Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Evopower skrev:

Rally, eller wrc som det heter i topp klassen, er inne i sitt nest siste år som ren fossil motorsport. I 2022 kommer hybridbilene og det blir til å begynne med noe ganske triste saker. Bildet under viser det. Så selv om bmw kunne med fordel vist seg i rally, så er det ikke like attraktivt lengre sett med de eldres øyne. Bmw var inne i wrc med Mini Countryman som ble byggetav Prodrive. Bilen ble ikke utviklet nok før bmw trakk seg ut av satsingen. 

Gruppe B blir ofte husket som det råeste i wrc æraen. Men de gikk ikke like fort som dagens wrc biler. Bilene har aldri satt bedre etappe tider enn nå, takket være aeroen. Eneste at toppfarten var bedre i 2000-2009 da 2 litere klarte 210 km/t. Dagens 1.6 litere ble introdusert i 2010 og klarer "bare" 185 km/t men de tar det igjen på at det går flat out nesten overalt. 

 

 Gruppe B var legendarisk, har noen titalls timer med Youtube titting på samvittigheten med gamle opptak fra 80-tallet. 

Lancia sport og Lancia Delta S4 med Martini fargene er helt rått 😊

 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, papertiger skrev:

Du tenker på disse to? Mer vellykket på Lexusene enn på BMWen vil jeg si.

image.jpeg.137422529f829681c94e3fd0db6cfbe9.jpeg

image.thumb.jpeg.e30feb27251ddafab66b587e499f6c93.jpeg

Jeg liker ikke Lexus. Bortsett fra LFA. Der synes jeg Lexus har gjort alt riktig. En av de kuleste bilene fra perioden. Og når girkassestyringa er utvikla i Norge (Devotek), så er det ekstra stas. Hør gjerne på lyden fra motor og girkasse fra rekordrunden på Nürburgring. Snadder for en bilentusiast.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Må si jeg synes den er tøff. Nå er det jo ikke uvanlig at linjene på coupé fungerer bedre, men i dette tilfellet er det markant forskjell synes jeg. Lyktene og fronten ser vesentlig bedre ut sammen med taklinja på coupèen. Radaren er derimot katastrofe!
 

Flere har etterspurt en Chris Bangle-BMW og her har jo BMW endret mye på kort tid.  For mitt vedkommende blir det derfor mest av alt spennende å se hva som venter rundt neste sving. I mine øyne blir neste modellserie gjerne bedre i slike tilfeller, med E/F-serie som ferskeste eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...