Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, StigJ skrev:

Den blenderdingsen der så jo mye bedre ut enn mange andre slike farkoster. Myyyye penere enn I3. 

Vel, smaken er som baken. Selv liker jeg i3 svært godt. Det er et gjennomført produkt fra A til Å, med karbon chassi og bygget fra bunnen av som en elbil. Interiøret er også fantastisk og blir nå kopiert av kommende iD3. Og her stopper jubelen!

Hvis jeg skal kommentere denne feminine FWD 1 serie bastarden som tilsynelatende blir elektrifisert - men som er en fossilbalje fra bunnen av... 

Det tyskerne nå holder på med er egentlig pinlig. De går for billig løsningen å kjører alle drivlinjer i en platform, noe Hyundai ionic ble hetset for når den kom bl.a.

Den som tror man får den beste elbilen eller fossilbilen ut av en slik byggemåte tar ganske enkelt feil, dette er utelukkende økonomisk motivert.
hyundai kan slippe unna med det, Opel og PSA også, men tyskerne med BMW i spissen?!

Dessverre er det vel bare BMW i3 som er bygget som elbil, neste elbilen som er dedikert elbil fra tyskerne er Porsche. Som ikke klarer å velte Tesla fra pallen med en utgående model. Det er til å bli målløs av, hvor langt bak lokomotivet i bilverden har klart å rote seg bort, hvor lite ambisiøst det hele har blitt!
Sutring over, det er fredag og helg! 

http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=52566

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Enig. Men nå putter jo VW bakhjulstrekk på den nye elektriske ID-serien, da kan bare ikke BMW gå motsatt og sette forhjulstrekk på sine el-biler. :D 
Nå er jo det bildet over bare photoshoppet og ennå bare rykter, men det er jo den veien det peker uansett.. :) 

Hva, er iD3 bakhjulsdrevet??

Jeg satt i iD3 nå på Oslo Motorshow, og for de som skal ha elbil så er den mye mer fancy enn elgolf, Leaf og Ioniq. Og i3 er veldig sær i designet. Så at iD3 kommer til å selge bra ene og alene pga design tviler jeg ikke på. I tillegg selger VW i norge bra uansett av en eller annen grunn.

Men hvis et vag produkt blir rwd og bmw blir fwd, ja da sier det vel det meste om hvor feil bmw tråkker om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne modellen har jeg gått glipp av, kanskje ikke så rart ettersom den ikke selges på vår breddekant..

1-serie sedan. 

Syns faktisk at denne bilen ser bedre ut enn den nye 1-serien vi får. Lavere panserlinje og smalere lykter. 

Screenshot_20191101_132640.thumb.jpg.f57cb8650a287601d0ad3c13b2db4627.jpg

Screenshot_20191101_132615.thumb.jpg.77d2495c396e861afcc9ddb428cffa5c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Evopower skrev:

Hva, er iD3 bakhjulsdrevet??

https://www.google.no/amp/s/www.dinside.no/motor/6-ting-du-ma-vite-om-norges-nye-elbil-favoritt/71583804/amp

ID.3 kommer ikke med firehjulsdrift, men vil skyve på bakhjulene. Foran er det rett og slett ikke plass til en ekstra motor og øvrige detaljer for hjuldrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Kolstad Jr. skrev:

Denne modellen har jeg gått glipp av, kanskje ikke så rart ettersom den ikke selges på vår breddekant..

1-serie sedan. 

Syns faktisk at denne bilen ser bedre ut enn den nye 1-serien vi får. Lavere panserlinje og smalere lykter. 

Screenshot_20191101_132640.thumb.jpg.f57cb8650a287601d0ad3c13b2db4627.jpg

Screenshot_20191101_132615.thumb.jpg.77d2495c396e861afcc9ddb428cffa5c.jpg

Er vel nesten den som ble presentert som 2GC. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Er vel nesten den som ble presentert som 2GC. 😛 

Dette er ikke 2GC nei.

Dette er 1-serie sedan som ble lansert i 2017. Kun for det kinesiske markedet under lanseringa, men blir vel solgt i Mexico også nå.

1-er sedan øverst, 2GC nederst.

2017-bmw-1-series-sedan-for-china.jpg.a9bfcd23ef1e1666823155f508255a85.jpg

1901041743_2020-BMW-2-Series-Gran-Coupe-Sedan-Blue-1001x565(2).thumb.jpg.1503139dce78c48016b2201deeba2b46.jpg

 

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW iD3 er jævlig stygg, selv om det er kult at den har bakhjulstrekk. Den føyer seg i inn i gruppa med andre rare elbiler som ser ut som bikkjehus med hjul. Synd at den nye generasjonen Golf ikke kommer som e-golf, dette var jo en av få elbiler som så ut som en helt vanlig bil. Hvorfor skal det være så vanskelig å lage en elbil som bare ser helt normal ut, hvorfor er det kun Tesla og Audi e-tron som klarer dette? Er det en elbil som er basert på fossilbil så er den basert på en stygg fossilbil. Den 1-serie greia over der var ikke pen, men mye bedre enn I3. I3 er en gjennomført og bra elbil, bare synd designet er en skam for BMW. Jeg ser frem til den går ut av produksjon, skal bli godt å få erstatta den med noe med mer normalt utseende som man slipper å være flau over som BMW entusiast.

