Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, BMWforalle skrev:

Det er lenge siden jeg har vært inne på Bimmers, men her kommer en liten status. Den gamle blå E92 er snart 11 år og speedometeret er nesten sprengt. 😁 Derfor har den fått en liten kompanjong, en 2019 modell i3S. Nesten et slags impulskjøp. Jeg viste kona et bilde av en i3S på Finn på en onsdag. Jeg prøvekjørte på følgende torsdag. Så fikk kona prøvekjøre på fredag og samme dag var kontrakten skrevet. Vi ble nesten forelsket i den lille rød. Lett å kjøre, snur på en femøring og rimelig stille i kupéen på vinterdekk. Den bråker mer nå med "fete" sommerdekk. 😆 Bilen er utstyrt med Harman Kardon anlegg. Den eneste modifikasjonen jeg måtte gjøre var å få montert en 10" sub med forsterker bak i det "romslige" bagasjerommet. Og bass ble det. 😁  

Så nå står den gamle blå og hviler seg det meste av tiden. Jeg kjører den en tur på noen få mil minst én gang i uka slik at den er klar for en langtur når vi har lyst. To helt forskjellige biler å kjøre, men jeg trives faktisk med begge to. 

IMG_0797.jpg

IMG_0809.jpg

IMG_0811.jpg

 

IMG_0816.jpg

At du som er født i 1948 ratter rundt i denne samt en rå E92 i nydelig blå farge er noe av det kuleste jeg har sett inne på bimmers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Snagg30 skrev:

At du som er født i 1948 ratter rundt i denne samt en rå E92 i nydelig blå farge er noe av det kuleste jeg har sett inne på bimmers. 

Tusen takk for en trivelig melding. Jeg har heldigvis fått beholde helsa og bilgalskapen. Det hjelper godt på livskvaliteten. Og både kona og jeg var enig om at å selge den blå "gobilen" er ikke aktuelt så lenge vi begge er rimelig oppegående. ☺️ Den lille rød strekker jo ikke til hvis vi skal kjøre utenfor fylket. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@BMWforalle det gleder meg hver gang jeg ser den blå E92’en i trafikkbildet rundt dørene her. At den ser såpass strøken ut og har gått nesten 300k sier en del om hvordan du holder bilene dine. Hadde vært kjekt å ta denne i nærmere øyesyn i forbindelse med lokalt Bimmers-treff en gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, papertiger skrev:

@BMWforalle det gleder meg hver gang jeg ser den blå E92’en i trafikkbildet rundt dørene her. At den ser såpass strøken ut og har gått nesten 300k sier en del om hvordan du holder bilene dine. Hadde vært kjekt å ta denne i nærmere øyesyn i forbindelse med lokalt Bimmers-treff en gang :) 

Så kjekt å høre. Det blir mindre kjøring rundt dørene nå, men jeg bruker den jo en gang i blant i nærområdet. Den er i rimelig god stand selv om du selvsagt ser at den har noen mil på telleren. Den har fått en ganske god vårpuss hvert år så lakken er i ganske bra tilstand vil jeg tro. Interiøret er dessverre noe slitt på begge sidevangene. Burde nok fått fikset det, men er usikker på dette med farging av skinn. Men på nettet finnes det jo gode råd så vi får se. Teknisk er den  OK etter en del utskiftinger. 😉  Og ingen elbil kan lydmessig sammenlignes med en rekkesekser. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

7FDAB87D-E877-448A-8EEA-D7139F7F72BE.thumb.jpeg.eb11d6afb927645f018f88eaac273810.jpeg

Den er jo bare nydelig. 👍 Jeg synes faktisk E46 Coupé har flotte linjer og er mer "frampå" enn E92. Men det er jo en smakssak. Vi hadde en sølv metallic E46 for noen år siden, men felgene var av en mer beskjeden type enn de du har. Og fronten var mer standard bortsett fra en Schnitzer spoiler. Uansett, du har en flott bil det er verd å passe på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, BMWforalle skrev:

Den er jo bare nydelig. 👍 Jeg synes faktisk E46 Coupé har flotte linjer og er mer "frampå" enn E92. Men det er jo en smakssak. Vi hadde en sølv metallic E46 for noen år siden, men felgene var av en mer beskjeden type enn de du har. Og fronten var mer standard bortsett fra en Schnitzer spoiler. Uansett, du har en flott bil det er verd å passe på 

Takk for hyggelige ord😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk over en bil jeg disponerte tidligere. Den var fortsatt fin etter 270K, eid av folk som vasket normalt og polerte bilen ved behov. Nå har den gått ytterligere 30K uten å bli vasket i det hele tatt ser det ut som. Forfall! Kunne ikke tørke bilen da det var sandpapir på hele bilen fra vinduene og ned, felgene har fått noe som reagerer med alu på seg. Nei og nei for et opplegg. Frister å ta med denne hjem for å øve meg på håpløse tilfeller til polering.

