Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Godt jeg ikke hører på slike årlige kvalitetsundersøkelser :) de får si hva de vil. De er gjort under andre forhold enn her i norge. Her ruster bilene uansett. Og feil ellers.... ja den tabellen hvor vag gjør det så bra klarer ikke å overbevise meg. Vag er og blir falleferdige når dem bikker 6 år i alder samme hva undersøkelser sier. Sikkert kjøpt og betalt av vag som er kjent for å operere med god etikk for tiden 😂

Bmw, lexus og porsche er stadig bunnsolide biler :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeep Renegade og Compass står på den samme plattformen som Fiat 500L/X og bygges i Italia, Brasil og Kina. Fiat eier som kjent Chrysler (inkl. Jeep, Dodge og Ram) i dag og det er derfor flere andre modeller som deler plattform/chassis.

Fiat eier forøvrig også Maserati og Alfa Romeo.

Apropos amerikanske biler og spesielt sportsbiler så liker jeg dagens Corvette (som er et merke under Chevrolet - altså General Motors (GM)). C7 Z06 har en V8 motor på 6,2 liter som yter 650 HK og 881 Nm. 0-100 Km/t går løs på rundt 3,2 sekunder og topphastigheten er 312 Km/t. Det interessante med dagens Corvette er at kjøreegenskapene er på nivå med Porsche 911, Audi R8 etc. Det som trekker ned er den opplevde kvaliteten på interiøret og kanskje designet på bilen (alt ettersom man ser det). Akselerasjonen 160-260 Km/t feiler imidlertid intet... :)

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å fortsette diskusjonen vedr. hvilke utfordringer BMW har på spesielt det amerikanske markedet. Genesis er Hyundai's premium bilmerke på linje med f.eks Lexus som er Toyotas premium bilmerke. G70 er Genesis' svar på BMW's 3-serie og jmf. Doug DeMuro et veldig bra svar på 3-serien.

G70 deler mange tekniske komponenter med Kia Stinger, men proporsjonene er som på dagens 3-serie (G20) og det er heller ingen tvil om at de har kikket BMW over skulderen når det gjelder store deler av designet.

G70 finnes foreløpig med to motorer: en 2,2 liter rekkefirer med 252 HK (360 Nm) eller en V6 motor på 3,3 liter som yter 370 HK (520 Nm) - altså ingen M3, men på nivå med 340i dog til en vesentlig lavere pris. 0-100 Km/t går løs på hhv. 6,4 og 4,7 sekunder. Topphastigheten er hhv. 240 og 270 Km/t. Bilen har som standard bakhjulstrekk, men fås også med 4x4.

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg liker Lexus. IS serien er kul, minner litt om BMW faktisk. Rettstillte 4-6 sylindret motor (bakhjulstrekk) og tøft utseende. Første generasjon har Rekke 6 og senere har V6 så vidt jeg vet. 2JZ rekke 6 er legenden ;) 

Hadde inne på verkstedet en diesel 4 syl. fra 07-08.  Motorlampe lyste, Viste seg å være tett EGR.!  Åpna panser og det første man ser er EGR, lett tilgjengelig og det tok maks et kaffe-kok så var den løs:)  Rengjorde den meget grundig for at kunden (som var en veldig fin fyr) skulle slippe å måtte kjøpe en ny ventil med det første. Utenom EGR og til tider injektorer og SCV-ventiler så er det ganske så feilfrie biler.  Har bytta en eneste dieselpumpe...  

Neste gang jeg er i beit etter en ny bruktbil så kan det godt hende at det blir en 10-13 år gammel IS.   Det er ikke en enorm overgang fra BMW til Lexus, litt værre om man skaffer seg Avensis. Da kjører jeg heller rundt i min gamle e39. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med litt Porsche fyll igjen jeg da, fortapt som jeg er.

