig bilsjåfør gjør en feil så gjør automatisk alle kvinnelige bilsjåfører feil eller visa versa når det gjelder menn. En håpløs tankegang... 😕 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/12/2018 at 7:51 PM, Marius2002 said:

Kom over en nylig opplastet video mens jeg satt å så på snowboardfilm.
Volvo 740 vs. BMW E92 M3, ta det for det den er. Kjøringen i 740en vekte i alle fall minner fra way back.

 

Humor på høyt nivå! Dette minner meg om tidlig tenårene og mopedportalen forumet, husker ikke navnet på gjengen som drev å lagde videoer der. Men det var mye hopping, flammer og trimma TSXr. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, scoot skrev:

Humor på høyt nivå! Dette minner meg om tidlig tenårene og mopedportalen forumet, husker ikke navnet på gjengen som drev å lagde videoer der. Men det var mye hopping, flammer og trimma TSXr. 😂

Bad Acid var iallefall en av de, de kom med en serie filmer som vi så mye på. For en tid :D 

Edit: Når jeg ser den ene filmen nå (linket under) er det jo bare dritt, men det bringer frem mye minner. haha :D 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...