Marius2002 Skrevet Onsdag kl. 10:36 Skrevet Onsdag kl. 10:36 3 timer siden, papertiger skrev: Hadde vært mer fornøyd om de hadde fokusert mer på å gjøre det til en BMW slik den burde være. Forstår at dynamisk henger den godt med, men på opplevd kvalitet innvendig er den langt under par. I stedet for å reklamere for tysk AI assistent burde de revidert materialvalg, tilvalg og farger innvendig. Det hadde gjort noe med kjøpelysten tenker jeg. Og samtidig tilbudt en iX3 40 xdrive. Eeh ja. Helt enig. Jeg har tatt noen runder med meg selv og tenkt om jeg gjorde det rette valget mtp. G01 X3 mot nye iX3, men faller tilbake hver gang at det var rett. Jeg er jo et stykke fra G31 og G05, men likevel. Så får vi se hva fremtiden bringer. mr.pingu reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet Onsdag kl. 11:11 Skrevet Onsdag kl. 11:11 4 timer siden, papertiger skrev: Vet ikke hva jeg skal si. Kunne like godt vært en Xpeng G9 fra siden. Banner sikkert i kirken nå, men syns faktisk G9 ser bedre ut her altså. 2 timer siden, Saltkjelen skrev: Det positive er imidlertid at man kommer til å spare mye peng fremover. Ja det er vel det eneste positive man kan si til alt dette 🫣
fupsaker Skrevet Onsdag kl. 12:16 Skrevet Onsdag kl. 12:16 Ingen tvil om at BMW går i helt feil retning. Dagen jeg skal bytte ut Taycanen (håper det blir i år) er jeg jaggu usikker på hva jeg skal ha. Men G05 45e er ett alternativ, JLR av en type (ikke hybrid) er en annen. Hengerfeste MÅ jeg hvertfall ha. sveigis reagerte på dette 1
GtiGtr Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden På 29.7.2026 den 11.34, laffe skrev: Ikke alltid lett å skjønne hva som skjer i design avdelingen til BMW nei, selv om jeg ikke synes Neue Klasse er helt krise utvendig er det kanskje interiøret som er vanskeligst å svelge. Hadde jeg skulle brukt 7-800k på en elektrisk familie SUV i dag tror jeg en EX60 hade vært like aktuell som en iX3 selv om den ikke virker like bra på rekkevidde/lading som iX3. Setene og interiøret i EX60 ser i hvertfall veldig innbydende ut. Ellers så jeg denne grafen om utviklingen i forskjellig lands bilproduksjon: Du bør prøvesitte en! Til og med nydelige bakseter! God å kjøre og ligger meget godt på veien, dog har eg kun @Skulebollen's BMW'er å sammenligne med når det kommer til kjøring av "nyere" BMW. Har kjørt den et par veker no og det er en nydelig bil til en meget konkurransedyktig pris Får dessverre ikkje skinndashbord då.. Ron Jeremy og laffe reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden En litt ut i familien hadde hentet ut sin nye GLC rett før ferien, så denne fikk jeg kjørt litt når jeg var på vestlandet. Jeg kan ikke forstå at denne konkurrerer med iX3, for dette er i mine øyne i en helt annen klasse. Bilen var solid sammenskrudd og hadde høy kvalitet på dørhåndtak, setejusteringsbrytere, vindusbrytere, fine detaljer etc. Bilen hadde i tillegg luftfjæring på for- og bakakselen, panoramaglasstak med elektronisk soting (fås også som "Sky Lounge") og sving på bakhjulene - utstyr som iX3 ikke fås med. Bilen både føltes og så ut som en tysk bil - "tung, sober og eksklusiv". Som BMW mann var det rett og slett en irriterende positiv opplevelse. 😅 Jeg er i alle fall ikke i tvil om hva jeg hadde valgt av iX3 og GLC. iX3en jeg prøvde hadde også klunkelyder i forstillingen, noe jeg fikk fortalt at alle de andre demobilene også hadde.. Dette er pinlig, BMW. Fredrik, BimmerFan!, Ampera og 4 andre reagerte på dette 7
Skulebollen Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Tro om man får kjøpt uoriginale baklykter på GLCen slik at man slipper dei sinnsykt stygge stjernene i baklysa🤔 laffe reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 17 minutter siden, Skulebollen skrev: Tro om man får kjøpt uoriginale baklykter på GLCen slik at man slipper dei sinnsykt stygge stjernene i baklysa🤔 Det kommer - garantert. I alle fall om det er tilsvarende delemarked for Mercedes som for BMW. Når det er sagt, er jo ikke baklyktene til iX3 et kunststykke heller, så her blir det vel som å velge mellom pest eller kolera på baklysfronten. 😅
