Gå til innhold

Personlig bilskilt. Hva tenker dere ?


Amistad
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det er greit. Problemet for min del er at folk skriver rene ord linsom, altså typ navnet på sjaføren eller navnet på familien. Om man hadde vært flinkere til å kombinere både tall og bokstaver som de gjør i UK. Om I erstattes med 1, E byttes ut med 3 og S byttes ut med 5 f.eks, hadde mitt synspunkt vært annerledes. 

Det er min mening. Hva du gjør med din egen bil er selvsagt opp til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kommer helt an på hva som står på skiltet. E30 CAB er jo kult, ord som har noe betydning. Men folk som kjører rundt med TORE eller 2FAST4U er helt håpløst, de har enten misforstått noe eller må kompensere for noe de mangler. Det blir jo veldig jantelov også dette her da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes det kommer helt an på hva som står på skiltet. E30 CAB er jo kult, ord som har noe betydning. Men folk som kjører rundt med TORE eller 2FAST4U er helt håpløst, de har enten misforstått noe eller må kompensere for noe de mangler. Det blir jo veldig jantelov også dette her da

😂😂😂😂😂😂😂 ler meg skakk. Men ja ening med deg til en viss grad 😂😂😂😂😂 

jeg føler E30 CAB passer fint på nettopp en e30 cab så lenge bilen er hel og pen. 
 

men så får jeg av og til en ide som virker skikkelig bra først ... så litt kjekt å høre hva folk her inne mener.  Selv om det til syvende og sist er opp til han henne som skal ha det. 

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt som med bilstyling. Noe passer bra, mens andre ting bare er helt tragisk og ser bare dumt ut. Men vel så lenge man bruker sine egne penger får det være opp til hver enkelt. I mine øyne er E30 CAB er helt greit, det passer jo til bilen på en måte. Samtidig som "harry faktoren" er meget lav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en Tesla med "snylter". Det er jo litt passende...

Ellers er min mening at man kan ha personlige skilt som gjenspeiler bilen. Som f. Eks e30 cab eller 850 csi. Men jeg liker ikke når det blir personlige skilt som tittel eller navn på føreren. Det er opp til hver enkelt, men jeg tenker at det blir litt se på meg- fakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det som skrives her, men jeg ville ha tatt dette enda et skritt videre. Alle ser at bilen er en cabriolet så dette er ikke nødvendig å ha med på skiltene. E30 er viktig, men det er også årsmodellen så f.eks 88 E30 gir mening. Alternativt så kan du velge E30 2C, som var BMW's internkode for modellen (egentlig E30/2C, men skråstreken er vel ikke lovlig på bilskilter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tykkjer personlege bilskilt i 9 av 10 tilfeller er harry. Men samtidig så bryr eg meg veldig lite om det då det ikkje er mine skilt det handlar om 🙂 Er forsåvidt einig med det @Fredrik over her skriv.

Berre hugs ein ting: Noko kan virka morsomt, kult eller passande heilt til du har køyrt rundt med det ei stund og innser at du kanskje ser ut so ein klovn. Og so "må" du ha skiltet i 9 år til før det går ut... Ikkje sikkert du går i den fella, men ha ihvertfall den tanken med deg når du skal bestemma deg for eventuell tekst på skiltet 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men nei nei nei. 

Det kan være to grupper:

kleint og harry,

eller 

så harry at det bikker over til kult. 


«ELVBIL» på en Model 3 jeg så her om dagen tilhører første gruppen. 
«MAX CO2» tilhører en kollega av meg som har det på en SL55AMG, den tilhører den andre gruppen. 

Som nevnt over her, det engelske oppsettet med tall/bokstav-kombo er kult, og der er det et marked hvor den som har skiltet eier det og kan selge det videre. Det norske er bare kleint. 
 

Edit: @Walkabout sitt hører for meg til siste gruppen, da han er bevisst på betydningen av det og bevisst har det for å gi janteloven et spark :D det går an å like!

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...