Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er riktig. Men hadde ikke latt meg skremme av N57 og dieselpumper. Er på min tredje N57 nå uten motormessige problemer. En 40d vil oppleves langt mer moderne enn en 3,0sd, så for min del hadde valget vært enkelt. 

Kjenner på et snev av må ha her og det er gjort på en ettermiddag å hente den.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=261874804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk med Harley døve og har ingen andre mål i livet enn å brumme med syklene sine? De syklene bråker noe inni helvete mye og de bråker utrolig nok enda mer når folk bytter ut eksos på disse. Det er noen "kids" som kjører "rånerbiler" som bråker her i området, men det er ikke på langt nær så irriterende som godt voksne 40- og 50-åringer som kommer med sine MC og kjører gjentatte ganger fram og tilbake i nabolaget. Det er jo ingen som blir imponert av de lydene, det er verre enn isbilen klokka 21 på kvelden. "BROOOOOOOOM BROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM BROOOM BROOOM BROOOM BROOOOOOOM". Så har jævelskapet stoppet og vedkommende skal parkere hos kompisen min, men da må man bare ta en ekstra "BROOOOOOOOOOOOOM BROM BROOOM BROOOOOM" før motoren skal skrus av. Så skal den på etter 30 sekunder og da er det en ny runde med BROOOOOOOOOOOOOM BROOOM BROOOM BROOOM.

Greier ikke en gang å høre meg selv tenke når disse er i 200 meters omkrets for det bråker så høyt og jævlig. Vil heller høre på gressklipper, motorsag og HT-spyler enn det der.

Spoiler

BROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM BROOOOM BROOOOOOOOM BROOOOOOOOOOOM BRAPPP BRAPPP BRAPP BROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM BROOOOM BROOOOM

Sånn, da fikk jeg det ut. Ha en god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Er folk med Harley døve og har ingen andre mål i livet enn å brumme med syklene sine? De syklene bråker noe inni helvete mye og de bråker utrolig nok enda mer når folk bytter ut eksos på disse. Det er noen "kids" som kjører "rånerbiler" som bråker her i området, men det er ikke på langt nær så irriterende som godt voksne 40- og 50-åringer som kommer med sine MC og kjører gjentatte ganger fram og tilbake i nabolaget. Det er jo ingen som blir imponert av de lydene, det er verre enn isbilen klokka 21 på kvelden. "BROOOOOOOOM BROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM BROOOM BROOOM BROOOM BROOOOOOOM". Så har jævelskapet stoppet og vedkommende skal parkere hos kompisen min, men da må man bare ta en ekstra "BROOOOOOOOOOOOOM BROM BROOOM BROOOOOM" før motoren skal skrus av. Så skal den på etter 30 sekunder og da er det en ny runde med BROOOOOOOOOOOOOM BROOOM BROOOM BROOOM.

Greier ikke en gang å høre meg selv tenke når disse er i 200 meters omkrets for det bråker så høyt og jævlig. Vil heller høre på gressklipper, motorsag og HT-spyler enn det der.

  Skjul innhold

BROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM BROOOOM BROOOOOOOOM BROOOOOOOOOOOM BRAPPP BRAPPP BRAPP BROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM BROOOOM BROOOOM

Sånn, da fikk jeg det ut. Ha en god helg alle sammen.

Og «sånne folk» kjører gjerne en nitrist dritt Passat / Volvo / whatever året rundt ellers, som kun går gjennom EU-kontrollen hos kompisen med lik harley-fetish! 

 

Hva gir det liksom? Det er jo ikke tøff lyd, ikke går det bra! Bare støy. Kjøp deg tuba liksom..
 

Blir som å kjøre bilcrossbil på butikken - helt dust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

E70 X5 35d er som sagt USA-bil, mens E70 X5 40d (40d er arvtakeren til 3,0sd på pre-LCI - på lik linje med F3x 335d som ble 340d ved LCI) er europeisk bil. 35d har for øvrig M57N, mens 30d og 40d har N57. 35d het forresten 3,5d i USA og er USA-only - turboene er f.eks kun til US 3,5d/35d.

F3x har ikke noe 340d 😅 Er 335d på LCI også. Kun 335i som ble til 340i da de gikk fra N55 to B58.

35d/3.0sd har M57N2.

Men enkelte steder står det faktisk at 3.0sd ble til xDrive35d etter et viss årstall, men ikke sikkert det faktisk stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Daniel. skrev:

F3x har ikke noe 340d 😅 Er 335d på LCI også. Kun 335i som ble til 340i da de gikk fra N55 to B58.

35d/3.0sd har M57N2.

Men enkelte steder står det faktisk at 3.0sd ble til xDrive35d etter et viss årstall, men ikke sikkert det faktisk stemmer.

Ja, selvfølgelig. My bad. :)

@Marius2002 Gratulerer igjen med ny bil. En Tesla Model 3 må da kunne sies å være en oppgradering! En kan mene mye om Tesla (og mye er berettiget), men på teknologifronten har de et helt annet tankesyn jeg håper våre tyske herrer arver.

Her har Tesla kommet med Track Mode V2 som gjør at man kan velge om bilen skal være FWD, 4WD eller RWD. Ser frem til mer individuelle valg på i4 M50, men det blir vel som å tro på julenissen. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen helt enig, det er stadig mye kritikkverdig og det er ikke tysk premium, men en rullende iPhone :) Kvalitetsmessig kjennes mye ut som Kiaen, GT-Line, og det er positivt i Kiaen sin favør. 

@E.C. det er i menyen at man kan velge hva som skjer når gasspedalen slippes og ene funksjonen er "trille". Jeg vet ikke, ikke testet. Samtidig synes fruen at aksen er brå. Også undertegnede forøvrig, så jeg kjører i "chill"-modus. Da er den rolig og balansert både i aks og nedbremsing. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Imponerende! Min X3M viser maks 700km ved full tank. 

https://www.tv2.no/broom/14924515/

Det viser bare hvor brilliant denne B57 motoren er. Riktig nok har G11 voksene 78 liters drivstoff tank, men å kunne kjøre en 7-serie ned på 0,4 l per mil med snittfart på rundt 100 km/t. Og det er to vanlige folk som har gjort det, de kjørte på dagtid i vanlig trafikk med pauser. 

Det som imponerer meg mest med motoren er hvor lite den bruker selv i høye hastigheter på Autobahn. Spiller ikke noen rolle om du sparekjører eller peiser på som en galning, du får over 1000 km ut av en tank uansett. Det er utrolig praktisk når man ofte er på langtur slik jeg er. 

2 timer siden, Otis skrev:

Det viktigste av alt på forbruksmålinger er jo fart, hva var farta? Nei, det opplyses ikke.

Var vel en snittfart på rundt 100 km/t mener jeg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...