Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Her på Bimmers er der mange flinke folk og må ha noen tips her .

Gjelder en calliper med knekt grisepigg/ pikk om dere vil .

Jeg min store idiot var så sinnsyk smart og skrudde ned en sånn i en knekt luftenippel tidligere i år og skulle absolutt hatt denne ut .

Men jeg er i ferd med å kaste den calliperen til månen,er jo ikke et borr som biter jo ..

Jeg har kjøpt borr fra både Wurth osv osv ,men ikke søren om det tar tak .

Steinhardt .

Mitt spm er ,hva skal jeg kjøpe for å komme gjennom denne grisepikken ?

Ville så gjerne fått fikset denne calliperen da det er til den grønne .(Reservedeler til å i hyllen ).

Tips ønskes av dere .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg satt nå å tenkte litt…jeg har pinadø meg vært i 18 forskjellige land med denna bilen her. Det er litt sykt..på under fire år 😂 Kan vel mildt sagt si at BMW og især 5-serie leverer 😎 

Ikke verst. :)

Jeg har 16 med X4-en, så må tydeligvis ta en god økt. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Her på Bimmers er der mange flinke folk og må ha noen tips her .

Gjelder en calliper med knekt grisepigg/ pikk om dere vil .

Jeg min store idiot var så sinnsyk smart og skrudde ned en sånn i en knekt luftenippel tidligere i år og skulle absolutt hatt denne ut .

Men jeg er i ferd med å kaste den calliperen til månen,er jo ikke et borr som biter jo ..

Jeg har kjøpt borr fra både Wurth osv osv ,men ikke søren om det tar tak .

Steinhardt .

Mitt spm er ,hva skal jeg kjøpe for å komme gjennom denne grisepikken ?

Ville så gjerne fått fikset denne calliperen da det er til den grønne .(Reservedeler til å i hyllen ).

Tips ønskes av dere .😊

Jeg hadde en kunde som måtte bore i sveisepunktet på en Tesla, det var en utrolig hard sveis og som du sikkert kan tenke deg helt umulig å få boret til å ta tak.

Det som endte med å løse problemet var et bor som ser slik ut froan, dette i HSS-E med 8% kobolt i seg. Det gjør at boret kan takle materialer med en høyere hardhetsverdi. Det løste problemet for vedkommende, uten at jeg kan løse akkurat dette på stående fot. Har du et bilde og mål? Jeg kan se hva jeg finner :) 

Tools kan skaffe deg Walter A1148 stub-bor, det kan også være en løsning som ikke er så dyr eller vanskelig. Meget skarp egg, men kun 3xdiameter så de er ikke så lange.

 

image.png.f1af776226b34dbeadc3a7f838449cac.png

Endret av Hallgrim86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hallgrim86 skrev:

Jeg hadde en kunde som måtte bore i sveisepunktet på en Tesla, det var en utrolig hard sveis og som du sikkert kan tenke deg helt umulig å få boret til å ta tak.

Det som endte med å løse problemet var et bor som ser slik ut froan, dette i HSS-E med 8% kobolt i seg. Det gjør at boret kan takle materialer med en høyere hardhetsverdi. Det løste problemet for vedkommende, uten at jeg kan løse akkurat dette på stående fot. Har du et bilde og mål? Jeg kan se hva jeg finner :) 

Tools kan skaffe deg Walter A1148 stub-bor, det kan også være en løsning som ikke er så dyr eller vanskelig. Meget skarp egg, men kun 3xdiameter så de er ikke så lange.

 

image.png.f1af776226b34dbeadc3a7f838449cac.png

Mange takk .

Nå skal jeg opp på tools her i Arendal og tar med calliper ,så får de komme med forslag til problemet .

Det der så kjekt ut ,hvis ting ikke går nå så blir det søpla next.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg satt nå å tenkte litt…jeg har pinadø meg vært i 18 forskjellige land med denna bilen her. Det er litt sykt..på under fire år 😂 Kan vel mildt sagt si at BMW og især 5-serie leverer 😎 

65AD1D79-77E8-4ED7-BB6A-A1DCB8C974AB.thumb.jpeg.60c0ba625e1289689334a0e24e04a2fa.jpeg

Det var jo faktisk enormt! Ramser du opp liste av nysgjerrighet 😅?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål vedrørende diffuser til F32/F36 med dobbel utblås på en side (420d B47, 428i, 430i etc):

Kona var uheldig å ble rygget på av en kollega på jobb. Tilhengerfestet traff akkurat i kanten mellom diffuser og bakfanger Han dekker selvsagt jobben med utbedring. Har fått tilbud basert på mobilbilder av et velrenommert lakkfirma i området på ca 10 000kr for demontering, plastsveis og lakkering av både fanger og diffuser, og montering. Når allikevel diffuseren må fikses vurderer jeg muligheten til å bytte til en M Performance diffuser (samt å få lakkert refleksene). Jeg ser noen holder disse ulakkert, noen lakker hele, og noen lakker kun sidene i bilens farge og beholder midten ulakkert, og noen lakker sidene i bilens farge og midten i blank sort.

1. Er det noen her som har god erfaring med uoriginal M Performance diffuser mtp. passform og kvalitet? I tilfelle ja, hvilke? Den originale koster ca 5500 kr hos GS med rabatt.

2. Hva tenker folk om å beholde denne ulakkert i matt plast? Blir den seende stygg ut etter hvert? Er personlig ikke fan av ulakkert plast på biler, men det kan for all del se stilig ut som kontrast til den svarte bilen.

Litt bilder av forskjellige løsninger:

Ulakkert:

image.png.1aa2de84539823bdbcd3a392c6143aef.png

Accelerated Distribution M-Performance Style Matte Black Rear Diffuser BMW  F32/ F33/ F36 4-Series M-Sport (435I | 440I)

To-farge:

BMW M PERFORMANCE GENUINE REAR DIFFUSER F32 / F33 / F36 4 SERIES  51192339218 | eBay

Diffuser-del ulakkert, sider lakkert:

attachment.php?attachmentid=1072668&stc=1&d=1407441214

image.png.6211e6240c7823aeca17a99f6e68875c.png

Takker så mye for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skulebollen skrev:

Det var jo faktisk enormt! Ramser du opp liste av nysgjerrighet 😅?

 

Ja nå skal vi se:

Norge 
Sverige
Danmark
Tyskland
Nederland
Belgia
Luxemburg
Frankrike
Spania
Portugal
Andorra
Østerike
Sveits
Italia
Slovenia
Kroatia
Slovakia
Tsjekkia

Da har jeg ikke tatt med Gibraltar, det er jo ikke ett land i sånn forstand men mer en Britisk koloni. Men jeg kan liksom ikke si at jeg har vært i Storbritannia heller selv om det var Britisk territorium. 

De landene jeg har vært mest i er følgende:

Danmark: 12 ganger
Tyskland: 9 ganger
Sverige: 7 ganger
Nederland: 5 ganger
Belgia: 4 ganger
Frankrike: 3 ganger

Så som dere sikkert skjønner, elbil er liksom ikke helt mitt behov ;) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...