Ampera Skrevet Juni 14, 2023 Skrevet Juni 14, 2023 Gratulere med ny bil. Flott denne. Rita G reagerte på dette 1
Rita G Skrevet Juni 14, 2023 Skrevet Juni 14, 2023 1 time siden, Ampera skrev: Gratulere med ny bil. Flott denne. Antar det var til meg du svarte Takk for det. Ja, det er en flott bil. Sa til meg selv at det aldri mer skulle en sort bil, men jaggu ble det ikke sort også 😅 Syns I4 gjør seg veldig godt i sort. Den siste tvilen om man skulle bestilt nye 550e som kommer neste år, forsvant vel også med dagens nyheter om hybridavgifter, om den ikke allerede var borte pga. prisnivået generelt på den modellen 😉 Ampera og Marius2002 reagerte på dette 2
Ingvaldsen Skrevet Juni 14, 2023 Skrevet Juni 14, 2023 (endret) Godt å ha krok igjen! Endret Juni 14, 2023 av Ingvaldsen Werther, Ampera, Knekten og 6 andre reagerte på dette 9
Fredrik 90 Skrevet Juni 14, 2023 Skrevet Juni 14, 2023 9 minutter siden, Rita G skrev: Den siste tvilen om man skulle bestilt nye 550e som kommer neste år, forsvant vel også med dagens nyheter om hybridavgifter, om den ikke allerede var borte pga. prisnivået generelt på den modellen Er denne jeg hadde siktet meg inn på. Men hvis politikerne vil ladbare hybrider til livs så fortsetter jeg gjerne å kjøre diesel jeg. Tenkte bare at det kunne vært greit å spare miljøet for lokale utslipp, men det er dem da ikke interessert i. For ett styre vi har i dette landet, nå må de byttes ut. Det sagt så er det jo bedre med høyere avgift enn ett totalforbud mot salg av fossilebiler fra 2025. Bedre å betale litt mer enn å ikke kunne få kjøpe i det hele tatt. Larsen4, Rita G, BMWE39turbo og 2 andre reagerte på dette 5
Rita G Skrevet Juni 14, 2023 Skrevet Juni 14, 2023 (endret) 39 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Er denne jeg hadde siktet meg inn på. Men hvis politikerne vil ladbare hybrider til livs så fortsetter jeg gjerne å kjøre diesel jeg. Tenkte bare at det kunne vært greit å spare miljøet for lokale utslipp, men det er dem da ikke interessert i. For ett styre vi har i dette landet, nå må de byttes ut. Det sagt så er det jo bedre med høyere avgift enn ett totalforbud mot salg av fossilebiler fra 2025. Bedre å betale litt mer enn å ikke kunne få kjøpe i det hele tatt. Enig Etterspurte prisen hos lokal forhandler, men fikk ikke noe da. Antok at den ikke var sluppet ennå, men spurte da I4'n ble hentet her om dagen, og da sa han jeg kjøpte av at 550e faktisk blir dyrere enn I5 M60 (som også var et alternativ), og den skal jo starte på 1249000 for supercharged. Etter det må man jo likevel putte på mer, så da antar jeg 550e vil havne på 1,5 omtrent. Det er helt hinsides, spør du meg... Endret Juni 14, 2023 av Rita G Marius2002 reagerte på dette 1
Underground1983 Skrevet Juni 14, 2023 Skrevet Juni 14, 2023 Ble en vask på 650i på søndag Fahad, Walkabout, fupsaker og 9 andre reagerte på dette 12
Fredrik 90 Skrevet Juni 14, 2023 Skrevet Juni 14, 2023 2 timer siden, Rita G skrev: Enig Etterspurte prisen hos lokal forhandler, men fikk ikke noe da. Antok at den ikke var sluppet ennå, men spurte da I4'n ble hentet her om dagen, og da sa han jeg kjøpte av at 550e faktisk blir dyrere enn I5 M60 (som også var et alternativ), og den skal jo starte på 1249000 for supercharged. Etter det må man jo likevel putte på mer, så da antar jeg 550e vil havne på 1,5 omtrent. Det er helt hinsides, spør du meg... Men dette er det importøren som styrer. For å nå CO2 standarder i Europa så er det ett enormt press på de Norske importørene om å pushe ut elbiler i ett markedet hvor det faktisk er lett. Så de ønsker rett og slett ikke å selge en 550e fremfor en I5 M60, derfor priser de hybridvarianten ut av markedet slik at den ikke skal være fristende. En bekjent av meg har nå kjøpt sin M3 Touring ny (ikke brukt import) hos en forhandler i Tyskland. Med full 5 års garanti, fikk bil tre måneder raskere enn Bavaria kunne skaffe og sparte 160 000 kr på selve bilprisen. Engangsavgiften er den samme som for en ny norsk bil. Jeg vet det er flere som gjør slik, særlig med dyrere biler. De norske importørene får ikke de samme prisene og prioriteten som de større markedene, bortsett fra på elbil hvor Norge har førsterett på alt.