Godt jeg slipper å ta stilling til slike biler, skal ikke ha noe av dette uansett. Jeg tenker at når 540en skal byttes inn, så skal jeg over til bensin igjen. 545e plugg inn er interessant, eller kanskje M340i? V8er i M550i kunne også kanskje vært noe, mye man har lyst på. Dildobil blir det iallfall ikke 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

VW iD3 er jævlig stygg, selv om det er kult at den har bakhjulstrekk.  

Syns ikke iD3n er så ille jeg. Ganske kul bakfra, men litt for snill/kjedelig front kanskje. Ikke sett den i levende live enda så mulig jeg endrer mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

"VW iD3 er jævlig stygg,"

- Kan jo være fordi man assosierer denne med en elbil at man synes den ser stygg ut. Den er ikke pen, men den er penere enn i3, og har et særpreg som overgår Leaf og Soul.

"Hvorfor skal det være så vanskelig å lage en elbil som bare ser helt normal ut?"

- Fordi elbil, og det å redde planeten er in, det å vise at du redder jorda er lettest ved å skape et helt annerledes design enn normen. Da tar du et standpunkt og viser alle rundt deg at du er med på samme galskapen. For bilprodusentene er det også viktig å ha modeller som setter seg i hukommelsen til folk, og da med sært design. Dette for å nå fram til elbilkjøperne. Tesla S og e-tron ser normale ut, men det er også i en annen prisklasse. De fleste elektriske bilene som er mindre pene er asiatiske og derfor synes vi i den vestlige verden at det ser stygt ut, mens østen mener det er pent. Minner oss om noe? Jo... det er der bmw vil selge mer nå, og derfor ser dagens og fremtidens bmw så merkelige ut som dem gjør.

"Godt jeg slipper å ta stilling til slike biler, skal ikke ha noe av dette uansett. Jeg tenker at når 540en skal byttes inn, så skal jeg over til bensin igjen. 545e plugg inn er interessant, eller kanskje M340i? V8er i M550i kunne også kanskje vært noe, mye man har lyst på. Dildobil blir det iallfall ikke"

- Du må snart ta stilling til slikt design dersom bmw fortsetter i samme tralten fremover. Jeg mener G21 er for asiatisk og futuristisk. Proposjonene stemmer ikke. Jeg så en i dag og den er bare feil. G3x er en av de siste pene bmw modellene for oss som liker det tradisjonelle. Helt enig at bil med skikkelig mannemotor er veien å gå, men vi som liker slikt er i mindretall. Desverre får vi ikke drive på "for oss selv" mens 98% av befolkningen kjører elbil. Neida, vi skal straffes. Så om du har råd til å møte de fremtidige forslagene for å stå på dine standpunkter mest for deg selv, men også for å vise andre at du ikke lar deg knekke, så er det bra for deg :) De nye forslagene kan være årsavgift på opptil 30.000 kr på slike biler du og jeg liker, samt hvem vet hva bensiinprisen vil ligge på om 10 år. 30 kr? Selv er jeg villig å selge hus og hjem å få meg en leilighet for å fortsette å kjøre "normale" biler, men flesteparten føyer seg etter myndighetene og haver i elbil til slutt. Det positivet er at når det er elbil som er normalen i trafikkbildet, da vil også designene bli mer moderate. Akkurat nå ser elbilene ut som de gjør for at man ønsker å stå frem som klimafanatiker og skille seg ut :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å ikke se så mørkt på det, det blir ikke slik at lyset skrus av for bruk av fossilbiler om noen få år. Til det så står interesse organisasjoner som NAF, amcar, NLF og KNA alt for sterkt. Mulig bensinen blir dyrere, men det er en naturlig del av inflasjonen. For ti år siden så fnøs vi av at bensinen kom til å koste 17 kr litern... der er vi nå. Men så tjener vi i snitt en del mer nå enn for ti år siden også, dette går opp i opp. Årsavgift på opp til 30 000 kr vil i såfall gjelde for gamle Euro 4 biler. Tenk hvor ren en ny fossilbil vil være i f eks 2023.

