Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ikke store forskjellene i interiøret bortsett fra den digre skjermen. Er mer spent på hva de gjør med eksteriøret, håper de ikke ødelegger noe med gigantiske griller. G30 trenger jo ikke facelift.

Er den en model som desperat trenger facelift blant dagens portefølje er det vel nettopp G30? En mer intetsigende og kjedelig/anonym BMW skal man lete lenge etter, det gjelder også blant hele 5 seriens historikk. En facelift behøver ikke å bety abnorme nyrer fra 7 serien, men mer særpreg og mer personlighet mtp eksteriøret. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ikke store forskjellene i interiøret bortsett fra den digre skjermen. Er mer spent på hva de gjør med eksteriøret, håper de ikke ødelegger noe med gigantiske griller. G30 trenger jo ikke facelift.

If you're early, you're on time. if you're on time, you're already too late. 

På tide med en facelift på G30. Får bare håpe G31 kommer som 545e. Litt større nyrer hadde vært bra :D 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Saltkjelen skrev:

Voldsomt stor skjerm og ny vri på blinklyset på 5-serie LCI.

Huff og huff. :(

De har altså slikt lys som bl.a. Volvo og flere andre har, at kjørelyset blir til blinklys. Her er det riktignok ikke hele lyset slik som er vanlig, men likevel ikke en løsning jeg synes er pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt bra synes jeg vel ikke det er. Det verste med de nye lysene er manglende U/J, og at de er L-formede slik "alle" andre har om dagen. L-formede lyselementer kunne like gjerne vært en Golf som i-Pace med mer. Så langt skuffende, men jeg skal absolutt ikke forhåndsdømme før endelig resultat vises. 

De gamle blinklys- og vindusviskerhendelene ville veid opp for dårlig design! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge følt at BMWs nye biler tiltaler meg mindre og mindre, designmessig. Prøvekjøring av Audi e-tron her om dagen var kanskje spikeren i kista med tanke på å kjøpe ny BMW for min del. Designet til Audi faller mer i smak, både når det gjelder interiør og eksteriør. Og jeg blir mer og mer klar for elbil. Vi kommer nok til å beholde X3'en et par år til, men når det blir tid for å bytte til en ny(ere) mid-size SUV, så er jeg redd vi ender opp med en Audi Q4 e-tron. Den ser utrolig spennende ut og ser ut til å bli akkurat passelig stor.

Nå skal det sies at jeg håper at BMW klarer å dra fram noen overraskelser før vi kommer så langt. Det føles helt feil å måtte velge et annet merke. Men jeg er skeptisk til at iX3 vil gi en "må ha"-følelse når den endelige versjonen kommer i butikkene.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Er den en model som desperat trenger facelift blant dagens portefølje er det vel nettopp G30? En mer intetsigende og kjedelig/anonym BMW skal man lete lenge etter, det gjelder også blant hele 5 seriens historikk. En facelift behøver ikke å bety abnorme nyrer fra 7 serien, men mer særpreg og mer personlighet mtp eksteriøret. 
 

Jeg kunne ikke vært mer uenig i det du skriver her. Jeg synes at G30 er en av få BMW modeller som er flotte å se på. Alt er riktig proporsjonert og elegant designet, virkelig en bil som er pen å se på. Dette var mye av årsaken til at jeg nettopp valgte G30 selv. Jeg er enig i at designet er anonymt, men det er slik en 5-serie skal være. Stilfull og anonym, det kan man spore helt tilbake til E12 fra 1973. E60 er vel kanskje unntaket her. Men det jeg liker med 5-seire er at bilene har alltid vært pene fra alle kanter, mens konkurrentene har hatt noen designmessige kompromisser. Ta E klassen for eksempel, veldig flott forfra og fra siden, men helt krise bakfra. 

Jeg tror nok også BMW er litt redde for å forandre for mye på 5-serien. Det er en viktig modell med konservative kunder, den tåler ikke at man tar i for mye. Derfor byr sjelden bilen på noen design revolusjon, men snarere en evolusjon. Den den formelen har fungert i snart 50 år.

Nei jeg håper de ikke gjør store endringer på G30, det trenger den virkelig ikke. Akkurat som med øvrige 5-seriene, stort sett perfekte fra starten av 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg kunne ikke vært mer uenig i det du skriver her. Jeg synes at G30 er en av få BMW modeller som er flotte å se på. Alt er riktig proporsjonert og elegant designet, virkelig en bil som er pen å se på. Dette var mye av årsaken til at jeg nettopp valgte G30 selv. Jeg er enig i at designet er anonymt, men det er slik en 5-serie skal være. Stilfull og anonym, det kan man spore helt tilbake til E12 fra 1973. E60 er vel kanskje unntaket her. Men det jeg liker med 5-seire er at bilene har alltid vært pene fra alle kanter, mens konkurrentene har hatt noen designmessige kompromisser. Ta E klassen for eksempel, veldig flott forfra og fra siden, men helt krise bakfra. 

Jeg tror nok også BMW er litt redde for å forandre for mye på 5-serien. Det er en viktig modell med konservative kunder, den tåler ikke at man tar i for mye. Derfor byr sjelden bilen på noen design revolusjon, men snarere en evolusjon. Den den formelen har fungert i snart 50 år.

Nei jeg håper de ikke gjør store endringer på G30, det trenger den virkelig ikke. Akkurat som med øvrige 5-seriene, stort sett perfekte fra starten av 👍

Det som var utrolig vellykket med F10/F11 var at den var elegant og diskret i designet, men samtidig hadde en underliggende agressiv, sporty utstråling. G30 har bare det elegante og diskrete. Jeg tror de taper kunder på det.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ogee1 skrev:

Det som var utrolig vellykket med F10/F11 var at den var elegant og diskret i designet, men samtidig hadde en underliggende agressiv, sporty utstråling. G30 har bare det elegante og diskrete. Jeg tror de taper kunder på det.

Det er jeg helt enig i, men glem ikke at F10 også fikk mye kritikk for å være kjedelig og plain. G30 selger vel ca det samme som F10 solgte, men der G30 mister kunder er vel mer til SUV enn pga kjedelig design. Veldig mange iallfall i mitt nærmiljø som jeg vet kjørte F10/11 kjører nå G30/31. Og det overrasker meg med tanke på alle premiumkunder som kjøper seg Tesla. 5-serien og BMW generelt har utrolig lojale kunder virker det som. Se bare på antallet G30/31 som går på veiene kontra siste generasjon E klasse og A6.

Men å diskutere design er egentlig helt håpløst etter som det er en høyst objektiv sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Men å diskutere design er egentlig helt håpløst etter som det er en høyst objektiv sak

Du mener subjektiv? 😛 

i så fall er jeg helt enig, det er bortimot umulig å diskutere design. Jeg personlig synes Audi sin siste generasjon A3, A4, A5, A6, A8 og Q7 er utrolig kjedelige, sterile og kjønnsløse i sitt design. Etron i noen fargekomboer kan være bra, men det er inget spennende design synes jeg. Forrige A6 og forrige A7 er for meg de absolutt fineste Audiene. Og brukervennlighet innvendig har sammen med trafikksikkerheten blitt ofret på touchscreenens alter. Ikke absolutt alt funker bedre med kun touch.

Nok syting fra meg, det er jo vitterlig mer spennende at Porsche nå fyrer på med Taycan 4S til under 900k! BMW-nyhet eller ikke, dette kommer til å gjøre visse omveltninger i premiummarkedet det er jeg nokså sikker på.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...