liffi Skrevet Juni 14, 2023 Skrevet Juni 14, 2023 Flytta inn en Amerikaner i Tysker hagen … 👀 Lars89, sandersander, Marius2002 og 10 andre reagerte på dette 13
Lars89 Skrevet Juni 14, 2023 Skrevet Juni 14, 2023 Gutta på tur Rita G, Ampera, BimmerFan! og 7 andre reagerte på dette 10
Rita G Skrevet Juni 15, 2023 Skrevet Juni 15, 2023 13 timer siden, Fredrik 90 skrev: Men dette er det importøren som styrer. For å nå CO2 standarder i Europa så er det ett enormt press på de Norske importørene om å pushe ut elbiler i ett markedet hvor det faktisk er lett. Så de ønsker rett og slett ikke å selge en 550e fremfor en I5 M60, derfor priser de hybridvarianten ut av markedet slik at den ikke skal være fristende. En bekjent av meg har nå kjøpt sin M3 Touring ny (ikke brukt import) hos en forhandler i Tyskland. Med full 5 års garanti, fikk bil tre måneder raskere enn Bavaria kunne skaffe og sparte 160 000 kr på selve bilprisen. Engangsavgiften er den samme som for en ny norsk bil. Jeg vet det er flere som gjør slik, særlig med dyrere biler. De norske importørene får ikke de samme prisene og prioriteten som de større markedene, bortsett fra på elbil hvor Norge har førsterett på alt. Ja, det stemmer nok bra det. Fikk til en god deal på 545e'n da den ble kjøpt, men det var jo heller ikke noen billig bil sånn sett. Det som forundrer meg litt er hvor de har lagt seg i pris på I5 M60. Ok at de bommet på I4, og at den ble for billig her, men I5'n vipper jo kolossalt den andre veien. Om den hadde hatt lenger rekkevidde, kunne jeg til nøds forstått det, men ikke slik den er spesifisert nå. Vel, kjøpt er kjøpt for min del nå, så da får man se hva som skjer neste gang det skal byttes 😉 fupsaker og Fredrik 90 reagerte på dette 2
Snagg30 Skrevet Juni 15, 2023 Skrevet Juni 15, 2023 Høy trivsel! min for en liten stund Knekten, Marius2002, BimmerFan! og 15 andre reagerte på dette 17 1
Snagg30 Skrevet Juni 15, 2023 Skrevet Juni 15, 2023 @StigJ Helt korrekt! Helt fantastisk. Kjip bil å levere fra seg, men mye er gjort med sugemotor og manuell fupsaker, mslello, Marius2002 og 7 andre reagerte på dette 9 1
papertiger Skrevet Juni 15, 2023 Skrevet Juni 15, 2023 Kveldsshot BimmerFan!, Saltkjelen, hanssae og 7 andre reagerte på dette 9 1
liffi Skrevet Juni 16, 2023 Skrevet Juni 16, 2023 Ampera, Saltkjelen, hanssae og 5 andre reagerte på dette 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå