Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Thundercoil skrev:

Har ikke peiling på det der. Haha. Bare sett at enkelte gamle BMW får mangellapp på målinger rundt 2.4 o.l, så da syntes jeg 0,06 hørtes veldig lavt ut for en 20 år gammel S62, men så vet jeg jo ikke hva de tallene betyr. Hvis grensen er 0,02 så er det vel litt høyt, ja. 

Edit: Fikk svar fra verkstedet nå:

"Målt CO er 0,06, grense er 0,03 lambdaverdi er 0,96, grense er 1 +- 0,03 -  Det vil si at blandingen er for feit, det er for mye drivstoff målt i eksosen i forhold til luft."

Pleier det å være noen typiske feil som gir for feit blanding? 

Jeg så hvert fall (i går) at OBC sa forbruk på 1.88 og før lagring lå den på rundt 1.2., men samtidig har det bare vært rolig småkjøring/bykjøring til verksted og sånt. 

 

Hmm. Når skiftet du sist olje og luftfilter? Jeg hadde min på EU nå nylig og fikk CO på 0,01, forrige EU var den på 0,02. Jeg byttet olje 1-2 mnd siden og nytt luftfilter ble montert dagen før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Marius2002 skrev:

Søkte over listen uavhengig av dato og da kom det opp samme, bare at en Z4 hadde sneket seg med :) Det er jo en på listen med ukjent farge også, så mulig det er den blå? Uansett kan denne listen være feil, det har skjedd før.

Den med ukjent farge er Titansølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Fredrik nå måtte jeg søke opp :D

Drit i mine svar der, det er 9 år siden, liker og tro jeg har modnet i svarene.

1982E4A7-5A7C-40AC-8967-3674206C1953.thumb.jpeg.a44c07f6363d62222b4bc205ec81a1ae.jpeg

 

 

OK... så gjør BMW dette. Jeg kan ikke huske hvor jeg har lest eller hørt dette, men jeg ville ikke ha skrevet spesifikt 50 år hvis dette ikke er tilfellet. Imponerende av BMW er det imidlertid helt sikkert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, ahj skrev:

Hmm. Når skiftet du sist olje og luftfilter? Jeg hadde min på EU nå nylig og fikk CO på 0,01, forrige EU var den på 0,02. Jeg byttet olje 1-2 mnd siden og nytt luftfilter ble montert dagen før. 

Ca. 1 år og 5000km siden. Har alt liggende klart, så tar det en av dagene. Jeg har også feilmelding på en kamakselsensor, og har 4 nye liggende i boden. Tipper lambdaene er moden for utskiftning også. Bilen har også bare hatt 3 ganske korte turer siden i fjor høst. Så vet jeg at veivhusånding slipper litt oljedamp inn i innsuget. Er vel en coctail av alle disse. Tennplugger ble hvert fall byttet i fjor. Får bare begynne et sted og håpe noe blir løsningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

OK... så gjør BMW dette. Jeg kan ikke huske hvor jeg har lest eller hørt dette, men jeg ville ikke ha skrevet spesifikt 50 år hvis dette ikke er tilfellet. Imponerende av BMW er det imidlertid helt sikkert... :)

Jeg og husker at man snakket om dette når Z8 var ny. Det er jo bare og studere detaljer slik som bryterne så er det tydelig at dette er laget for og vare lenge. Det er ikke mye plasthendler der.

Ellers så har jeg alltid hatt et litt blandet forhold til designet på den, fra noen vinkler er den bælfin mens fra andre så.. nja.. Spesielt så har jeg problemer med nesen på den sett rett fra siden. Den blir veldig spiss og rar synes jeg.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z8 synes jeg er en vanvittig kul og klassisk BMW, den var ett samleobjekt fra det øyeblikk den ble lansert. Kun 5 stk ble solgt nye i Norge så vidt jeg vet, dette er flere enn i Sverige og Danmark var det en som sa.

Eneste som er dumt med Z8 er prisene på dem, det er ikke for vanlige folk dessverre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist man ikke kjøpte en Z8 når man kunne få de brukt ned i rundt millionen, da hadde man sittet på gull. En eller annen dag skal jeg eie en Z8, men innen den tid har de vel rukket å bli så dyre at de fortsatt er uoppnåelige. Et fantastisk mesterstykke vi dessverre ikke har sett siden fra BMW. 

