Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, papertiger skrev:

Fikk svar fra Bavaria i dag etter inspeksjon i går, de søkte goodwill hos BMW pga. ingen ytre påvirkning, men svaret fra BMW var nei. Dette gikk på 5-års lakkgarantien (sinkslipp hadde utvidet lakkgaranti 12år). Ergo sinkslipp gikk ikke på 12 års rustgaranti - rustgaranti på bakluke var mot gjennomrusting (dvs. at rusten har starta på innsiden, og ikke under lakken). Når det kom fra under lakken var det 5 års lakkgaranti som gjaldt, men på bakluka favnet "sinkslippgarantien" om falser og sveiser. Ikke midt på luka. 

Så ikke vet jeg - det var ingenting å hente mente han, selv om han hadde forsøkt.

Noen med andre formeninger eller erfaringer her? Fikk et tilbud på snaue 8000kr for å lakke hele bakluka inkl. et ekstra dørhåndtak til førerdøra som jeg har kjøpt i grunnet utførelse, og lurer på å gå for det.

Må si meg enig med Bavaria her. Her er det ytre som har påvirket dette og bilen er mer enn 5 år. 8000kr for hele bakluka og håndtak høres ikke så verst ut i pris. Men siden du hadde bilen inne til detailing nå nylig burde jo personen som utførte det ha sett dette siden skiltet bak burde vært tatt av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, ahj skrev:

Må si meg enig med Bavaria her. Her er det ytre som har påvirket dette og bilen er mer enn 5 år. 8000kr for hele bakluka og håndtak høres ikke så verst ut i pris. Men siden du hadde bilen inne til detailing nå nylig burde jo personen som utførte det ha sett dette siden skiltet bak burde vært tatt av. 

Du mener jeg som polerte bilen burde fikset dette eller?

Skavanker under skiltplater er helt vanlig grunnet gnissing om det ikke ligger beskyttelsesskum mellom. Du ser også på bildet merker etter plata andre plasser, både oppe og nede.

Ja, jeg fjerner alltid skilt for å vaske, polere og vokse under så lenge bolter/skruer ikke er fastrustet. Husker ikke om jeg påpekte dette også for Bjørn da han var innom mens jeg hadde den inne. Men lakk er uansett renset og beskyttet med voks også under skilt ;) 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, ahj said:

Må si meg enig med Bavaria her. Her er det ytre som har påvirket dette og bilen er mer enn 5 år. 8000kr for hele bakluka og håndtak høres ikke så verst ut i pris. Men siden du hadde bilen inne til detailing nå nylig burde jo personen som utførte det ha sett dette siden skiltet bak burde vært tatt av. 

Når vi til slutt klarte å resonnere oss fram til hva egentlig BMW egentlig dekker for, så skal jeg ikke gjøre meg vanskelig og forstod vilkårene for garantiene. Når han viste til hvor de typiske sinkslippområdene var på F10/11 så kjente jeg det veldig igjen fra bilder. Men alltid greit å lufte det her for å se om praksisen mot all formodning er forskjellig fra forhandler til forhandler. Selv om avslaget kommer fra BMW så har det jo litt med hvordan forhandler pitcher det mot de også. 

Stig utførte som vanlig en fabelaktig jobb på en bil som viste seg å trenge langt mer tid enn opprinnelig planlagt - er en grunn til at dette nå er fjerde bilen vår han får legge petimeterhendene sine på, dette har heller ingenting med spørsmålet mitt å gjøre. Disse perlene, som kanskje er sinkslipp, kanskje bare porer i lakken (ikke godt å vite mente karosserimannen fra Bavaria), var på sin side ikke noe jeg hadde spottet om jeg ikke hadde sett spesifikt etter de, eller samtidig visst at sinkslipp er et utbredt problem på F10/11. Hadde jeg oppdaget tilsvarende på F36 hadde jeg hoppet glatt forbi de uten å ofre de en ekstra tanke. Defekter og slitasje i lakk på en snart 8 år gammel bil skal forventes, spesielt når skiltholder ikke har påmontert beskyttelse.

8000kr, når det brytes ned og sammenlignet med et annet, dyrere tilbud jeg fikk fra en uavhengig aktør, var ikke galt i det hele tatt, så vurderer å gå for det. Og da blir det, til @StigJ sin store glede, også badge delete på bakluka :D 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, StigJ skrev:

Du mener jeg som polerte bilen burde fikset dette eller?