Jeg har ett alternativt senario for de neste åra hva gjelder bruk av fossile biler. Staten taper milliarder på elbilene, dette er milliarder de ikke kan eller vil ta inn på fossilbilene. Løsningen er å innføre moms på elbiler fra og med 2021. Fordelene har gjort jobben sin så langt og fått 50 prosent av nybilkjøpere over på strøm. Det at moms vil bremse den videre utviklingen i elbil slag evner ikke politikere å tenke, de har lekket milliarder som en sil i mange år og vil plugge tapet. Salg av fossile biler kan ikke forbys fra 2025, det strider mot EU regler. Regler kan forandres, men det krever at mange land er enige om å endre dem. Mange av disse landene har industriarbeidsplasser i bilindustrien å ivareta. En slik stor regelendring kan ta maaaange år før alle er fornøyde og villige til å godta. Innen 98 prosent av befolkningen kjører elbil så er vi så langt frem i tid at det er umulig å ta stilling til det nå, så langt frem planlegger jeg ikke mine bilkjøp. 

Når det gjelder BMW sitt design så tar jeg stilling til de nye modellene som jeg liker. BMW har nettopp sluppet en rekke nye modeller som skal være med oss i 5-6 år fremover. Dette er modeller jeg finner interessante, så for min del så er BMW aktuelt også på sikt. Når jeg kjøper bil så lukker jeg ører og øyne for alt andre sier og gjør, og fokuserer på hva jeg har lyst på. Hva er mine behov? Når jeg skal bruke en hel haug av mine egne penger på å kjøpe bil så skal da den være helt og holdent til meg selv. Ikke hva andre gjør eller synes, ikke hva politikerene synes. Til dags dato så har det ikke blitt noe dyrere å kjøre fossilbil for oss utenfor Oslo. Årsavgiften er på samme nivå, drivstoffet koster det samme og bommene på motorveiene koster det samme som før. Det finnes dog ett billigere alternativ nå, og det er elbil. Men det har jo ikke blitt noe dyrere å eie dieselbil for oss utenfor storbyene. Så hvorfor i allverden skulle jeg da vurdere noe annet? Det måtte jo i såfall vært om jeg skulle pendla mye eller flytte til Oslo, da hadde jeg kjøpt elbil. Men jeg skal bli her i lille Arendal jeg, uten bomringer, med gratis parkering og uten rushtrafikk. Her koser jeg meg storveis i min seksylindrede diesel BMW. Og skal jeg en sjelden gang til Die Grüne hölle ("Det grønne helvete" populært for å være Nurburgring sitt kalle navn. Nå også passende for Oslo, men av litt andre årsaker) så kjører jeg firmabil hvor bomutgifter tas "hånd om" 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2019 den 16.03, Kolstad Jr. skrev:

Dette er ikke 2GC nei.

Dette er 1-serie sedan som ble lansert i 2017. Kun for det kinesiske markedet under lanseringa, men blir vel solgt i Mexico også nå.

1-er sedan øverst, 2GC nederst.

2017-bmw-1-series-sedan-for-china.jpg.a9bfcd23ef1e1666823155f508255a85.jpg

1901041743_2020-BMW-2-Series-Gran-Coupe-Sedan-Blue-1001x565(2).thumb.jpg.1503139dce78c48016b2201deeba2b46.jpg

 

Jeg vet egentlig det, men de er nok ikke så ulike som BMW selv prøver å gi uttrykk for. TROR jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2019 den 11.16, Marius2002 skrev:

Enig. Men nå putter jo VW bakhjulstrekk på den nye elektriske ID-serien, da kan bare ikke BMW gå motsatt og sette forhjulstrekk på sine el-biler. :D 
Nå er jo det bildet over bare photoshoppet og ennå bare rykter, men det er jo den veien det peker uansett.. :) 

Veldig spennende å se hvordan ID 3 blir. 204hk, bakhjulstrekk og 58 kwh batteri nå i starten. Og lader på 100kw. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, ahj skrev:

Veldig spennende å se hvordan ID 3 blir. 204hk, bakhjulstrekk og 58 kwh batteri nå i starten. Og lader på 100kw. :) 

Gleder meg faktisk mer til Polestar 2, den har en bra pris. Polestar 2 mot BMW i4 kan bli interessant. Bare synd i4 kommer først i 2021. ID 3 er jo i et lavere prissjikt, men jeg synes den er noe... kjedelig. Typisk VW, litt kjønnsløs.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Jeg vet egentlig det, men de er nok ikke så ulike som BMW selv prøver å gi uttrykk for. TROR jeg. :)

Nei så veldig ulike er de vel ikke.. Er bygd på samme BMW-Mini plattform begge to. 

De største forskjellene er vel gjerne interiørmessig. 1-serie sedan har jo forrige generasjons interiør, ikke likt som nye 1-serie og 2GC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...