Det er en 318d GT, en skikkelig pudding - men jeg er veldig fan av GT fasongen, noe som gjorde at jeg nesten kjøpte denne da den forsatt var i henhold. Teknisk virker den tight og fin ennå etter 300K. 

Spoiler

20220422_111930.thumb.jpg.b263b87a20c12d4d5c661b5ee69c1970.jpg

20220422_114250.thumb.jpg.b80981a3814bf9b7254e3e34f9fe67da.jpg

 

 

 

20220422_111921.jpg

Endret av Hallgrim86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hallgrim86 skrev:

Gikk over en bil jeg disponerte tidligere. Den var fortsatt fin etter 270K, eid av folk som vasket normalt og polerte bilen ved behov. Nå har den gått ytterligere 30K uten å bli vasket i det hele tatt ser det ut som. Forfall! Kunne ikke tørke bilen da det var sandpapir på hele bilen fra vinduene og ned, felgene har fått noe som reagerer med alu på seg. Nei og nei for et opplegg. Frister å ta med denne hjem for å øve meg på håpløse tilfeller til polering.

Det er en 318d GT, en skikkelig pudding - men jeg er veldig fan av GT fasongen, noe som gjorde at jeg nesten kjøpte denne da den forsatt var i henhold. Teknisk virker den tight og fin ennå etter 300K. 

  Vis skjult innhold

20220422_111930.thumb.jpg.b263b87a20c12d4d5c661b5ee69c1970.jpg

20220422_114250.thumb.jpg.b80981a3814bf9b7254e3e34f9fe67da.jpg

 

 

 

20220422_111921.jpg

Den ser heller dårlig ut der den står i solsteiken. Jeg ser noen slike USTELE BILER dann og vann på veien, men de er heldigvis sjeldne vil jeg si. Det gode i saken er at det skal veldig lite til før bilen blir mye bedre enn den er i dag. Men det blir en heftig jobb. Og når felgene ser stygge ut, da blir det fortvilet. Men hvis mekanikken er bra er jo mye reddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var sommerhjula på med nye dekk (Toyo Proxxes Sport), nå skal jeg skifte alle skivene og klossene på den til neste uke, få skifta motorolja hos BMW (jeg gidder ikke å gjøre det selv haha) såååååå skal den selges. Enten kjøper faren min den eller så blir den lagt ut i neste måned. Har en kompis som skrur mye med en som importerer biler til Norge og selger dem, så da får jeg en "kompis pris" på en F80 M3. Blir nok ikke no M3 denne sommern, men håper jeg har en innen nyåret. 

20220422_144649895_iOS.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, MagnusAG99 skrev:

Da var sommerhjula på med nye dekk (Toyo Proxxes Sport), nå skal jeg skifte alle skivene og klossene på den til neste uke, få skifta motorolja hos BMW (jeg gidder ikke å gjøre det selv haha) såååååå skal den selges. Enten kjøper faren min den eller så blir den lagt ut i neste måned. Har en kompis som skrur mye med en som importerer biler til Norge og selger dem, så da får jeg en "kompis pris" på en F80 M3. Blir nok ikke no M3 denne sommern, men håper jeg har en innen nyåret. 

20220422_144649895_iOS.jpg

Fin bil. Og jeg synes det er riktig stas når jeg "får" nye dekk på bilen. Nesten som å få litt ny bil. Skifte skiver og klosser. Er du en slik en som fikser det selv? Jeg har nok med å fylle bensin og spylevæske. lykke til med bilsalg. Lykke til med salg og kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2022 den 16.51, BMWforalle skrev:

Tusen takk for en trivelig melding. Jeg har heldigvis fått beholde helsa og bilgalskapen. Det hjelper godt på livskvaliteten. Og både kona og jeg var enig om at å selge den blå "gobilen" er ikke aktuelt så lenge vi begge er rimelig oppegående. ☺️ Den lille rød strekker jo ikke til hvis vi skal kjøre utenfor fylket. 😆

Jeg håper jeg blir som deg/dere! 
inspirerende 👍🏻
Viktig å ha noen fine interesser, nyt bilene og stå på!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...