Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Snagg30 skrev:

Dette her var nydelig, 10/10 😂. Takk! 

Bare hyggelig Snagg 😅😅

Altså jeg har et rykte på å være en tålmodig og grei kar ,som ønsker alle godt .

Problemet er når jeg sprekker ,så blir jeg så forbannet at jeg ikke klarer å forholde meg saklig .

Heldigvis skjer det omtrent aldri ,men når det skjer så er det rene kjønnsnytelsen etterpå .😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn har jeg et ambivalent forhold til. Hysterisk pruting (type halv pris av annonsert), useriøse selgere og generell mangel på kunnskap av annonsert vare, gjør at tålmodigheten min raskt går tom. Gidder ikke jatte med folk og er enkelte jeg ikke ønsker/gidder å selge til.
Da kaster/gir bort objektet, eller som sist gang, tar med sofa’n på jobb istedet 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Er det flere her som holder på å få infarkt ,blodpropp ,nervøkløe eller angstanfall av enkelte kjøpere på Finn.no?

Er faretruende nære kjenner jeg .

La ut en del på Finn til 500 kr her tidligere ,en pris som er helt fair .

Da sammenligner jeg med tilsvarende som ligger på face i lik tilstand som det jeg selger.Der er det 1000 og oppover .

Vel mange har tatt kontakt og vil gjerne kjøpe ,men så hører man ikke mer igjen normalt .

Men 19 juni var der en celle som meldte sin interesse .

Heisann er varen solgt og jeg bekreftet nei .

Han ba om flere bilder noe han fikk i overflod .

Joda varen skulle han ha men lurte på om vi kunne diskutere pris ,noe jeg sa nei til konsekvent ,dvs jeg sa 500 ink frakt og alt er greit 😊

Lang historie kort nå har han holdt minst en gang i uken prøvd med alle slags unnskyldninger om at han sliter på hjemmefronten og at jeg måtte tenke på at varen var 30 år pluss .

Da skrev jeg tilbake idag :

Hei Mr x

Vår samtale startet 19 juni og skulle vært ren plankekjøring ,isteden har du nå holdt på i 1,5 mnd med aking og klaging over altfor høy pris for del og at du sliter hjemme økonomisk ,om jeg ikke kunne bidra til å få bilen på en rimelig måte ,da du slet så fælt .

Vel Facebook profilen din sier noe annet ,der virker alt på stell med flott hus og bil man bare kan drømme om til å være så ung som du er .

Men siden du har mast så jækli ,så var jeg fair ,jeg ga bort delen til en stakkar her nede nå som virkelig trengte det og ikke til snylter og drittsekk som deg !

Ønsker deg forøvrig en god helg der du sitter på terrasse og ser utøver fjorden med stettglass din jævla dass for det er det du er 😊

mvh Jan .

Fikk følgende svar :👍👍

Har solgt trommeutstyr på finn for 6-7000 kr nå denne uka, og ingen problemer, ingen pruting engang i dette miljøet :P Men å selge bil på finn er jo nesten helt umulig. 

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Da er jeg 99% sikkert en BMW fattigere i morgen, men den får et godt liv så jeg er fornøyd :)

Hva er planen videre? :P Kjører selv Skoda Octavia om dagen, så får vi se om det kommer en BMW på tunet om ei stund :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Shattered skrev:

Har solgt trommeutstyr på finn for 6-7000 kr nå denne uka, og ingen problemer, ingen pruting engang i dette miljøet :P Men å selge bil på finn er jo nesten helt umulig. 

Prøv å selg bil face ,om du aldri har mistet motoet før ,så gjør du det da vil jeg tro 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy

Det var ikke slik ment med seriøs kjøper osv, men uansett når man selger noe feks bil vet man jo aldri hva slags person det er. Hadde noen fra Bimmers kjøpt bilen ville man jo antakeligvis kjent til personen.. Men nå ordnet dette seg helt topp og jeg klager ikke. Så ikke vært så "confused" som reaksjonen din på posten sa

 

@Shattered

Planen videre.. Hmm det er ikke lett å si men tenker det er en reell mulighet for at det blir en eldre Toyota neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

 

@Shattered

Planen videre.. Hmm det er ikke lett å si men tenker det er en reell mulighet for at det blir en eldre Toyota neste gang :)

Er ikke det litt kjedelig da? Toyota må jo ha 2JZ motoren for at det ikke skal være dørgende kjedelig. En kollega har en Lexus IS300 som har denne motoren, en artig sak med manuelt gir. Jeg omtaler bare bilens hans som Japse E36, da det var E36 som sto modell for Lexus når de utviklet IS modellen på 90 tallet. Han liker det ikke men smiler bare lurt, han vet at det stemmer 😂

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Da er jeg 99% sikkert en BMW fattigere i morgen, men den får et godt liv så jeg er fornøyd :)

Kjedelig at det ender slik men noen ganger så må man bare se sin begrensning. Håper den nye eieren snart får den i orden igjen.

