Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutes ago, Marius2002 said:

Jepp :) Samtidig kan du nå bare kjøre inn og blir gjerne henvist til en parkering litt utenfor hovedområdet, 95% har ikke bil som skiller seg godt nok ut og havner derfor "i mengden". Det betyr ikke at bilen ikke er flott eller strøken altså :) 

Så bra :D da parkerer jeg meg i "normalen", tenkte jeg skulle leke fotograf.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vegard_ skrev:

Så bra :D da parkerer jeg meg i "normalen", tenkte jeg skulle leke fotograf.

Kan være greit å vurdere hvor lenge en skal bli. Skal du bli med hele og være med på felleskjøringen så er det sjeldent stress, men skal du dra før så burde du parkere utenfor området. Sjansen for å bli parkert inne er stor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Marius2002 said:

Kan være greit å vurdere hvor lenge en skal bli. Skal du bli med hele og være med på felleskjøringen så er det sjeldent stress, men skal du dra før så burde du parkere utenfor området. Sjansen for å bli parkert inne er stor :) 

Tror jeg bare så vidt rekker å ta bilder før felleskjøringa faktisk, blir med en gruppe som tar av fra Jessheim rundt 8-tida og da er de vel i Bud rundt 13-14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som har erfaring med GPS Radar fra Safedrive? Og bilder av plassering? Vil ikke ha noe som ser helt vanvittig ettermontert ut, så må finne en grei plass å ha den i så fall. Vurderer å kjøpe dette før Europaturen i sommer, og sikkert kjekt å ha ellers også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Walkabout skrev:

Er det noen her inne som har erfaring med GPS Radar fra Safedrive? Og bilder av plassering? Vil ikke ha noe som ser helt vanvittig ettermontert ut, så må finne en grei plass å ha den i så fall. Vurderer å kjøpe dette før Europaturen i sommer, og sikkert kjekt å ha ellers også. 

Gi meg en uke til så skal du få svaret 😅 binda meg til dem i 3 år og betalte en engangssum, med en minimal rabatt.. Har våre superfornøyd og der gir ro i sjelen og ligge i 110.. 

Meen, her forleden ved midnatt når jeg var ute med GT3en ble jeg huket inn i laserkontroll.. Litt flaks så hadde kun 92 i 80 sonen, likevel latterlige 3700 🙄 

Hadde med radarvarsleren som ikke hadde fått med seg kontrollen.. Så innen 14 dager skal jeg ha fått penger på konto, meldte inn saken lørdags natt, ikke fått svar enda om det er godkjent vertfall.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Er ikke det positivt da? At prisnedgangen på materialer kommer når du omsider får godkjenning? :)

Skulle gjerne ha bygd med 2019 priser, men det får man ikke gjort noe med. Prisene har jo stått stille i den bransjen veldig lenge fram til nå, så hoppet opp til dagens priser føles jo unormalt brutalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å bygge til dagens priser er kjedelig, men å bygge til lavere priser etter godkjenningen din er jo fint.

 

Med mindre du ikke mente å skrive «typisk at materialprisene øker når jeg får godkjenningen». :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ja, å bygge til dagens priser er kjedelig, men å bygge til lavere priser etter godkjenningen din er jo fint.

 

Med mindre du egentlig ikke mente å skrive «typisk at materialprisene øker når jeg får godkjenningen». :) 

Skriveleif fra min side 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Walkabout skrev:

Er det noen her inne som har erfaring med GPS Radar fra Safedrive? Og bilder av plassering? Vil ikke ha noe som ser helt vanvittig ettermontert ut, så må finne en grei plass å ha den i så fall. Vurderer å kjøpe dette før Europaturen i sommer, og sikkert kjekt å ha ellers også. 

Sikkert et dumt spørsmål siden du er advokat, men har du sjekket hva de landene du skal innom har i represalier for slikt utstyr? Selv har jeg blitt tatt av A7 ved Hamburg 2 ganger med full sjekk av bil og bagasje. Fotoboksvarselet lå installert i Garmin gps`n så den ble ikke sjekket men andre ting som så muffens ut ble det. Dashbord kameraet måtte demonteres og minnekortet måtte formateres mens kommissaren så på. Siste gang spurte jeg hvorfor de hadde stoppet meg, - utenlandsk bil som ikke så helt original ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, 540is skrev:

 utenlandsk bil som ikke så helt original ut.. 

Mens jeg leste innlegget ditt så synes jeg det høres veldig rart ut at noen har blitt stoppet to ganger i Tyskland…men så kom svaret på slutten av innlegget. Vi kan tro at alt er så strengt og rigid i Norge, men Norge er faktisk ett av de landene som har størst slakk på sånne ting. Bare ikke kjør for fort eller forsøk å snyt staten 😂

I Tyskland er de allergiske mot biler som er det minste modifiserte ut over original, da får du ikke gå i fred. Selv har jeg aldri hatt kontakt med tysk politi, og jeg er vel den mest bereiste Tysklandsfareren her inne. Fikk noen olme blikk fra to pottesure kommissarer i en uniformert G31 etter en litt ufin manøver på A3 en gang. Det er det hele 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, 540is skrev:

Sikkert et dumt spørsmål siden du er advokat, men har du sjekket hva de landene du skal innom har i represalier for slikt utstyr? Selv har jeg blitt tatt av A7 ved Hamburg 2 ganger med full sjekk av bil og bagasje. Fotoboksvarselet lå installert i Garmin gps`n så den ble ikke sjekket men andre ting som så muffens ut ble det. Dashbord kameraet måtte demonteres og minnekortet måtte formateres mens kommissaren så på. Siste gang spurte jeg hvorfor de hadde stoppet meg, - utenlandsk bil som ikke så helt original ut.. 

vet at fotoboks varsling er forbudt i sveits

når jeg var nedover i 2018 brukte vi en tomtom gps med fotoboksvarsling og det fungerte fint, men i sveits varslet den ikke for noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

vet at fotoboks varsling er forbudt i sveits

når jeg var nedover i 2018 brukte vi en tomtom gps med fotoboksvarsling og det fungerte fint, men i sveits varslet den ikke for noen ting.

Dashbordkamera er forbudt i Østerrike, blir bøtelagt hvis det er aktivt med inntil 1000 euro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits er vel det landet man skal passe seg mest i. Blir du tatt i fotoboks her så kommer kravet hjem til Norge, via Norske myndigheter. Var vel en her på Bimmers som smertelig fikk erfare at Sveitserene kommer etter deg her i Norge også 😅 I alle andre land bortsett fra Skandinavia så er det fritt frem i fotoboks, så lenge du kjører din egen norskregistrerte bil. Når det er sagt, prøv å unngå å bli tatt…men om det blinker så er det ikke noen krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...