Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Walkabout skrev:

Som ventet er G81 en relativt lekker sak, selv om jeg fortsatt ikke er overbegeistret over fronten eller at planken gjør sitt inntok i interiøret. Sliter med å få skikkelig "nybilfølelse" av denne i og med at G8X og G21 allerede har vært så lenge på markedet. At de ikke har kommet med denne nærmere opp mot lansering av G8X og G21 er en tabbe i mine øyne. 

Enig, den fronten synes jeg ikke er pen i det hele tatt. Bakenden så veldig bra ut. 

interiøret, næhhhh, liker heller ikke trenden med denne påklistrede planken. 

Så nei, stiller meg nok ikke i hyllekoret for denne heller. 

 

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fronten vokser faktisk på meg, uten at det betyr at jeg synes det er fint på noen som helst måte. Men den ser forbanna ut, skikkelig illsint..det kler karakteren til bilen :) 

"Planken" har vi diskutert før, kanskje BMW sitt verste designgrep i interiøret noensinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, ogee1 skrev:

Sier litt om hvor utsulta vi er på noe skikkelig fra BMW når vi hyller denne bilen. Hvis jeg tar av meg BMW capsen og tar et steg tilbake, så er dette ganske midt på treet.

Jeg personlig hyller ikke bilen pga design da jeg helst skulle hatt en F81. Grunnen til at jeg «hyller» bilen er fordi det er en helt rå stasjonsvogn med S58 motoren som jeg har fått godt kjennskap til.  Denne får man mulighet til kun kjøre med RWD som igjen øker kjøreglede. Også har G80/82 høstet enormt med lov ord for at det er en sinnssyk bra kjøremaskin, jeg har samme forhåpning med denne stasjonsvogna tross en noe teit front og dermed tror jeg total pakka blir bra for en familie mann :) Så ja denne får min «hyllest». 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg personlig hyller ikke bilen pga design da jeg helst skulle hatt en F81. Grunnen til at jeg «hyller» bilen er fordi det er en helt rå stasjonsvogn med S58 motoren som jeg har fått godt kjennskap til.  Denne får man mulighet til kun RWD som igjen øker kjøreglede. Også har G80/82 høstet enormt med lov ord for at det er en sinnssyk bra kjøremaskin, jeg har samme forhåpning med denne stasjonsvogna tross en noe teit front og dermed tror jeg total pakka blir bra for en familie mann :) Så ja denne får min «hyllest». 

Er helt med på hva du sier, men jeg savner den tida da du kunne avslutte en morsom kjøretur med å nyte utseendet på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, ogee1 said:

Er helt med på hva du sier, men jeg savner den tida da du kunne avslutte en morsom kjøretur med å nyte utseendet på bilen.

Nettopp. Husker en tid da BMW var en bil man fikk lyst på lenge før man visste hva som var under panseret. Designet bare «satt».
G8x er nok høyst kapabel på de tekniske kategoriene, men man skal være mer bmw-fan enn meg for å klare å se forbi designet, som jeg mener er middels til fiasko fra alle andre vinkler enn rett bakfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, E.H.D skrev:

Ifølge bimmerpost er neste M5 også planlagt som stasjonsvogn. Gode nyheter for oss som ikke liker SUV. 😀

Veldig gode nyheter for oss om ikke liker SUV ja 👍 Neste M5 skal jo være en ladbar hybrid, det vil da også si at man kanskje også får 545e som ladbar hybrid og Touring. Jeg kunne jo gjort som alle andre som ikke vil ha elbil å bare kjøpt en X5 45e…men jeg liker ikke SUV 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, E.C. skrev:

@Fredrik 90: du har ikke vurdert 745e da? Siden du greier deg med sedan pdd? Prisen er vel tilsvarende X5 45e.

Jo men den blir for svær, også ser den jo helt jævlig ut forfra. Utfordringen er bagasjeplass, hvis ikke hadde dagens 545e vært ett soleklart valg. Vi greier oss med sedan nå som vi er tre, men jeg må planlegge neste bilkjøp for at vi kan risikere å ekspandere til å bli fire. En sedan blir for knapp når en familie på fire skal på bilferie i Europa, takboks er utelukket pga farten jeg liker å ha på Autobahn. G31 545e hadde vært bankers, selv jeg heller ikke liker stasjonsvogn….det blir ett kompromiss 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en merkelig test… Hvorfor 0-400m bare? Og hvorfor ikke sette opp iX M60 mot X5M? disse er jo langt mer sammenlignbare på både ytelse og pris. 

Den letteste bilen med mest hestekrefter vinner, ganske uventet. Bremsemessig har vel elbil en fordel av regenerering samt fravær av konvensjonelt drivverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Snagg30 skrev:

Synes dette var svært uheldig test for iX’n, å bli satt opp i mot X5M, en av BMW sine vakreste biler. Denne testen viser for meg hvor forferdelig mislykket designet til iX var :) 

Men «svanen» i denne testen, er også det ypperste av hva X5M har av effekt og det «kun» mot «måken» iX50 - det er vel det som er det paradoksale med testen?  

Bremsetesten også syns jeg var interresant.

 
For min del, forteller det hvor langt den elektriske drivlinjen har kommet og hvor bra BMW gjør det med denne drivlinjen i dagens marked. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Men «svanen» i denne testen, er også det ypperste av hva X5M har av effekt og det «kun» mot «måken» iX50 - det er vel det som er det paradoksale med testen?  

Bremsetesten også syns jeg var interresant.

 
For min del, forteller det hvor langt den elektriske drivlinjen har kommet og hvor bra BMW gjør det med denne drivlinjen i dagens marked. 

Ja mener du at forskjellen var liten mellom iX og X5M? Da kunne de jo kjørt ett ordentlig dragrace, så hadde avstanden blitt ganske stor. Ett 400 meters dragrace er satt opp ene og alene for å gi elbilen en fordel, da det på denne distansen vil være minst forskjell. Hvis formålet med testen er å vise egenskapene til begge bilene så er den satt opp slik at den ikke viser hele bildet. ..men det var kanskje meningen?

Skulle denne testen vært verd noe så kunne de sammenliknet iX50 mot X5 M50i, da tipper jeg resultatet hadde vært neck on neck. Den testen over her beviser jo ingenting, M utgaven var raskest…som forventet 😀
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...