*MrB* Posted Thursday at 02:00 PM Share Posted Thursday at 02:00 PM 1 hour ago, StigJ said: Hehe. Viser at man har forskjellig smak Jeg er ingen fan av såpestykkene til MB heller. Bare så det er sagt. Men det er et mer helhetlig design i mine øyne. BMW i dag har litt for mye linjer som ikke henger sammen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik 90 Posted Thursday at 02:18 PM Share Posted Thursday at 02:18 PM 15 minutter siden, *MrB* skrev: Jeg er ingen fan av såpestykkene til MB heller. Bare så det er sagt. Men det er et mer helhetlig design i mine øyne. BMW i dag har litt for mye linjer som ikke henger sammen. Vi har alle forskjellige syn på ting, smaken er som baken. Men sånn helt seriøst, hva er mer helhetlig med dette her? 😅 Denne bilen er i mine øyne så teit å se på at jeg nesten får litt vond 😂 Saltkjelen, Morten B, Fahad and 2 others 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted Thursday at 03:28 PM Share Posted Thursday at 03:28 PM 1 time siden, *MrB* skrev: Jeg er ingen fan av såpestykkene til MB heller. Bare så det er sagt. Men det er et mer helhetlig design i mine øyne. BMW i dag har litt for mye linjer som ikke henger sammen. Det er også to helt ulike konsepter ved at den nye i5 ser ut som en 5-serie (hva den også rent faktisk er), mens f.eks EQE er en del av et helt eget design for MB's elektriske biler i dette segmentet. Umiddelbart er jeg derfor helt enig med deg. EQE er utvilsomt mer gjennomtenkt og sofistikert, men spørsmålet er jo hva folk foretrekker. Motivasjonen for at bl.a i5 ser ut som den gjør er at BMW satser på at folk vil at bilen, selv om den er elektrisk, skal se ut som en vanlig 5-serie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
*MrB* Posted Thursday at 08:59 PM Share Posted Thursday at 08:59 PM 6 hours ago, Fredrik 90 said: hva er mer helhetlig med dette her? 😅 At alle bilens linjer harmonerer med hverandre. Det trenger ikke bety at bilen er pen, men EQ-modellene til MB ser i hvertfall ikke ut som de et satt sammen av flere biler. G60 er ikke det mageplasket jeg (og flere) fryktet. Den er tvert imot moderat og traust i forhold til G70. Men det går likevel litt over stokk og stein. Hekken ser bla ut som et hastverksarbeid som egentlig var ment for en mindre bil. Fronten virker derimot litt overstylet. Men igjen: Den er ikke verre enn at den potensielt kan vokse på meg. Faktisk litt spent på å se den live. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik 90 Posted Thursday at 09:08 PM Share Posted Thursday at 09:08 PM 3 minutter siden, *MrB* skrev: Men det går likevel litt over stokk og stein. Hekken ser bla ut som et hastverksarbeid som egentlig var ment for en mindre bil. Fronten virker derimot litt overstylet. Men igjen: Den er ikke verre enn at den potensielt kan vokse på meg. Faktisk litt spent på å se den live. Jeg er enig her, det skjer litt mye særlig på M-sporten. Sånn sett så synes jeg Base modellen er litt mindre "rotete" i designet, en tanke renere og mer elegant. Særlig hekken ble bedre her synes jeg. Men traust som en E klasse.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
papertiger Posted Thursday at 09:43 PM Share Posted Thursday at 09:43 PM Synes faktisk at eDrive40’en som vist på pressebildene var den som tok seg best ut, og var den som var mest «BMW» av de alle. Litt blandede følelser hva designet angår, men tror det vokser på meg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove67 Posted Friday at 07:42 PM Share Posted Friday at 07:42 PM Overrasker meg det store spennet i ytelser mellom de to elektriske utgavene: standard i5 med 0-100 km/s på 6,0 s, som er litt snaut på en moderne luksusutgave av elbil. Dessuten toppfart på bare 193 km/t - det blir kjedelig på autobahn.... Alternativet er en litt for mye verstingutgave med 0-100 km/t på 3,8 s - mye dyrere og med kortere rekkevidde. Føler det burde vært en modell imellom. Nå har jeg vanskelig for å velge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werther Posted Friday at 07:50 PM Share Posted Friday at 07:50 PM On 5/25/2023 at 4:18 PM, Fredrik 90 said: Hvis jeg hadde fått et par kalde Tuborg innabords i sterk sol hadde jeg tatt det der for en Mazda 323F Ampera, Ron Jeremy, Mortenej and 2 others 2 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove67 Posted Friday at 08:03 PM Share Posted Friday at 08:03 PM 12 minutes ago, Werther said: Hvis jeg hadde fått et par kalde Tuborg innabords i sterk sol hadde jeg tatt det der for en Mazda 323F Ja, såpestykke-utgaven av S-klassen er virkelig støgg. Fatter ikke hva Mercedes driver med.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
StigJ Posted Friday at 08:12 PM Share Posted Friday at 08:12 PM 21 minutter siden, Werther skrev: Hvis jeg hadde fått et par kalde Tuborg innabords i sterk sol hadde jeg tatt det der for en Mazda 323F Ikke diss Mazda da! 😄 Marius2002 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werther Posted Friday at 08:20 PM Share Posted Friday at 08:20 PM (edited) 9 minutes ago, StigJ said: Ikke diss Mazda da! 😄 ALDRI! Som tidligere eier av 3 stykk MX-5 og en dritfet (eller dridfed som dere i Rogaland sier) 929 HC så digger jeg Mazda, de har levert mye artig opp gjennom og selv i dag leverer de modeller med 3.3 rekkesekser. Mazda er helt sjef selv om jeg husker komikeren Kristoffer Schau gjorde narr av Macchhhhda (svensk uttale) og en kamerat av meg alltid omtalte de som "Plasta" fordi han mente de hadde kjipt interiør. Kjært barn har mange navn. Edited Friday at 08:21 PM by Werther laffe 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts