Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

For å ikke spore av finn.no-tråden. Men bil og pynte(?)lys var nå et tema.

Traff en E91 her forrige uke, der var det trukket ei led-stripe lik bildet fra dashbord/bunn A-stolpe og opprundt kant side/tak og rundt frontvinduet i interiøret. Det var lilla da vi møttes og grønn når vi skiltes. D0D4C3CF-85D9-4419-A51D-7900891E18A3.thumb.jpeg.cf9a961b9772b22cd53776aad5c9de05.jpeg
 

Når ble dette en trend? Jeg kjenner alt knyter seg når jeg ser slikt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/29/2022 at 2:09 PM, Nytern said:

Interessant! Med meg selv vet jeg bare at jeg ikke klarer å ligge bak biler av arten Suzuki Baleno. Må være noe PTSD som trigges, for jeg blir helt rar, og legger de bak meg ved første trygge anledning. 

Artig. Suzuki Baleno har jeg hatt. Den ble kjøpt inn som en billig "nødbil" og er (foreløpig) den eneste bilen jeg har krasjet. Sklei i rompa på noen på glatta. Vet ikke om du føler deg tryggere med en slik en bak deg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2022 den 20.41, Nytern skrev:

Men, Fredrik! Vi deler disse synspunktene du her legger frem om 309! Du har helt rett i at disse egentlig skulle hett Talbot! 360k km var voksent! Min har gått 140ish, og virker foreløpig veldig fresh! 

 

Håper alt er vel i vakre Danmark!

Og, tusen takk for de gode ordene om gården. Ønsker alle fikk bo et sted der de kunne finne sin egen ro. Jammen er det verdifullt. Prøver meg på å laste opp videoen jeg filma i stad. Vakker utsikt mot Tron (dette fjellet har norges høyeste vei til topp på 1666moh) og fuglekvitter. Min bedre halvdel bruker snart mer penger på å lage egen fuglemat enn på mat til oss tobeinte, men jeg klager ikke! Vel verdt det!

 

Det er fint der oppe! 
42921A5A-1D27-4C72-960C-4D86E1E2CBDB.thumb.jpeg.b9f410203ee8486ce4dc7716f1e653f6.jpeg1F6C8C61-F17A-423D-A7E9-64C57269871C.thumb.jpeg.457fdbb576dbc9bc4c2529ee3473736c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo trange parkeringsplasser. Var vitne til (blant flere vitner) at en eldre dame rygget i en ganske ny Audi Q7 i dag, for så være på vei til å kjøre vekk fra stedet. Jeg fikk stoppet bilen, for å spørre om vedkommende bare hadde tenkt å stikke av.

Viste seg at det var en eldre, skrøpelig dame som ikke hadde fått med seg at hun traff denne bilen selv om vi alle som sto utenfor hørte smellet. Med noe dårlig samvittighet over å være så tydelig ovenfor denne damen, tilbydde jeg meg å stå med henne og kontakte eier per telefon da hun åpenbart ikke hadde visst hvordan man gjør dette. Sa til henne at det hadde føltes utrolig kjipt om dette hadde vært min bil, noe hun var helt enig i. Hun var veldig ydmyk og var veldig glad jeg kunne hjelpe henne med å kontakte eier av bilen.

Det jeg stusset over var det var flere vitner som kom bort og sa de hadde sett og hørt smellet. Lurer på hvorfor vi er så konfliktskye i dette landet, at vi ikke en gang tør å konfrontere folk når andres eiendler blir skadet? Kjente jeg ble litt irritert over det (spes. om dette hadde vært min bil). 
 

Hele enden på visa ble hvert fall god, og eieren av bilen tok det hele heldigvis med fatning og utviste forståelse ovenfor denne gamle damen :) Det var i grunn derfor jeg også sto igjen for å forsikre om at det ikke var en type som skulle utnytte alderen hennes og lure henne. Det var bare snakk om en knust refleks og at fangeren var ute av festet sitt. 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snagg30 skrev:

Nei vår innsats stopper her! På tide dere over fjorden bidrar litt ;) 

Vel, vi har nok med det nye sykehuset inntil videre. Vi kan egentlig ikke gjøre mer enn én ting om gangen. Skal forøvrig bli ny og bedre vei fra Sykehuset og inn til byen og over Fursetfjellet mot Batnfjorden. Samtidig holder vi på med "Smart Molde", https://www.smartmolde.no/om-smart-molde/ , hvor styret er 10 personer og 9/10 er menn og snittalderen er høy, hvor smart er det? 🤷🏼‍♂️ Uansett, du skjønner vi er ute på bærtur om vi begynner med flere prosjekt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleide å gjøre det jeg kunne for å parkere helt inntil biler som parkerte over flere plasser med vilje. Det var da jeg kjørte noe det ikke var så nøye med om noen kjørte borti. 
 

Husker også hvordan det var å ha en stor bil. Var trangt nok med E38, men da jeg nyttet til Chevrolet Big Dooley ble det trangt i parkeringshus. Bilen var 6,37 lang og 2,4 bred. Da tok jeg bilder av bilen hver gang jeg gikk. 
Nå har jeg liten bil igjen, så nå er det enkelt å parkere igjen. Bare 5,13 lang og 2,01 bred nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...