For en bil! Det er den samme som den gule Manthay jeg postet for en stund siden, som kjørte turistrunder på ringen. 30 runder, bytte jul.. fylle litt bensin, 30 nye runder. Og om igjen. Hvor mange andre biler kan man gjøre det med? Sånn ca ingen? (hvor man presser bilen sånn ca 90%+ hver runde)

Imponerende kjøring av Chris også, bare sekundet tregere enn Porsche sin egen testsjåfør som også har rekorden på ringen for gatebiler.

 

 

Endret av Geir Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig med minner og musikk.

Satt idag og hørte på radioen og der dukket det opp en sang som hvertfall jeg har minner til da jeg var guttunge på midten av 80 tallet 😀.

For dere som er int i musikk og er litt av den eldre garde ,så har dere jo hørt om Vangelis og instrumentalen Charriots of fire ,forøvrig en flott sang synes jeg.

Og denne sangen minner meg om da tante og onkel leide vekk hytten sin fast til et eldre tysk ektepar .

De hadde da i 1986 en 84 modell 728i som jeg forgudet ,og det var ikke noe hverdagskost for en vanlig familie på Sørlandet på den tiden.

Husker tante var nærmest stolt at hun leide vekk hytte til disse rikingene som hun kalte det.

Så til saken :

Disse tyske ,var noen trivelige mennesker ,men var pedantiske og syyyykt nøye.

Husker den tyske fruen brukte hansker til alt og bilen var nydelig.

De skjønte fort at jeg likte bilen ,og faktisk fikk jeg lov til å være med henne på en liten tur .

Og jeg minnes henne stramme parfyme der hun satte seg inn med pressede beige kortbukser ,et hyggelig men særs strengt ansikt startet opp denne bilen .

Og her kommer hvorfor jeg husker sangen så godt .

Da vi kjørte avgårde i denne ,hadde hun denne på kassett og hun plystret så intenst etter denne ,at den lille gutten på 13 ,altså meg var livredd.

Men alt endte godt og husker jeg måtte betale turen med en klem til Frauen 😀😀.

Hver sommer var de der til langt på 90 tallet og stadig nyere Bmwer .

Men etterhvert ble mann syk og døde bort og hun er og nå borte for lengst.

Igjen rart med musikk og minner og følte jeg måtte dele dette.

Kjedelig for dere ungdommer ,men litt mer interessant for oss eldre Bimmers.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ungdom og hva er gæmlis? 😂

Ungdommer svarer ofte bare med "ok...whatever". Hva de enn trenger å vite eller finne ut, ligger noen tastetrykk unna via google. Noe av de største begivenhetene jeg husker fra barndommen, ble store fordi det var kun der og da det skjedde. Vi hadde ikke internett. Mens i dag kan man inn på youtube å se det man vil til man blir lei. Veldig positivt på sin måte det og, men tar bort noe av spenningen.

Ungdom er generelt mer dannet nå enn før. Mer bevisste. Mer mettet. Derfor er ting "kjedelig". 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del starta det med de svære trommene i "enter sandman", hørte på den skiva døgnet rundt nesten etterpå :P Så har det gått mye i alt mulig etter det, men dette er resultatet av 10-15 år med metal på ørene: 

 

 

 

Tror jeg har posta oss før, men fett om folk deler på facebook og liknende!  @sveigis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Evopower skrev:

Hva er ungdom og hva er gæmlis? 😂

Ungdommer svarer ofte bare med "ok...whatever". Hva de enn trenger å vite eller finne ut, ligger noen tastetrykk unna via google. Noe av de største begivenhetene jeg husker fra barndommen, ble store fordi det var kun der og da det skjedde. Vi hadde ikke internett. Mens i dag kan man inn på youtube å se det man vil til man blir lei. Veldig positivt på sin måte det og, men tar bort noe av spenningen.

Ungdom er generelt mer dannet nå enn før. Mer bevisste. Mer mettet. Derfor er ting "kjedelig". 

 

Og derfor har man sånt som champagne-krig på Solli-plass på 17. Mai, og fylla blir så en vane(kjedelig) at Oslos vestkant røyker gress og det som verre er for å få tiden til å gå.

ungdom nå tildags kan være vel så lite dannede som en generasjon tidligere er mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...