Skavanker under skiltplater er helt vanlig grunnet gnissing om det ikke ligger beskyttelsesskum mellom. Du ser også på bildet merker etter plata andre plasser, både oppe og nede.

Ja, jeg fjerner alltid skilt for å vaske, polere og vokse under så lenge bolter/skruer ikke er fastrustet. Husker ikke om jeg påpekte dette også for Bjørn da han var innom mens jeg hadde den inne. Men lakk er uansett renset og beskyttet med voks også under skilt ;) 

Jeg mener at du burde ha sett dette siden du hadde av skiltet. Ikke at du skal dekke dette, det regner jeg med du skjønte :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ahj skrev:

Jeg mener at du burde ha sett dette siden du hadde av skiltet. Ikke at du skal dekke dette, det regner jeg med du skjønte :P 

Selvfølgelig så jeg det. Uheldig om jeg hadde vært blind og drevet med bilpleie 

yeah-pepsi.gif


Som nevnt i forrige innlegg så husker jeg ikke om jeg nevnte det samtidig som annet ble gått gjennom da han var innom på inspeksjon.

Har funnet masse kos bak skiltplater i løpet av årene. Lakkflass, rust, grønske, mose, insekter etc etc. Kjekkeste (ironi) var vel da jeg så at forhandler hadde brukt selvborrende skruer rett gjennom plåtet på en ganske ny Partner uten å ha gjort noe mer for beskyttelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilpleie. Vokset bilen igår med hurtigvoks etter vask. Den ble blank og fin, men grunnen er at det skal bøtte ned i morgen tidlig på vei til jobb og det er så tilfredsstillende å se på vann som perler. Tok en grundig runde før ferieturen også, og en hurtigversjon før hjemturen - traff på styrtregn i Trøndelagen og bilen var jo nærmest tørr med en gang og alle dråpene suste av bilen i den hastigheten. De bare svosj bakover…

 

"Se på dråpene alle, se på dråpene"…

"herregud, du er syk🙄"…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg påstå at bilen min trenger 98, men føler det gir litt ro i sjelen å gjøre det.

Prisforskjellen har heller ikke vært så enorm (tror jeg?), men i det siste nå har 98 vært nesten fire(!) kroner dyrere enn 95. Kan ikke huske dette var tilfellet for noen måneder siden? Er det kun her jeg bor, eller er det lik forskjell rundtom i landet?

Godt mulig det bare er jeg som er totalt vekke også, og at det alltid har vært slik, men regner med jeg hadde reagert tidligere da.

IMG_9204.thumb.jpeg.ec611e25a88f9130db24c188640386d4.jpegIMG_9205.thumb.jpeg.c49d87106dc895627b7ef347028f0b27.jpegIMG_9206.thumb.jpeg.ce4e5d2b831f6155a52bee117d4ca8ee.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun slik der DU bor. :D Neida, men her ligger det normalt en forskjell på 2,- pr l mellom diesel og 95, og ytterligere opp for 98, ofte vært nærmere 1,5 opp igjen fra 95.. Og da ved litersprisen på skiltet de "reklamerer" med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, StigJ skrev:

Selvfølgelig så jeg det. Uheldig om jeg hadde vært blind og drevet med bilpleie 

yeah-pepsi.gif


Som nevnt i forrige innlegg så husker jeg ikke om jeg nevnte det samtidig som annet ble gått gjennom da han var innom på inspeksjon.

Har funnet masse kos bak skiltplater i løpet av årene. Lakkflass, rust, grønske, mose, insekter etc etc. Kjekkeste (ironi) var vel da jeg så at forhandler hadde brukt selvborrende skruer rett gjennom plåtet på en ganske ny Partner uten å ha gjort noe mer for beskyttelse...

Hahahaha, den var god 😂 

Funny Eyes GIFs | Tenor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg kan forøvrig anbefale Refuel appen som gir deg oversikt på kart over hvilke stasjoner som selger 98 :) Greit å ha om man er på tur, så slipper man å kjøre fra stasjon til stasjon for å lete etter etanolfri bensin. 

Så man må inn på app og planlegge drivstoffpåfyll i en fossilbil også altså 🤔

 

(les innlegget med et glimt i øyet :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Er masse skriverier om det på FB også. Shell har valgt og prise seg 4kr. Over 95, derfor man ønsker og boikotte Shell og tanke på Esso 😊

Jeg var ikke klar over dette. Er ikke flust av Esso her, men skal nå klare å finne en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...