Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Saltkjelen skrev:

Var en tur innom @Walkabout i går, og fikk i samme anledning prøvd Style 601-hjulene for å se hvordan de passet bil med xDrive. I mine øyne kan man knapt komme nærmere perfekt fitment, så det blir utvilsomt Style 601 etter hvert. :) 

De passet definitivt som hånd i hanske! Hyggelig å få sett nye fartsfantomet ditt også - og godt vi fikk av skvettlappene (og alle spor etter de etter bildene her ble tatt), mye penere uten :) 

C6D24C16-91DD-4331-9522-EFD56F2754F8.jpeg

003D7EF0-5DAE-4E47-8A6F-471B0C8685BF.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel. skrev:

Så meget bra ut med Style 601 🤩

Ja, en favoritt det der! :) 

57 minutter siden, Kjennern skrev:

Det der ble bare sykt fint 👌👍.

Si fra om vi skal bytte bil, likt så klart 🤣

Hehe. Etter hva jeg har lest har du demontert skjermene til bakseteunderholdningen din, så jeg tenker at du i første omgang kan selge hele systemet til meg.. :P 

29 minutter siden, papertiger skrev:

Er det likt innpress på F11 xDrive og sDrive, slik at oppsettet egentlig ble helt likt som på @Walkabout sin bil?

Ja, skulle visst være det. Jeg var mest spent på å se om det var andre forskjeller på xDrive som kunne ha innvirkning på å få felgsettet til å passe, men det var det ikke (annet enn at man må hensynta rulleomkrets). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du stjernemerka 20" dekk i M550d dimensjon regner jeg med da? 

Etter å ha bestemt oss for å beholde 4eren en stund til er jeg nå på jakt etter 19" 598M felgene fra 3GT - disse er 9" bak kontra 8,5", samt 5mm lavere innpress, noe som gjør at felgen kommer 11,4mm lenger ut. Framme blir det 6mm lenger ut. Etter å ha sett bilde av en F30 og en F31 med dette oppsettet skulle det blir tilnærmet perfekt (ikke flush!) fitment. Jeg har absolutt sansen for å benytte originale felger mellom de forskjellige BMW-modellene (f.eks. F1x felger på F3x passer svært bra egentlig), mye mer enn uoriginale felger selv om det selvsagt finnes mye annet bra der ute også. 

Endret av papertiger
Edit: Style 434m er vel 20"... :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at GS har lagersalg på felgpakker? F.eks. så tror jeg GS Split med Minerva-dekk hadde passet perfekt. I tillegg er de satt ned med nesten 20000,-, så det kan jo ikke være annet enn tidenes kupp!

Neida, style 601 tror jeg blir så perfekt som det kan bli, enkelt og greit. :)

...og gratulerer med kjøpet. Jeg tror dette absolutt var et rett valg, både med tanke på bilen i seg selv, og også kontra X5-en du nesten handlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager har du fjernet skvettlappene?? En måned med breie hjul så er det sandblåst. Polerte opp en Sophistogrå M550d i forrige uke, og den lignet mer på et 180 grit sandpapir på kanalene. Ikke ble det skikkelig bra med korrigering og polering heller. 

IMG_20200409_120409.thumb.jpg.5d6aa11ec6f39b9f64a60665af715105.jpg

Jeg hadde beholdt originalhjulene da de er sykt mye penere enn de du testet. 

 

 

Forresten, gratulerer med meget lekker F11. Fargen er bare helt nydelig! En av mine favoritter i dagens fargekart. Kjenner jeg ikke hadde sagt neitakk til en F80 i denne fargen. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Får du stjernemerka 20" dekk i M550d dimensjon regner jeg med da? 

Etter å ha bestemt oss for å beholde 4eren en stund til er jeg nå på jakt etter 19" 598M felgene fra 3GT - disse er 9" bak kontra 8,5", samt 5mm lavere innpress, noe som gjør at felgen kommer 11,4mm lenger ut. Framme blir det 6mm lenger ut. Etter å ha sett bilde av en F30 og en F31 med dette oppsettet skulle det blir tilnærmet perfekt (ikke flush!) fitment. Jeg har absolutt sansen for å benytte originale felger mellom de forskjellige BMW-modellene (f.eks. F1x felger på F3x passer svært bra egentlig), mye mer enn uoriginale felger selv om det selvsagt finnes mye annet bra der ute også. 

Ja, Michelin Pilot Super Sport får du som stjernemerkede i 245/35-20 og 275/30-20 uten runflat. Jeg er helt enig når det gjelder originale felger, og det å kombinere hjulkombinasjoner mellom seriene får også ofte felgene til å se mye finere ut. :) 

2 timer siden, awt skrev:

Du er klar over at GS har lagersalg på felgpakker? F.eks. så tror jeg GS Split med Minerva-dekk hadde passet perfekt. I tillegg er de satt ned med nesten 20000,-, så det kan jo ikke være annet enn tidenes kupp!

Neida, style 601 tror jeg blir så perfekt som det kan bli, enkelt og greit. :)

...og gratulerer med kjøpet. Jeg tror dette absolutt var et rett valg, både med tanke på bilen i seg selv, og også kontra X5-en du nesten handlet.

Haha, trodde ved første øyekast at du hadde postet i feil tråd. :P 

Takk for det, Anfinn! Tenker også at dette var et langt lurere, mer morsomt og ikke minst et fornuftig valg. :) 

1 time siden, StigJ skrev:

Hvorfor i alle dager har du fjernet skvettlappene?? En måned med breie hjul så er det sandblåst. Polerte opp en Sophistogrå M550d i forrige uke, og den lignet mer på et 180 grit sandpapir på kanalene. Ikke ble det skikkelig bra med korrigering og polering heller. 

Jeg hadde beholdt originalhjulene da de er sykt mye penere enn de du testet. 

Forresten, gratulerer med meget lekker F11. Fargen er bare helt nydelig! En av mine favoritter i dagens fargekart. Kjenner jeg ikke hadde sagt neitakk til en F80 i denne fargen. 

Takk for det! :) Jeg synes ikke skvettlapper er pent, så da får jeg heller finne alternative former ved å foliere skjørtene eller ta kostnaden med å lakkere opp sideskjørtene annethvert år. Kommer dog til å kjøre med skvettlapper i vinterhalvåret for å skåne lakken. Originalfelgene tenkte jeg å beholde som vinterhjul, så de forsvinner ikke. :) 

44 minutter siden, mslello skrev:

Gratulerer med rå bil! Har sett fargen på en F10 for noen år siden! For en tøff farge! :)

Takk for det! Det er en herlig farge må jeg si! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skvettlappene som satt på bilen er jo rimelig diskrete og fargen på bilen hjelper også. Hadde bilen vært hvit eller f.eks en annen lys kulør ville det ha vært betydelig værre synes jeg. Jeg er heller ingen stor fan av skvettlapper rent estetisk, men med tanke på alternativet sluker jeg den kamelen. 

Jeg merket forøvrig stor forskjell på hvor mye søle etc. som ble slynget opp på siden av bilen bare ved å gå fra 205/55-16 dekk/felger til 195/65-15 dekk/felger på vår tidligere E46. Med de smalere dekkene var skvettlappene nesten undøvendige. Bilen så ikke ut estetisk, men var svært komfortabel å kjøre... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Saltkjelen skrev:

Hehe. Etter hva jeg har lest har du demontert skjermene til bakseteunderholdningen din, så jeg tenker at du i første omgang kan selge hele systemet til meg.. :P 

Haha, er kun ene skjermen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...