Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guess who’s back, back again?

Vel, da var dagen endelig her og katta ute av sekken. Jeg har jo luftet litt spørsmål siden august i fjor, men har aldri tatt steget. Forrige lørdag ble det en spontantur innom en forhandler for å prøve en G01 LCI 30e. Jeg kjente med en gang at bilen satt som et skudd for oss og ble ikke mindre overbevist utover dagen. Jeg brukte både søndag og mandag på å tenke og ringte forhandler på tirsdagen og fikk svar på et par spørsmål. Sendte på de en melding på tirsdag kveld at jeg skulle ha bilen. Og da var prosessen igang. Onsdag trappet jeg opp til åpningstid og gikk kjapt igjennom fysisk, så mye lettere enn telefon og de startet klargjøringen. Idag var bilen klar til henting. Teslaen? Jo den ble solgt på nøyaktig 17 timer. 
Det er en bruktbil med det som følger med, men den er ganske så strøken. Det blå man ser på plastikk var allerede meldt inn før overtakelse og får time for skift på garanti. 

Jeg vil ikke sammenligne Tesla og denne, det er to forskjellige biler, men det skulle kanskje bare mangle at denne er noen hakk over i byggekvalitet? 

Litt om bilen, så er det en 2022 X3 30e M-Sport. Karbonsort med shadowline(også lyktene). I korte trekk er det panorama, laserlys, skinn og litt til.

Så ja, endelig tilbake til det kompakte, førerrettede interiøret og en godt sammenskrudd bil. 

IMG_8386.thumb.jpeg.fe440f4be0ff587b778045b75a74ef91.jpegIMG_8387.thumb.jpeg.6872f4a38f79a461f33f9ffe5feea50c.jpegIMG_8388.thumb.jpeg.7e8bd43a3d5585603cef4e4623e5be64.jpegIMG_8390.thumb.jpeg.a2fdf34d2d77809da83aed2a1a81f05f.jpegIMG_8391.thumb.jpeg.4f75cede4a06b9ce08e088a80199d09d.jpegIMG_8389.thumb.jpeg.e7ac81fec61f48fac28b4d65730967ec.jpeg

Skrevet

Endelig er tråden og bilen på plass!

Gratulerer med flott bil Marius og raskt salg av Tesla’n!

Godt å ha go’følelsen tilbake og kjenne at ting stemmer!
Dette er en flott pakke, LCI X3 er lekker og moderne, fargen og utstyret er riktige, så denne tror jeg Du/Dere vil kose dere masse med!

Så får vi se når i4’n svinger inn på tunet også?!

Her er det bare å kose seg 🍾

Skrevet

Se her ja, dette er hva jeg kaller oppgradering 👍 Gratulerer så mye med kjempeflott bil. Her har du også en G01 med ekte xDrive slik en bil som dette skal ha. G01 er vel kanskje den X3 generasjonen jeg liker best, siste og eneste skikkelige X3. Her er motorutvalget upåklagelig, kvaliteten er løftet opp til 5-serie nivå og kjøreegenskapene er helt ypperlige. G01 kunne jeg gjerne hatt selv, synes X5 er litt stor og klumpete. Men G01 synes jeg har en veldig passelig størrelse, egentlig helt perfekt SUV størrelse. Har for det meste kjørt iX3 som lånebil hos Bavaria, men selve bilen har jeg alltid likt å kjøre. Hver gang jeg kjørte iX3 så tenkte jeg "Dæven, denne må være trivelig med normal motor"

Det er alltid så tilfredsstillende når folk går fra Tesla og tilbake til BMW, enda bedre en fossil BMW. Du er jo ikke helt fremmed for ladbar hybrid men her har man vel iallfall litt rekkevidde å rutte med. Jeg synes ladbar hybrid er helt konge når det blir brukt som tiltenkt. Tror dette skal være relativt driftssikkert også, virker som BMW har fått dreisen på å lage gode og holdbare ladbare hybrider etter ca 2020.

Nei dette blir bra, velkommen tilbake 🤩

Skrevet

Gratulerer med flott bil Marius 😊

Flott karroseri dette ,så må det være deilig å være tilbake til Bmw igjen og .

Ser veldig fin ut 😊

Skrevet

Gratulerer igjen med flott bil! :) kjekt å se deg tilbake i BMW og ikke minst en meget flott en. Likte felgene som stod på godt 

Skrevet

@Ron Jeremy Tusen takk! :D Jeg tror denne blir helt rett for oss.

@laffe Takk! :D  Nei, det kryr ikke av disse her. Det er gjerne pre-LCI man møter i trafikken ja, men det er ingen dum bil det heller. Den er kanskje litt mer klassisk å se til. Jeg så egentlig på pre-LCI, men så prøvde jeg denne og da ble det slik :) 

@Saltkjelen Takk! :D Dette ER moro. Så deilig å ha skikkelig gode skinnseter igjen, selv om det er et par hakk under merino. Deilig å ikke ha enormt med veistøy og så kjører den fordømg bra også tatt type bil i betraktning. Med det sagt er jo Tesla irriterende bra biler om vi ser på Model Y og Model 3, så jeg kaster de ikke under bussen. Ellers ble det oppdaget rift i baksete. Baksetet er ubrukt, så det må vært en klargjører hos forhandler, men nytt baksete er på vei og blir byttet samtidig som den blå plastikken. Jeg fant ut hvem som hadde bilen før, og ble ikke mindre glad av den grunn. Så han er en semioffentlig person og et skikkelig petimeter.

@Fredrik 90 Tusen takk! :) Det er jo G05 pre-LCI en egentlig vil ha, jeg synes denne X5-generasjonen er kanonflott og så er de fantastisk å kjøre. Stor og klumpete, ja, men likevel. Du må bare beholde din!! Nei, det blir litt for mye for oss, men vi har jo en X5 i slekta i samme farge som X3. Så må prøvr å få til et bilde ilag. Storebror og lillebror samlet. Ellers er vi veldig fornøyd sålangt. Hadde det ikke vært for campingvognen så hadde vi nok kjørt helelektrisk enda, men da hadde jeg sikkert kjøpt i4… Den liker jeg godt. Ellers kunne jeg tenkt meg batteriet til G05, for det er kort rekkevidde på disse, selv om den er lengre enn min tidligere 225xe. Rekkevidden er oppgitt til 5 mil, men hjem fra byen så har jeg en superbratt bakke på 3-4 km og den stjeler fort 12-15km med batteri(uvant å ikke oppgi forbruk i prosent eller kwh). Så reelt for meg(!) har jeg 3 mil. Det duger til mitt bruk og var det jeg forventet før kjøp :) 

@sveigis Tusen takk :D Det er skikkelig godt å være tilbake. Nå har jeg pushet slekta over på BMW, en etter en. Så på tide at jeg kommer etter. Jeg vil påstå den er veldig fin, men det er en bruktbil, så noe vil det jo alltids være. :) 

Skrevet

Gratulerer så mye med ny bil, den så jo kjempe strøken ut! :D Gleder meg til å lese mer om denne og hvordan du opplever denne i hverdagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...