Gå til innhold

Ny bruksbil, Z4. vinterhjul.


Rune-K
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, fupsaker skrev:

Jeg tror jeg ville spart meg for Sulland og heller gått til Bavaria i Oslo eller Bilia. Sulland opererer ofte etter at de ikke gir best pris med en gang og da blir det uaktuelt for meg å kjøpe bil der. Tobias hos Bavaria i Oslo er en knakende kjekk kar som følger opp helt utrolig!

Jeg har bare gode erfaringer med Sulland i Sarpsborg så det blir til og handle hos Trond der. Hjalp jo litt at han hadde Fahrfreude oppslått på skrivebordet også. Tenkte jeg skulle ordnet det i formiddag men idag var han på golsfjellet og koste seg på Isbane. 

1 time siden, Fredrik skrev:

Jeg er enig. Dette blir litt spennende. Jeg har stor sans for prosjektet (som flere sikkert har regnet ut) og jeg liker definitivt også tilgangen til prosjektet. Det jeg imidlertid tenker er at en ganske standard sDrive30i kanskje kan være et alternativ. 258 HK og 400 Nm passer muligens bilens chassis litt bedre enn 197 HK og 320 Nm. Motoren er den samme og det er nogenlunde også vekten. Dette er i alle fall hva jeg får ut av de testene jeg leser.

På den annen side er en sDrive30i dyrere enn en sDrive20i, men man får også litt mer utstyr som f.eks automatgear. Så vil man ha automatgear i kombinasjon med en sDrive20i + noe annet ekstra bør man trolig gå i tenkeboksen. Det er ikke sikkert at prisforskjellen reelt er mer enn 50-60K.

Jeg tenker at enten bør man gå for en sDrive20i og samtidig gjøre den så billig som mulig eller så kan man nesten like gjerne gå for en standard sDrive30i og få 61 HK samt 80 Nm ekstra. Vil man ha manuelt gear er valget klart. Da er sDrive20i det eneste valget.      

sDrive30i blir ikke tatt inn i Norge ellers hadde det absolutt vært et alternativ det. BMW Norge er blitt veldig selektive på hvilke modeller de tar inn. Skal man ha 4 serie cab så er eneste alternativet M440I xDrive og da blir startprisen på over millionen. Man behøver ikke største motoren for og kose seg i åpen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rune-K OK, jeg var ikke klar over at sDrive30i ikke blir tatt inn til Norge. Da er imidlertid valget veldig enkelt og sDrive20i er selvfølgelig en mer enn kompetent og fin bil til å kose seg med. Se dermed bort fra mitt siste innlegg og tenk på hvordan du vil ha bilen og hva som er viktig for deg :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rune-K skrev:

Jeg har bare gode erfaringer med Sulland i Sarpsborg så det blir til og handle hos Trond der. Hjalp jo litt at han hadde Fahrfreude oppslått på skrivebordet også. Tenkte jeg skulle ordnet det i formiddag men idag var han på golsfjellet og koste seg på Isbane. 

sDrive30i blir ikke tatt inn i Norge ellers hadde det absolutt vært et alternativ det. BMW Norge er blitt veldig selektive på hvilke modeller de tar inn. Skal man ha 4 serie cab så er eneste alternativet M440I xDrive og da blir startprisen på over millionen. Man behøver ikke største motoren for og kose seg i åpen bil.

Det er godt å høre, jeg har motsatt i Moss. :) Men har skjønt de koser seg med M town nå der oppe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gøy å lese og høre om andres preferanser og erfaringer. Ser det dog som mitt oppdrag i tråden å balansere alder litt.
Jeg blir 52 om etpar mnd og syns slett ikke at komfort og følelsen av sofa er pri 1 når jeg kjører bil.
Av samme grunn kjører jeg halvgammel senket 3 serie stasjonsvogn med 4er diesel, den går godt og hver dag til/fra jobb gir litt feeling av bilspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare og vente i ca. 4 måneder på en ny bil.

Ble tilnærmet fullspekket bortsett fra M-sport. Føler at det blir en perfekt bil og bruke året rundt.

https://configure.bmw.no/no_NO/configid/xkkk7ldq

Ble Connected pakken ellers hadde jeg ikke fått de moderne instrumentene også valgte jeg mest mulig parkeringshjelp. Tok også aluminium detaljer innvendig. Takk for at dere frarådet meg pianolakken. Kunne også velge mellom runflat eller dekkreparasjonskit. Det var ingen tvil om hva jeg skulle velge akkurat der.

Ellers så snakket jeg litt med selgeren om løst og fast, De regnet med og selge mellom 15 og 20 Z4 i Norge i år. Ikke dårlig det i et land som absolutt ikke er laget for og kjøre toppløse biler.

Takk igjen for all hjelp og god diskusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rålekker! Gratulerer så mye, det må være deilig å ha trykt på bestillingsknappen på en slik bil.

Når det gjelder understell, er det automatisk standardunderstell på Sport Line, siden det ser ut som at du ikke har krysset av for «standard understell» i tilvalgslisten, eller har den et slags sportunderstell? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Da er det bare å glede seg.
Har aldri hatt cab, før vi kjøpte en 118i i fjor. Jeg ble overrasket over hvor mange cab dager det faktisk er i Norge. Selv i Trøndelag :) Det skal ikke mang plussgrader til før man kan ta ned taket.

Har sett ett par Z4 live i den fargen der, det blir veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt herlig Rune! Grattis med bestilling 😀 Synes den så meget bra ut i Sportline selv om jeg selv hadde valgt M-sport. Men ser jo dine argumenter.

Da forventer jeg at du og denne blir å se på BMW Z Norges Zensommertreff på Fevik i august :) Ikke sant @fxslin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nydelig og et skikkelig entusiastvalg av modell (for å referere kort til en annen diskusjon her inne). Dette blir utvilsomt veldig bra og jeg tenker at du ser frem til sommeren 2022. Gratulerer så mye med at valget nå er gjort.

Vedr. cabriolet og Z4 må jeg nesten nevne (igjen) E85'en som moderator @[space]hadde for noen år siden (og som du også har nå). Den hadde M54B22 rekkesekseren som var fantastisk, men relativt svak i forhold til motoren du nå får som har 27 HK og temmelig solide 110 Nm mer i effekt. Jeg opplevde bilen både på vinterføre i Oslo (da det var virkelig mye sne i årene 2008-2010) og på sommerføre bl.a på en kjempefin roadtrip til Ålesund. Bilen fungerte like fint uansett vær og føre. På mange måter minnet bilen mye om mine tidligere Porsche 924 og 944 dog med den store bonusen at man kunne kjøre helt åpent med Z4'en.

Man sitter lavt og praktisk talt over bakakselen. Følelsen man får når man kjører bilen kan på den måten ikke sammenlignes med andre BMW modeller. Opplevelsen er langt mer sportslig (i den rette betydningen av ordet) og veifølelsen man får er i en annen liga. Z4 er uten tvil en kjempefin BMW modell som jeg virkelig har sansen for :)     

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestilling!

Cab har blitt en utrolig uvanlig biltype de seinere åra så kult at noen tar steget og bestiller en ny.

Vi trenger mer variasjon og farge i bilparken!

 

Har du bevisst valgt bort M-sport ratt? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rune-K changed the title to Ny bruksbil, Z4. vinterhjul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...