Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Mine BMW-bekjente! Spørsmål(igjen). :D 

Er de automatiske baklukene til BMW kjent for problemer?

Hvorfor jeg spør: Jeg har det selv. I går skulle jeg hjelpe en kunde på jobb og han hadde den "nye" X1. Den kom vel i 2015(?), så mulig hans var 5 år gammel, men dette vet ikke jeg. Uansett, luken gikk bare 1/3 opp og han løftet den manuelt resten? Er dette normalt? Han virket brutal, så det kan være fordi han har revet opp sin manuelt så mange ganger at alt har klikket. Den gikk heller ikke igjen første gangen, grunnet akkurat for mye last, da bare dro han i luken fra "start" uten å trykke først. Luken stod vel 10cm eller noe ut fra bilen nede med for mye lass/før han bare dro i den. Fikk flyttet på lass og han trykte på knappen fra fullt åpnet, da gikk den igjen. Men om det er et problem, er det noe preventivt arbeid jeg kan gjøre? Jeg har aldri turt å løfte den manuelt, og vil heller aldri gjøre dette.

Bekymret meg.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, awt skrev:

Ja. Har selv stoppet den i prosessen noen ganger, uten at jeg bekymrer meg særlig over det.

Det har jeg og, men det gjøres ved å trykke på knappen :) Da regner jeg at han jeg var borti har mishandlet bakluken. Takk for svar, en bekymring som dro like fort som den kom! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte garasjeplass midt i Oslo på St. Hanshaugen (innenfor Ring 1) for 320 000,- i 2013. Det var en endeplass med «ubrukbart areal» ved siden av. Mao gigantisk plass. Tror ikke man kan regne med garantert gevinst... Kjøpte etter å ha lett etter plass i 40 min etter en laaang arbeidsdag.

@Marius2002: Han har ikke tulla med innstillingene i iDrive? Luka kan vel settes ganske lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lars89 skrev:

Dilemma... Bruke 300k på garasjeplass eller fortsette å leie til 12-18k i året og heller bruke resten på noe gøy å parkere på den...

Som eiendomsmegler har jeg følgende råd. Se hva tilsvarende leiligheter med og uten garasjeplass blir solgt for (send meg eventuelt adresser så skal jeg sjekke for deg). Videre bør man se på hva slags type leilighet du har og hvem som er den gjengse kjøperen av denne type leiligheter for å se om det i det hele tatt har noe for seg å legge så mye penger på bordet. Økte kapitalkostnader er naturligvis også noe du bør se på, samt vurdere hvor lenge du har tenkt til å eie leiligheten. Mange mener en en leilighet blir verdt prisen av en garasjeplass og vel så det ekstra, men faktum er at dette ofte ikke stemmer - faktisk ender man ofte opp med å tape på investeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2020 den 20.06, Lars89 skrev:

Dilemma... Bruke 300k på garasjeplass eller fortsette å leie til 12-18k i året og heller bruke resten på noe gøy å parkere på den...

Hva skal man med garasje om man ikke har noe gøy og parkere der😬? Husk at en gammal riktig Bmw stiger mer enn bolig😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en grill til x5en av en uærlig/stokk dum person fra Finn.no.

Finn.no bryr seg ikke og henviser til forbrukerrådet. Dette var bare 600,- så ikke all verdens med penger. Men det er sykt irriterende uansett!

Tenkte å gi denne personen dårlig ratingi Finn.no systemet, men jeg kan ikke vurdere personen. Nu vel... dritt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...