Jeg synes forresten det er nokså fascinerende å se at verdens kjedeligste farge (sølv), er den som kler Z8 aller best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Marius2002 skrev:

Edit: Listen til @fxslin

Jeg vet ikke om noen blå Z8'er i norge. Den som @Marius2002 spør om som står som ukjent er i sølv med sort interiør. Sjekket manuelt vin nummeret på den nå (siste 7 er: AF77466). Den ene som er importert fra USA står som Z8 Alpina, men den er ikke det ifølge vin nummeret og har blitt klassifisert som "vanlig" Z8.

Bare for å kommentere antallet Z8'er i år norge, så vet jeg om en rød Z8 som skulle komme til landet nå i mai. Snakket selv med selger (han averterte på FB), dette var en bil som hadde kun gått 15000km i California. Drømte om kjøp i ca. 10 sekunder før jeg slo ifra meg tanken på å bytte hus, kone og  biler i en rød Z8 :-D 

Pris forlangende var langt under det "tyske" nivået og tror det hadde vært en OK investering mtp km.stand. Og ifølge b42.no så har den ikke kommet til norge eller bare blitt stående på et lager i norge.

Legger vet noen av bildene jeg fikk da jeg forhørte meg om bilen:

IMG_1246.JPG.d446c9b88c8500aaf4d2123a69ba5cac.JPGIMG_1241.JPG.d0a3154eea51afba2ad530abf4e30fd5.JPGIMG_1238.JPG.7faf24fd5117802dbed170db6896dc02.JPG

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Rart bilen er «forsvunnet» @fxslin🤔.

@Marius2002 jeg skal lete gjennom absolutt alt jeg har av bilder. Husker det så godt. Blå bil lå foran meg i Holtet krysset ved trikkeovergangen foran Holtet elektrisk og kjørte retning kastellet. Men klarer ikke huske skiltnummer. Aner ikke hva som har skjedd med den iom. at den ikke er på listen. Kanskje avregistrert? Satt på lager? Solgt til utlandet? Eller at den kanskje ikke hadde norske skilter? Må innrømme at jeg hang meg veldig opp i BMW som hadde slike baklykter. Glemte av alt annet😓.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Thundercoil skrev:

Ca. 1 år og 5000km siden. Har alt liggende klart, så tar det en av dagene. Jeg har også feilmelding på en kamakselsensor, og har 4 nye liggende i boden. Tipper lambdaene er moden for utskiftning også. Bilen har også bare hatt 3 ganske korte turer siden i fjor høst. Så vet jeg at veivhusånding slipper litt oljedamp inn i innsuget. Er vel en coctail av alle disse. Tennplugger ble hvert fall byttet i fjor. Får bare begynne et sted og håpe noe blir løsningen. 

Såpass ja. Har nok mye å si at den ikke har hatt ordentlig kjøring på en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, FredrikE24 skrev:

Jeg sto i Mariboes gate i Oslo i 2011 og skulle løse ut parkeringslapp da en flott dame parkerer sin Z8 forran min bil. Jeg glemte helt parkeringslappen på vei ut, og strenet rett bort for å kikke på den. Sølv var den. Steike for en vogn.

Tror jeg vet hvem hun her og hun er glad i biler.

3 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Jøss! Rart bilen er «forsvunnet» @fxslin🤔.

Ifølge Svv så har vi ingen blå registrerte, men men mye kan skje med fargen. F.eks mange setter jo på en folie for å beskytte original lakken på bilene sine. Eller som du skriver den kan være solgt til utlandet osv..

 Veldig kult å om du klarer å finne et bilde av den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fxslin skrev:

Tror jeg vet hvem hun her og hun er glad i biler.

Ifølge Svv så har vi ingen blå registrerte, men men mye kan skje med fargen. F.eks mange setter jo på en folie for å beskytte original lakken på bilene sine. Eller som du skriver den kan være solgt til utlandet osv..

 Veldig kult å om du klarer å finne et bilde av den! 

Jeg mistenker at den tidens iPhone 3G som jeg klarte å drukne (da den skled ut av lommen min på hytta)... muligens ikke har hatt overføring av bilder før det skjedde. Skal lete gjennom gamle sikkerhetskopier og se. 

Har dog snublet over dette på BMW CCN: 

C1C11F05-5442-4266-8CB2-0D4784274CC8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...