Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, tambur4 skrev:

Må innrømme at nå begynner jeg å bli skikkelig  lei dissing av Tesla her. Faller det ned et tre på en Tesla, så er vel det også typisk Tesla!

Jeg er overhodet ikke Tesla fanboy (noe man blir automatisk hvis man skriver noe positivt om den?)

Tesla er hva det er, lev med det! 

Slik har det vært mot BMW andre steder i en evighet også, så...

Blir aldri helt kvitt sånt uansett hvem det gjelder.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det de fleste tenker når det er snakk om elbil, jo Tesla. Tesla har biler som objektivt konkurrerer med premiummerker og klart det bringer følelser fram hos folk når et nytt merke klatrer så fort frem og enkelte ganger forbi godt etablerte merker/modeller salgsmessig. Tesla har også ytelser som man må opp på M, AMG og RS for og matche. Korte trekk har en rask bil blitt allemannseie. Well done, Tesla. Faktisk. Men så er det personlige preferanser som ofte tar overhånd og spesielt i kommentarfelt på f.eks. Facebook. Men her så er det forskjell på hva man liker og ikke og de fleste er saklige i sine feedback. Jeg liker ikke Tesla, jeg synes bilene er fæl eksteriørmessig, eneste Model S som nogen lunde holder seg. Men det er jeg, jeg kjører jo F45 og mange "hater" på den også. Do I care? Nei. Jeg synes derimot Tesla har gjort mye bra og bøyer meg for hva de har fått til ila. få år. Jeg liker heller ikke f.eks. Opel og synes de er like fæl. Vi prater derimot aldri om Opel her inne, sjeldent iallefall, fordi Opel har ingen biler som konkurrer direkte mot BMW om man ser litt rundt på det. Om man absolutt skal sammenligne Opel og BMW så vinner BMW. Slik er det ikke med Tesla, i mitt hode vinner jo BMW, men tallene og testene kan si noe annet. Lov å hate Tesla? Ja. Lov å hate BMW? Ja. Lov å si "bilen er dårlig"? Ved en konkret og saklig begrunnelse ja, uten nei.

Nå var det tilfeldigvis to elbilsaker diskutert her, en er at det var en påstand om at dieselbil er mer miljøvennlig en elbil og nr 2 at vi skulle finne argumenter hvorfor BMW M3 istedet for Tesla Model 3. Sistnevnte sak er jo igrunn personlige preferanser, men når man først skal svare så må man bare ta det man kan. :)

Ingen dissing, det er kritikk og det får jammen BMW også her inne :)

Igjen liker jeg elbiler og konseptet rundt det, jeg har jo hybrid selv, jeg liker like godt bensin og diesel så... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, macrorain skrev:

Helt enig i at det er triste greier, samtidig vanskelig å ikke la seg imponere. Men det er jo helt klart utrolig slitsomt å vite at enhver småbarnsmor som er ute og putrer (ok, ikke putrer) i sin Model 3  banker en BMW M3 både rett frem og på bane.. :( 

Der har vi hovedproblemet 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skulebollen skrev:

Over til noe helt forferdelig. 😳

https://cleantechnica.com/2019/04/25/tesla-model-3-performance-crushes-fossil-bmw-m3-around-race-track/

 

Noen som vet mer rundt dette?? Jeg takler ikke tanken på at en stygg model 3 som er allemannseie kjører fra mitt bensinslukende "millionglis" på bane😥 mtp. At Tesla allerede er raskere rett frem så er tross alt mitt eneste argument at m3 gruser Teslaen på bane 😅

Man må jo ta den testen for det den er da, Top Gear vil pushe magasiner og da må de lage noe som vil få folk til å plukke det i hylla. Samme magasin har jo en artikkel på hvorfor BMW lager så stygge biler? For Audi lager jo så veldig mye penere biler da eller...? 

For det første, de bruker altså M3 som per definisjon er en utgått modell. For det andre så bruker de en standard M3, den med 425 hk. Alle vet at M3 Competition er langt skarpere, raskere og generelt sett en bedre bil enn vanlig M3. Det sier ingenting om hvilke dekk bilene ruller på, det kan utgjøre to sek på en runde tid. Hva om de testa den mot en RS4 som på lik linje med Teslaen har firehjulstrekk til å sette kreftene i bakken. Eller mot en F90 M5? Hva med å drøye ett års tid og teste igjen, når M3 kommer med M xDrive og 480 hester..

Noe annet er jo at denne testen egentelig er ganske urealistisk. Alle vet jo at M3en kan kjøre runder på banen hele dagen, hvor mange runder klarer Model 3 før batteriet går varmt eller går tom. Hvor lang tid tar det før delene ligger strødd rundt banen eller sjåføren får taktrekket i hode? Denne testen kommer til å få det til å koke i Tesla klanen, flere av oss må bare belage oss på å få hovmodenhet i innboksen fra Tesla kjørende bekjente. Også tenker du, rart hvor "bilinteresserte" de plutselig ble da. For to år siden kjørte han Mondeo diesel og brydde seg ikke en puck om biler...

Også tror jeg ikke man trenger å være redd for å bli frakjørt rundt en bane eller på ett stykke krevende vei. 99 prosent av de som kjører disse Teslaene evner ikke å kjøre de slik at de kan gi en M3 noe konkurranse. Man kan kjøre fra de med en 320d rundt en bane. Så for min del så kan de bare ha denne gleden. Til syvende og sist så er det dem som kjører rundt i en bil som ser ut som en Beetle med downs. Hva så om den er sprekere? Spiller det egentelig noen rolle til det man daglig bruker bilen til? Jeg slipper iallfall å få vann i huet gjennom ett lekk soltak eller plutselig sitte med ett dørhåndtak i hånda, fordi jeg kjører BMW!

1 time siden, tambur4 skrev:

Må innrømme at nå begynner jeg å bli skikkelig  lei dissing av Tesla her. Faller det ned et tre på en Tesla, så er vel det også typisk Tesla!

Jeg er overhodet ikke Tesla fanboy (noe man blir automatisk hvis man skriver noe positivt om den?)

Tesla er hva det er, lev med det! 

En ting er iallfall sikkert, om det er noen plass vi kan disse Tesla så er der vel her inne på BMW forumet. Nå må faen meg folk skjerpe seg litt, det skrives jaggu side opp og side ned om Tesla alle andre veier. Jeg er midt sagt jævla lei hele greia...

Bortsett fra en byggekvalitet selv British Leyland ville vært flaue for på 80 tallet så er det ikke bilene det er noe galt med. Det er folka som promoterer dem, de gjør det med en hensikt som går ut på å få flest mulig andre til å i pissed off..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

En ting er iallfall sikkert, om det er noen plass vi kan disse Tesla så er der vel her inne på BMW forumet. Nå må faen meg folk skjerpe seg litt, det skrives jaggu side opp og side ned om Tesla alle andre veier. Jeg er midt sagt jævla lei hele greia...

Problemet er ikke Tesla, men at BMW ikke har konkurrerende elektriske bilmodeller. Den dagen BMW kommer med en slik modell vil den helt sikkert bli diskutert side opp og side ned her inne og dette tiltross for at den er elektrisk.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når det er sagt, det er bare å bøye seg i støvet over hva Tesla har fått til, men akkurat markedsandelene er mer å snakke om her på berget enn i resten av Europa. At de store bilprodusentene har blitt tatt litt på senga av hvor «mye» Tesla har fått til på relativt kort tid er det nok ingen tvil om. Selv har jeg ingen problemer med å se hvorfor folk kjøper disse bilene, spesielt tidligere da Model S var en del billigere enn nå, da de i mange år har vært det eneste reelle elektriske alternativet til en bensin- eller dieseldrevet familiebil. Det jeg synes er litt merkelig er hvordan folk sluker alt som har med elbil rått, og kaster alle sine tidligere kriterier for størrelse, drivverk (4x4) og karrosseriform (Norge = stasjonsvognland) på båten bare drivverket er elektrisk eller hybrid. Skulle likt å sett Model 3 selge så godt som den gjør med en diesel eller bensinmotor under panseret. Men så lenge det er en elbil kan alle dens feil og mangler sees bort fra. I tillegg synes jeg det er synd at en nærmest blir uglesett om en vurderer noe som helst annet enn elbil eller hybrid når en skal kjøpe ny bil i dag, uansett segment egentlig, men aller mest i småbilsegmentet. Folks behov er forskjellige, det må ikke glemmes oppi all hysteriet, og som det ble skrevet tidligere her; det er ikke automatisk slik at en stor bil med liten bensin og en batteripakke automatisk er mer miljøvennlig enn en dieselmotor, selv om styrende myndigheter skal ha folk til å tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Problemet er ikke Tesla, men at BMW ikke har konkurrerende elektriske bilmodeller. Den dagen BMW kommer med en slik modell vil den helt sikkert bli diskutert side opp og side ned her inne og dette tiltross for at den er elektrisk.

Du traff spikeren på hodet. Jeg venter (særdeles utålmodig) på BMW’s neste helelektriske bil. Jeg tror (banner vel i kirken nå...) at i8 ville gjort seg godt som elbil. Spesielt fordi bilen allerede har Elmotor og bensin 3’ern ikke er så mye ekte «lyd» å snakke om. Høres ikke så verst ut, men synes bilen absolutt kunne hatt en Batpod aktig lyd. 

Ellers så savner jeg i grunn en lignende innovativ bil fra BMW. Som bygges på samme plattform (Karbonkompositt) som i3’en og i8. Det ville blitt en særdeles kjapp og lett bil med lavt tyngdepunkt. Enkel å gjøre 50/50 eller 48/52 fordeling av vekt. Tror også at de kunne gitt BMW en snert som kun de aller dyreste modellene kan gi. Nemlig følelsen av å bli presset inn i setet som man kjenner når man trår gassen i bånn på en M modell eller i tilsvarende raske biler.

Ja. Lyd er kult, men synes faktisk det er deilig å kjøre uten all den mekaniske støyen også (spesielt i vanlige biler. Som en 16i eller 16D.) Spesielt om de klarer å eliminere de mengdene dekkstøy man hører i en del modeller per i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, sveigis skrev:

Måtte bare spore av litt fra disse elektriske brødrister diskusjonene her 😀

Du sporer ikke av iom. at dette er off-topic tråden... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...