Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pressetråd på Bimmerpost: https://www.7post.com/forums/showthread.php?t=2238455

attachment.php?attachmentid=3946444&d=17

Fronten er et solid løft. En pre-LCI med LCI front fremstår etter mitt syn som den ultimate G70en.

Det går mer og mer opp for meg at Neue Klasse må være noe av det verste som har skjedd BMW i moderne tid. Designet var halvspennende på iX3, men allerede nå er designet kjedelig. Fryktelig generisk og intetsigende design. Her snakker vi design basert på arkstørrelser - både innvendig og utvendig. 

Interiøret i denne faceliften er ikke en 7-serie verdig. Og det lukter kostnadskutt over hele fjøla - som vanlig. Dørtrekkene bak gadd ikke engang BMW redesigne, så her har man gjenbrukt pre-LCI dørtrekk. Dørtrekkene foran har nå fått stoffdeksler til Bowers & Wilkins, mens pre-LCI har et virkelig påkostet og flott dørtrekk. 

J_10_7145%20d.JPG?w=1440&h=559&fit=clip&

P90458235_lowRes_the-new-bmw-i7-xdriv_mi

Passasjerskjermen? Her er BMW ti år for sent ute. Minst. Hvem i alle dager vil sitte å fikle med denne skjermen fremfor en iPhone/iPad?

Hva i all verden er det som egentlig skjer med modellbetegnelsen? Blandingen av store og små tall og bokstaver fremstår som lite gjennomført, og måten "i7 60" er skrevet på virker utrolig klønete. Spesielt når "i7 M70" skrives med i7 på venstre side av bakluken, mens M70 skrives på høyre side. Bensinmotorbetegnelse uten i? Det ser bare merkelig ut.

J_10_7130.jpg.JPG?w=1440&h=559&fit=clip&

Jeg husker BMW emblemene ble dratt frem som enkeltelementer ved pressemeldingen til G70 for noen år tilbake. Blant annet ble det fremhevet at emblemene var betydelig større enn de tradisjonelle merkene, fordi de måtte harmonere med  det store karosseriet. Nå ser emblemene ut til å ha blitt mindre, med det resultat at kameraspyling ikke lenger er her og at kameraet er flyttet ut fra det sorte feltet i BMW-merket. 

Det forundrer meg at BMW har fått så stor allergi for chrome. Dette hører etter mitt syn hjemme på detaljer, grill og eksos på luksusbiler. All annet forsøk på å imitere chrome virker bare billig.

Skjermbilde2026-04-22kl_16_17_37.thumb.png.61357f7934c42e91e52b900c85734870.png

maxresdefault.jpg

Skrevet
1 time siden, Marius2002 skrev:

Syns eksteriøret har et fremragende «flytt deg» aura!
Få denne i bakspeilet så kommer man til å begynne å svette ganske raskt.

Interiøret syns jeg, bortsett fra den idiotiske passasjer skjermen, også er en forbedring.

Misliker den lyslisten som også bl.a G05 LCI har, litt usikker på om den kanskje «bare» har blitt mindre her?

Skrevet
1 minutt siden, Ron Jeremy skrev:

Syns eksteriøret har et fremragende «flytt deg» aura!
Få denne i bakspeilet så kommer man til å begynne å svette ganske raskt.

Interiøret syns jeg, bortsett fra den idiotiske passasjer skjermen, også er en forbedring.

Misliker den lyslisten som også bl.a G05 LCI har, litt usikker på om den kanskje «bare» har blitt mindre her?

Enig med @Ron Jeremy her. Dette er hva jeg vil kalle en bøs bil. Litt sånn fløtt deg følelse. Interiøret har jeg ingen formening om ennå.

Også håper jeg snart BMW snart finner ut at det går an og sende ut pressebilder av noe annet en grå biler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...