Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ingen typisk BMW, utseende sladrer om FWD plattformen.
Men ser man på konkurransen i denne klassen, er vel BMW sitt bidrag, tja brukbart?! Setene er kanskje litt overkill med en tverrstilt I4?
har aldri vært fan av 1 serien, den nye - samt denne 2 serien vil sikkert selges i noen eksemplarer.

Men sjelen og imaget blir pisset på, kom med 4 serien og i4 nå og la oss glemme disse wannabe BMW’ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg så meget bra ut, tipper linjer og proposjoner blir bedre når man ser bilen i virkeligheten og i en litt mindre glorete farge. Dette minner meg om en baby 8-serie Gran Coupe, det er litt kult. Her tenker jeg man endelig får på plass en verdig konkurrent til mange av disse små firedørs coupeene. 

Eneste som er dumt her er jo at dette ikke er en BMW, men kun en vanlig bil med BMW emblemer på. Tverrstilt motor og fremhjulstrekk duger ikke til BMW dna...hjelper ikke med xDrive når kun 40 % av kreftene sendes bak. Kommer aldri til å føles som en BMW. Heldigvis for BMW sin del så bryr kjøperne i dette segmentet seg fint lite om dette. De er kun ute etter å få seg en fancy premiumbil som ser mye dyrere ut enn hva den er. Det er ikke få junior meglere og nyskilte husmødre som har kastet seg over Mercedes GLA og A3 Sportback, denne kaka vil BMW også ha en bit av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett nitrist. Godt det er en vanlig bagasjeluke og ikke en hatchback, i det minste. Synd BMWen fremstår som alt annet enn en Gran Coupe. Se på CLA - den har lav taklinje, høy skulder, små vindusflater og to sidevinduer! Liten tvil om at CLA fremstår som den mest gjennomførte «Gran Coupeen» her. 
 

91FAB8F9-2250-4C1E-82C3-064013A7BBE8.thumb.png.b5e1828520cc5368bed27fea4d318c5c.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen Jeg er helt enig i at CLA har et mer gjennomført coupédesign og fremstår som mer elegant, men når dette er nevnt liker jeg også 2GC. Spesielt i vinkelen 3/4 forfra er designet temmelig gjennomført på 2GC. Hekken er det jeg liker minst og spesielt "bulen" nederst virker for voldsom og flukter ikke ordentlig med resten av designet.

Den største skuffelsen (designet på bilen tatt i betraktning) er imidlertid at den er bygget med tverrstilt motor og dermed kun tilgjengelig med firesylindrede motorer. Dette er ikke hva man forventer av en modell av dette kaliberet fra BMW (ihvertfall ikke i historisk forstand). Det interessante er imidlertid at coupé og cabriolet versjonene av 2-serien vil bli bygget på 3-seriens plattform og derfor vil få langsliggende motorer og bakhjulstrekk. 

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Rett og slett nitrist. Godt det er en vanlig bagasjeluke og ikke en hatchback, i det minste. Synd BMWen fremstår som alt annet enn en Gran Coupe. Se på CLA - den har lav taklinje, høy skulder, små vindusflater og to sidevinduer! Liten tvil om at CLA fremstår som den mest gjennomførte «Gran Coupeen» her. 
 

Må si meg enig her. Mulig den er bedre i virkeligheten, men på bildene så den billig og "asiatisk" ut (no offence). Spesielt de korte bakdørene så merkelig ut.

Ellers liker jeg ikke de overdrevne M-sport detaljene med luftinntak/diffusere og diverse i hytte og pine. Det gjelder ikke bare denne modellen da. Men akkurat der virker jeg å være i et mindretall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med sør-østlandske forstader kommer til å bli overfylt med disse flotte korea-inspirerte gnagerne, akkurat slik som med 225xe osv. Nesten glad jeg holder til langt oppi nord og langt unna nermeste BMW-forhandler 😅 Nye modeller (utenom 3-5 og X-serie) dukker som regel opp 2-3 år etter lansering her oppe.

Screenshot_20191016_155644.thumb.jpg.79015d4330a88aadb3e582047490c9bb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en modell som ikke bærer bmw arven av flere årsaker. Men husk at vi entusiastene ikke er målgruppen til bmw lengre. At de terger oss, tenker bmw lite på. Profitt er det som gjelder. Fwd modeller med et asiatisk design er nok et velvurdert og analytisk valg for fremtiden. 

Som jeg har sagt tidligere så kjøper jeg heller hyundai til halve prisen og masse utstyr som ventilerte seter med minne, enn slike bmwer som dette. 

E92 m3, f01 7 serie, g30 5 serie og M2 competition er der det stopper for min del med bmw. Resten av det som er nyere er uinterresant. Om mange tenker likt som meg der så er det en utskifting av den typiske bmw eieren fremover. Hvilke merker går vi over til? Mercedes eller Porsche?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste nye BMWen jeg kan tenke meg er den nye Z4en. Håper det blir en slik om et par år når bruktprisen kommer ned på et fornuftig nivå. Kanskje en 2 serie cab også er en mulighet.

Jeg velger og se veldig pragmatisk på hvordan BMW utvikler seg. Så lenge de går med overskudd og har penger til og holde klassikeravdelingen igang så er det greit for meg.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Og det er BMW som har latt seg inspirere av Skoda, ikke omvendt. Litt pinlig.

Og da lurer jeg fælt på hvor du har dette fra? 😀

Har sett litt videoer og bilder av 2 Gran Coupe og jeg må si jeg liker bilen bare mer og mer. Men, jeg forstår at folk er skeptiske til designet. Mitt største problem med bilen er drivlinjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om 2 Gran Coupe ennå. Noen ting er fine, mens andre ting må jeg ha litt tid til å vurdere.

Men det er én ting jeg noterer meg som ser ut til å dukke opp på alle de forhjulsdrevne BMW'ene. Det er at panseret er mye høyere enn underkanten av sidevinduet. Det synes jeg ikke er noe fint. En nesten sammenhengende linje fra topp på panser til underkant av sidevindu er noe BMW har vært flinke til og som jeg synes er et flott designelement. Er det kortere front på de forhjulsdrevne bilene som gjør at det blir sånn?

Uff!
image.png.75ffa5ef3639d2f535ab5c25a6725a6d.png

 

Slik skal det gjøres!
image.png.b87656b8305cfa64d01cd7d5a472a1dc.png

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ogee1

Enig i det du skriver der ang panserlinjen. Jeg har lagt merke til det samme, ikke alltid det er like elegant når man først legger merke til det. Jeg vil tro at dette er på grunn av bilens fremhjulsdrevene basis. Motoren sitter høyere pga det skal være plass til drivverk under motoren, dette er jo ikke nødvendig på biler med bakhjulsdreven basis. Da sitter naturlig motoren mye lavere og linjene på bilen blir mer harmoniske. Det er jo dette som har fått BMW til å stå ut ifra sine konkurrenter i mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...