laffe Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Har kjørt bak er par GLC'er og de baklyktene er helt jævlige. Resten av bilen er lekker, men skjønner ikke helt stjernefetisjen som Mercedes har for tiden. Blir litt Harry. Fredrik og Ron Jeremy reagerte på dette 1 1
Fredrik Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) 7 hours ago, laffe said: Resten av bilen er lekker, men skjønner ikke helt stjernefetisjen som Mercedes har for tiden. Blir litt Harry. Ja, det er ganske imponerende hvordan Mercedes stadig klarer å finne nye måter å implementere stjerner på, men ingenting i forhold til hvordan de gjør det med Maybach logoen. Det er virkelig ganske harry. Det er ganske tydelig at målgruppen antas å ha et behov for "make a statement". Når dette er nevnt liker jeg Mercedes-Benz for tiden. De er uten tvil inne i en god periode. Endret 7 timer siden av Fredrik laffe reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden På 29.7.2026 den 11.34, laffe skrev: Ikke alltid lett å skjønne hva som skjer i design avdelingen til BMW nei, selv om jeg ikke synes Neue Klasse er helt krise utvendig er det kanskje interiøret som er vanskeligst å svelge. Hadde jeg skulle brukt 7-800k på en elektrisk familie SUV i dag tror jeg en EX60 hade vært like aktuell som en iX3 selv om den ikke virker like bra på rekkevidde/lading som iX3. Setene og interiøret i EX60 ser i hvertfall veldig innbydende ut. Det er forsåvidt mye positivt å si om EX60, bra teknologi i form av veldig god rekkevidde og ladehastighet. Jeg liker også veldig godt at den faktisk er produsert i Gøteborg, samme fabrikk som har laget laget både Amazon og 240 så dette er det jo litt historisk sus over. Det jeg ikke klarer med EX60 er at Volvo klarer ikke å lage elbiler med pene bakparter. De er stutte og helt merkelige bak, akkurat som de bare sluttet å designe bilen. Og det er veldig rart fordi de fossile/hybride modellene er jo direkte pene og velproporsjonerte biler…og de er 10 år gamle i designet sitt nå. Interiøret er den største dealbreakeren for min del, jeg klarer ikke å ta biler uten midtkonsoll som henger sammen med dasjbord seriøst. Det blir som å kjøre varebil, og det er ikke greit i en personbil til 900 000K. Det ovale rattet skal jeg ikke si noe mer om. 11 timer siden, Saltkjelen skrev: En litt ut i familien hadde hentet ut sin nye GLC rett før ferien, så denne fikk jeg kjørt litt når jeg var på vestlandet. Jeg kan ikke forstå at denne konkurrerer med iX3, for dette er i mine øyne i en helt annen klasse. Bilen var solid sammenskrudd og hadde høy kvalitet på dørhåndtak, setejusteringsbrytere, vindusbrytere, fine detaljer etc. Bilen hadde i tillegg luftfjæring på for- og bakakselen, panoramaglasstak med elektronisk soting (fås også som "Sky Lounge") og sving på bakhjulene - utstyr som iX3 ikke fås med. Bilen både føltes og så ut som en tysk bil - "tung, sober og eksklusiv". Som BMW mann var det rett og slett en irriterende positiv opplevelse. 😅 Jeg er i alle fall ikke i tvil om hva jeg hadde valgt av iX3 og GLC. iX3en jeg prøvde hadde også klunkelyder i forstillingen, noe jeg fikk fortalt at alle de andre demobilene også hadde.. Dette er pinlig, BMW. Mercedes har virkelig gjort ett løft de senere årene, dette oppdager man ikke før man tar seg en tur bak rattet i en slik bil. Og som du sier så er det som BMW mann direkte irriterende å måtte innrømme dette, fordi nå bygger de biler som føles bedre i kvaliteten, føles mer påkostende og som i mange tilfeller ser bedre ut enn BMW. Og det gjør meg irritert på BMW, hvorfor måtte de gi fra seg alt som var bra samtidig som Mercedes endelig har klart å bygge biler på samme nivå som BMW gjorde før. Jeg er ikke veldig fan av skjermen i GLC, men når det først skal være så mye skjerm så synes jeg at Mercedes har klart å kombinere eleganse med minimalisme på best mulig måte. Skjermene i iX3 og EX60 ser ut som ettertenkte løsninger, de er ikke i nærheten av samme kvalitetsfølelse når du sitter bak rattet. GLC’en føles som en million dollars i forhold. Mulig at Mercedes har litt vel mye stjerner rundt om, men de rokker ikke ved den følelsen jeg får at de virkelig er i støtet om dagen samtidig som BMW ligger litt nede med brukket rygg på mange områder. Og det gjør direkte vondt å se når jeg sitter her og ser bort på min E34, E39 og G05. BMW kan så mye bedre…så jævla mye bedre enn det dem presterer nå. Det har de bevist i over 35 år nå. "Make BMW great again!" Det bør være ett klistremerke alle vi med pre 2023 lanserte BMW modeller burde har bak på bilene våre! Saltkjelen og Heik80 reagerte på dette 2
Ron Jeremy Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 1 time siden, Fredrik 90 skrev: Det er forsåvidt mye positivt å si om EX60, bra teknologi i form av veldig god rekkevidde og ladehastighet. Jeg liker også veldig godt at den faktisk er produsert i Gøteborg, samme fabrikk som har laget laget både Amazon og 240 så dette er det jo litt historisk sus over. Det jeg ikke klarer med EX60 er at Volvo klarer ikke å lage elbiler med pene bakparter. De er stutte og helt merkelige bak, akkurat som de bare sluttet å designe bilen. Og det er veldig rart fordi de fossile/hybride modellene er jo direkte pene og velproporsjonerte biler…og de er 10 år gamle i designet sitt nå. Interiøret er den største dealbreakeren for min del, jeg klarer ikke å ta biler uten midtkonsoll som henger sammen med dasjbord seriøst. Det blir som å kjøre varebil, og det er ikke greit i en personbil til 900 000K. Det ovale rattet skal jeg ikke si noe mer om. Mercedes har virkelig gjort ett løft de senere årene, dette oppdager man ikke før man tar seg en tur bak rattet i en slik bil. Og som du sier så er det som BMW mann direkte irriterende å måtte innrømme dette, fordi nå bygger de biler som føles bedre i kvaliteten, føles mer påkostende og som i mange tilfeller ser bedre ut enn BMW. Og det gjør meg irritert på BMW, hvorfor måtte de gi fra seg alt som var bra samtidig som Mercedes endelig har klart å bygge biler på samme nivå som BMW gjorde før. Jeg er ikke veldig fan av skjermen i GLC, men når det først skal være så mye skjerm så synes jeg at Mercedes har klart å kombinere eleganse med minimalisme på best mulig måte. Skjermene i iX3 og EX60 ser ut som ettertenkte løsninger, de er ikke i nærheten av samme kvalitetsfølelse når du sitter bak rattet. GLC’en føles som en million dollars i forhold. Mulig at Mercedes har litt vel mye stjerner rundt om, men de rokker ikke ved den følelsen jeg får at de virkelig er i støtet om dagen samtidig som BMW ligger litt nede med brukket rygg på mange områder. Og det gjør direkte vondt å se når jeg sitter her og ser bort på min E34, E39 og G05. BMW kan så mye bedre…så jævla mye bedre enn det dem presterer nå. Det har de bevist i over 35 år nå. "Make BMW great again!" Det bør være ett klistremerke alle vi med pre 2023 lanserte BMW modeller burde har bak på bilene våre! Mtp Volvo og design, så har de løftet seg markant det siste tiåret, et så kjedelig og gubbete merket hadde jeg gitt opp. Nå har jo BMW kuppet designeren dens, men det er vel ikke før typ 2030 at hans frukter vil bli vist frem i form av noen håndfaste modeller fra BMW, så får Vi se om det blir en Bangle tidslinje (Typ E85) eller noe mindre heldig. Jeg syns iX5 ser bedre ut enn iX3, om det er NK designspråket som trengs å «modnes» eller justeres? 🤔 Eller om det er pennen som må justeres? Men kvaliteten som BMW lager til et marked, f.eks Kina, bør være hverken høyere/lavere enn hva vi Europeere får. De klarer jo bedre enn dagens modeller, men jo lavere nederste linje blir (skissert til å bli mellom 1-3%…), jo lettere er det å bli kjøpt opp, spy ut svada modeller eller ende opp med en ennå mindre kjøpegruppe. Kjøper man en 7 sifret BMW i dag, får man resirkulert fiskegarn som sete og interiørtråd. Mens kjøper man Kinabil i samme str, får man tørketrommel, hysteriske ladehastigheter og skinn og luksus, til ca 30% mindre kr, begrenset hvor lenge slikt kan fortsette. Neste årene vil bli uhyre vanskelige …og interessante, får allerede tyn av Kona som har venninner med «Xpeng med skjerm i taket og bl.a bl.a.» Grøss! laffe reagerte på dette 1
GtiGtr Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 18 timer siden, Skulebollen skrev: Tro om man får kjøpt uoriginale baklykter på GLCen slik at man slipper dei sinnsykt stygge stjernene i baklysa🤔 Må skifte ut Audis "singleframe" grill fra 2005 med neonlys også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå