Netlandet Skrevet Desember 23, 2024 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2024 S50 motoren er stort sett ferdig (mangler grenrør) og er klar for å settes inn i E46en. Digger byggekvaliteten og designet på disse motorene! Har hatt flere S50er i både E30 og E39, det er noe eget med de seks gasspjeldene og den mekaniske følelsen i disse motorene. Ser frem til å få testet den i bil! 😃 mslello, Dusy, Marius2002 og 11 andre reagerte på dette 14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Desember 23, 2024 Share Skrevet Desember 23, 2024 konsoll for taxiapparat er fin måte å få til nogenlunde ryddig ettermarkedsløsning på lyd. mr.pingu, Saltkjelen og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Desember 30, 2024 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2024 Slenger inn en liten oppdatering her 😃 Fått gjort mye med banebilen i romjula. Motoren ble sluppet nedi bilen 2. juledag: Så begynte kjøret med oppkobling av servo, kjølesystem, bensinsystem osv. Ingenting passer «bolt-on» her siden S50 aldri ble levert i E46, men jeg har fått smidd det sammen med en blanding av diverse OEM deler. Bruker E46 kjølesystem, E36 servosystem og bensinsystemet er lagt i AN6 fra fuelcell i bagasjen frem til motoren 😃 Har en 044 pumpe under bilen som er servicevennlig. Slangene er også lagt på innsiden av tunnelen for å unngå at de subber i stykker når jeg treffer dype spor i isen. Montert originale grenrør, disse passet som hånd i hanske 😃 Fått på plass girkasse og svinghjul/clutch. Vesentlig større bunnpanne på S50 motoren, det er jeg veldig fornøyd med. Har også montert pulverlakkert stabstag med nye powerflex foringer foran. Motoren sitter ca. 25mm lenger bak med E36 motorlabber. Dette er en fordel vektfordelingsmessig, så jeg valgte å løse utfordringene dette medfører istedenfor å lage nye motorfester og beholde original M54 plassering. Mellomaksel og spakstell er nå for langt. Spakstellet er en enkel sak, det kapper vi og sveiser sammen. Mellomakslen må til UNI-Cardan for innkorting og balansering, men de kunne ta den på kort varsel så jeg leverer den rett etter nyttår 😃 Giroverføring kortet inn og klar for sveising: Oljekjøler og servokjøler montert med nye AN-slanger/koblinger. Har også flyttet servobeholder ned til motorfeste under innsug som originalt på E36. Fått på luftfilter med vannavstøtende trekk. Neste år blir det datasprut og eliminering av luftmassemåler 😃 Fått shinet opp bakenden av bilen og montert nylakkert kræsjbjelke: Bilen begynner å nærme seg startklar. Har fortsatt en solid jobb igjen med ledningsnett. Må også koble opp dashloggeren med eksterne sensorer. Skal også lage nytt komplett eksosanlegg. Vi skal kjøre allerede i uke 3, så det er bare å henge i stroppen. Godt nyttår alle sammen 😃 Mvh Thomas Netlandet //Netlandet AS Ingen, skoglund, mslello og 16 andre reagerte på dette 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Desember 30, 2024 Share Skrevet Desember 30, 2024 Det er så ryddig😍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 31, 2024 Share Skrevet Desember 31, 2024 Kjekke biler/prosjekter og mye bra arbeid! Flott at du tar deg tiden til å knipse bilder og skrive noen ord, sånt hjelper å holde aktiviteten på forumet oppe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå