Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for svar! Fant ut at jeg måtte velge sport og så gå inn i menyen for Live vehicle. 

Var bedre når man bare kunne gå direkte til sports-displayet rett etter man haddde trykket på sport-knappen men…😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt i vurderingsfasen på hvorvidt jeg skal ha shadowlinelykter eller ikke. Rett og slett fordi jeg ikke ønsker røde bremser (ei heller betale noe mer for de), så da må eventuelt shadowlinelykter og M-setebelter utgå. Er det noen som har bilder av en bil med normale lykter eller har virkelig alle shadowlinelykter om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppa Shadowlinelykter for og få bil.. Min skal i produksjon denne uken, om ikke Bmw fucker opp enda en gang.. man vet aldri🙄 Ifølge selger så måtte man ha 2 biler ved siden av hverandre for og se forskjellen.. og tilogmed da var den minimal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet shadowline-lykter på min. Forskjellen er vel litt mørkere farge på metallet helt bakerst på lyktene. Har ikke sammenliknet en med og en uten ved siden av hverandre, men det ser jo ikke ut til å være all verdens forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig testet i4 M50 og jeg sitter bare igjen med: For en bil! 
Jeg har cirka akkurat null å utsette på denne(#mankopåelektroniskehendler), BMW har virkelig kamuflert vekten og gjort det de kan best: ren kjøreglede. Jeg har kanskje de siste dagene vært positiv til TM3, og det er jeg enda for det den er, men nåde den jævelen som sammenligner disse to side om side, det er umulig i favør BMW :D 

BMW Iconic Sound var også sweet på denne, synes det var en kul lyd. Så får det heller være en rar gimmick. Eller at jeg er sær.

Jeg skjønner gleden rundt om hos eiere, kos dere med bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser at de skriver at ombordladeren til I4 er på 11Kw, og at 3fas 32Amp, 230Volt ikke virker på denne slik at man kun får ut 7,4Kw på enfase selv om kursopplegget er 32A 3-fas. 11 Kw støttes kun på 400 volts 3fase anlegg.

Er dette mekanisk sperret for 32A 3-fas på 230 volt anlegg, eller kan det blie oppgradering senere som kan åpne for det?

Skal montere hjemmelader tenkte Zaptek Go eller Easee, og vet ikke om jeg vil legge opp med 230V 3-fas kurs hvis dette ikke kan bli mulig. Har tenkt å legge kabel for 3 fas, men ikke sikringskursen.

Har søkt nettselskapet og fått lov til å montere 32A 3-fas kurs til hjemmelader.

Noen som vet noe om dette, eller har bemerkninger?

 

Fra Elbilgrossisten: Hvis tabellen stemmer er det jo rart at det da er forskjell på 1-fas og 3-fas kolonnen på 230V.

Ladetabell for BMW I4 eDrive40 / M50
Strømstyrke (A) / Spenning (V) 230V / 1-fas 230V / 3-fase* 400V / 3-fase
6A 1,4 kW ─ 6 km/t  1,9 kW ─ 7 km/t 4,1 kW ─ 17 km/t
10A 2,3 kW ─ 10 km/t 2,8 kW ─ 11 km/t 6,9 kW ─  25 km/t
13A 3 kW ─ 13 km/t 3,5 kW ─ 14 km/t 8,9 kW ─ 38 km/t
16A 3,6 kW ─ 16 km/t 4 kW ─ 17 km/t 11 kW ─ 45 km/t
20A 4,6 kW ─ 20 km/t 5 kW ─ 20 km/t 11 kW ─ 45 km/t
24A 5,5 kW ─ 24 km/t 6 kW ─ 25 km/t 11 kW ─ 45 km/t
32A 7,4 kW ─ 32 km/t 7,4 kW ─ 32 km/t 11 kW ─ 45 km/t

Tabellen viser ca hvor mange kilometer rekkevidde du får ved ulike ladeeffekt (strømstyrke, spenning og faser).
Merk at ladeeffekten påvirkes av eksterne faktorer som temperatur og bilens batteriprosent.
* NB! Lading på 230V/3-fase støttes ikke og bilen vil lade med 1-fase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2022 den 8.33, Skulebollen skrev:

Jeg droppa Shadowlinelykter for og få bil.. Min skal i produksjon denne uken, om ikke Bmw fucker opp enda en gang.. man vet aldri🙄 Ifølge selger så måtte man ha 2 biler ved siden av hverandre for og se forskjellen.. og tilogmed da var den minimal

Hei - har du fått din i produksjon nå? Jeg begynner å bli passe drittlei hele BMW Norge. Hadde først produksjon uke 21, så ut av kø og flyttet til uke 25 > 27 > 29 og sist jeg sjekket uke 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ViKi skrev:

Hei - har du fått din i produksjon nå? Jeg begynner å bli passe drittlei hele BMW Norge. Hadde først produksjon uke 21, så ut av kø og flyttet til uke 25 > 27 > 29 og sist jeg sjekket uke 30.

Nei ingen info.. har også vært lovd produksjon siden starten av juni.. Men selger har ingen snøring når bilen går i produksjon.. 

Bestilte 20 juni🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2022 den 11.59, ViKi skrev:

Hei - har du fått din i produksjon nå? Jeg begynner å bli passe drittlei hele BMW Norge. Hadde først produksjon uke 21, så ut av kø og flyttet til uke 25 > 27 > 29 og sist jeg sjekket uke 30.

 

På 19.7.2022 den 17.48, Skulebollen skrev:

Nei ingen info.. har også vært lovd produksjon siden starten av juni.. Men selger har ingen snøring når bilen går i produksjon.. 

Bestilte 20 juni🙄

Dessverre frykter jeg at det vil ta enda lengre tid, og det er ikke BMW's skyld, men våre svikefulle politikere.
Lagd sanksjoner ovenfor Russland, som i disse dager kniper igjen gas og olje forsendelsene, som Europa er fullstendig avhengig av .
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/dnyz31/full-stans-i-russisk-gass-til-tyskland-paa-grunn-av-vedlikehold

Dette er dårlig nytt for bl.a. produksjon av biler i Tyskland, men også for Folket som snart går en vinter i møte, uten å kunne varme opp kåken sin.
- Snakk om å ofre sitt eget folk.
- Og folket jubler... for en hjernevask. Sett det før heh😶? (30 tallet)

I verste fall, får du ikke bilen før neste sommer. Hvis du i det hale tatt får den, for våre politikere har en ''skjult'' agenda, som jeg ikke vil si noe om her.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...