Også håper du kommer på bedre tanker med de Toyota greiene. Det finnes jo så mye artig der ute. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Er ikke det litt kjedelig da? Toyota må jo ha 2JZ motoren for at det ikke skal være dørgende kjedelig. 

Først - Jeg har egentlig aldri hatt lyst på Lexus. Noen av dem ser greie ut og jeg "liker dem" men kunne altså ikke hatt en slik selv

Og ang kjedelig, vel jeg har hatt et par sjette gen Celica, og selvom de har forhjulstrekk og 7AFE motoren med 116hk så er de faktisk litt artige å kjøre og er biler jeg liker

Samme med andre gen MR2, som i 1991 hadde 3SGE motoren med 156hk (senere 175hk), disse har altså bakhjulstrekk og motoren bak og er biler jeg liker godt. Min første bil var en slik

7 timer siden, Rune-K skrev:

Kjedelig at det ender slik men noen ganger så må man bare se sin begrensning. Håper den nye eieren snart får den i orden igjen.

Også håper du kommer på bedre tanker med de Toyota greiene. Det finnes jo så mye artig der ute. Lykke til videre.

Litt kjedelig er det jo å selge, man blir jo litt knyttet til disse bilene også.. jeg skulle så gjerne hatt kunnskapen og verktøyene til å kunne fikse problemene til bilen selv men nå er det ikke slik så da ble dette beste løsning og jeg er veldig fornøyd med hvordan dette kapittelet ender

Ang Toyota, det handler jo litt om penger og hva man har råd til også.. Jeg liker disse ikke-så-spreke-men-festlige-å-kjøre Celicaene og litt-sprekere-men-likevel-ikke-0-100-på-under-5-sekunder MR2ene. Så det fungerer greit for meg :)

Det finnes mye annet artig og biler jeg kunne hatt også men det meste koster mye mer og er "utenfor rekkevidde".. Så derfor regner jeg med det blir Toyota

Forresten mulig jeg fortsetter å poste litt her avogtil :)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Daniel. skrev:

En ting jeg elsker med å selge ting på Finn er når folk spør om ting som står klart og tydelig i annonsen, og det skjer sjeldent kun én gang per annonse 🙃

Det jeg synes er mest spesielt er når folk spør om varen er solgt og jeg sier nei så hører jeg aldri noe mer. Jeg kan ikke skjønne hvordan den oppførselen gir mening. Det skjer omtrent hver gang jeg eller samboeren min legger ut noe på Finn. 

Dog så vil jeg si at jeg enda ikke har hatt noen dårlige opplevelser med folk som faktisk møter opp for å handle. Problemet er (mitt tilfelle) kun samtalene i forkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min annonse fra da jeg solgte noen lykter: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=231846242

Ganske tydelig eller hur? Jeg holdt av lyktene i nesten to uker til en kar som skrev teksten under og som ellers virket ryddig og hyggelig. Jeg spurte om han var sikker på at det var halogen han skulle ha før jeg skulle holde de av:

image.png.bc3657db5ad808ec366ce0cea329c3e6.png

Det kom tre shitkids i en sliten 520d over én time senere enn avtalt fordi de kjørte seg bort. Det første han ene sier er: "lol, dette er jo ikke xenon, det er ikke disse du skal ha". Han var den tekniske guruen der. Så han som skulle ha lyktene sier plutselig: "Sorry man, jeg kan ikke så mye om bil, men hvis du kan selge de for halv pris så kan jeg kanskje ta de, for jeg ønsker jo egentlig xenon siden det er mye penere. Du kan vel selge de litt billigere, siden jeg har kjørt så langt hit og brukt penger på diesel, hehehe..." og kompisen hans er allerede på finn og sier: "Du, det er noen andre lykter til salgs 45 min unna her...".

Jeg er allerede sen til en avtale fordi jeg måtte vente på suppegjengen, så selv om "salget" er bindende når han har skrevet meldingen slik han har gjort ("Jeg skal ha akkurat de der"), så er jeg på dette tidspunktet mest ute etter å få kastet dem ut. Å krangle ut noen penger fra disse gidder jeg ikke og nå er de over på å leite etter lykter på finn og gå rundt og spørre "Hvor mye hester er det i den her a?". Da sier jeg at nå må de vekk herfra om de ikke skal kjøpe noe, så de hopper inn i bilen og stikker.

Dette må ha vært den aller mest idiotiske ikke-handelen jeg har opplevd på finn. Det tok heldigvis bare 5-6 andre folk som skulle ha xenon før det kom en kar og hentet alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sveigis skrev:

Prøv å selg bil face ,om du aldri har mistet motoet før ,så gjør du det da vil jeg tro 😊😊

Solgt bil på facebook 1 gang, aldri igjen. Eller 2 ganger om man regner med delebil. Men marketplace er bare rot i mine øyne så det styrer jeg unna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...