Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det så faktisk bedre ut fra denne vinkelen, mye bedre.. Dette må vel være den mest omfattende faceliften på en 5-serie siden E60. Jeg skal vente med til jeg ser bilen live før jeg kommenterer om det var til det bedre eller ikke 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/2/2020 at 12:05 AM, Saltkjelen said:

Brosjyrebilde av G3x LCI. Det positive er at man har blitt kvitt den stygge, sorte flekken mellom grillene der kameraet satt på pre-LCI.

Vet ikke helt om det er noe særlig bedre med krom istedenfor, for nå er jo begge nyrene "bundet" sammen. Er vel bare et spørsmål om tid før BMW binder nyrene fullstendig sammen og lager en Mercedes Panamericana-aktig grill. Er selv veldig glad i Mercedes, men det som er særegent med BMW er jo nyrene, så her må de absolutt ikke begynne å tulle for mye (selv om det har gått litt for langt på flere modeller allerede). Den sorte flekken på pre-LCI er egentlig enkel å utbedre da man bare kan bestille et deksel lakkert i bilens farge, men dette burde jo selvfølgelig ha vært standard fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke problemet med den lille biten mellom nyrene på G30..den plager ikke meg iallfall. Tror ikke den plager noen andre G30 eiere heller... Er vel mest F10/11 eiere som irriterer seg over den lille biten der...rare greier 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg skjønner ikke problemet med den lille biten mellom nyrene på G30..den plager ikke meg iallfall. Tror ikke den plager noen andre G30 eiere heller... Er vel mest F10/11 eiere som irriterer seg over den lille biten der...rare greier 😂

Dersom ingen G3x eiere ikke hadde vært plaget av dette, ville det ikke vært laget ferdiglakkerte deksler i bilens farge. Ta en hvit G3x med performancegrill og vipps har du en Kia. Må jo bare være G3x eiere som liker at den dyre 5-serien sin minner om en billig bil fra Sør-Korea.. rare greier.. 

Når det er sagt vil også andre BMWer med sammenhengende grill minne om en Kia-grill i sort utførelse.

g30-5-series-mperformanceparts2__24585.1
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg skjønner ikke problemet med den lille biten mellom nyrene på G30..den plager ikke meg iallfall. Tror ikke den plager noen andre G30 eiere heller... Er vel mest F10/11 eiere som irriterer seg over den lille biten der...rare greier 😂

Fattern er ikke fornøyd med at de med svart grill henger sammen. Og han har bare hatt 5 serie siden 80 tallet. Så er vist ikke F10/F11 eiere gitt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *MrB* skrev:

Ja takk til G30 LCI. den så skikkelig flott ut. Pre LCI ikke stygg på noen måte, men den er liksom ikke helt fulltreff heller. Alltid hatt samme følelsen for denne som for E90: Pre-LCI virker litt....uferdig, mens LCI er slik bilen skulle vært hele tiden.

Som det alltid har vært med bmw. Først på lci av e28, e60, e39 og flere andre så er det slik man tenker. Det var slik den skulle sett ut fra starten. Man kan mistenke bmw for å lage lci først, deretter designe den dårligere før de slipper den på markedet. Bare for å ha en lci å vise til senere. 😛

derfor jeg sier til folk som skal ha bmw; vent på lci utgaven. De er alltid bedre. På g30 er jo lci også pen men ikke i like stor grad. For stor grill og manglende ringer i lyktene ødelegger det fra mitt bmw ståsted. Men designet isolert sett for det utrente øyet så er nok lci en del penere på g30 ja :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

derfor jeg sier til folk som skal ha bmw; vent på lci utgaven. De er alltid bedre.

At LCI er bedre og litt kulere vil nok alltid stemme, men jeg tenker egentlig litt motsatt i forhold til å kjøpe en LCI selv. Er sjeldent jeg vil vurdere å kjøpe en LCI (selv om den kanskje er 10-15% mer fancy enn pre-LCI), fordi det da er så kort til neste modell kommer - og da vil LCI uansett se litt utdatert ut (og få et kraftig prisfall). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

At LCI er bedre og litt kulere vil nok alltid stemme, men jeg tenker egentlig litt motsatt i forhold til å kjøpe en LCI selv. Er sjeldent jeg vil vurdere å kjøpe en LCI (selv om den kanskje er 10-15% mer fancy enn pre-LCI), fordi det da er så kort til neste modell kommer - og da vil LCI uansett se litt utdatert ut (og få et kraftig prisfall). 

Enig der - hvis man har råd til å kjøpe bilen ny må jo det beste å være å kjøpe modellen når den er nesten ny. Da er det fortsatt "nyeste" karosseri man selger selv om man selger bilen 5-7 år etter at man kjøpte den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ahj skrev:

Fattern er ikke fornøyd med at de med svart grill henger sammen. Og han har bare hatt 5 serie siden 80 tallet. Så er vist ikke F10/F11 eiere gitt :P 

Jeg tipper at 95% av alle som kjører G30/31 ikke en gang har lagt merke til den lille svarte plastflisa mellom nyrene. Langt færre gidder å bry seg med det.

2 timer siden, Walkabout skrev:

At LCI er bedre og litt kulere vil nok alltid stemme, men jeg tenker egentlig litt motsatt i forhold til å kjøpe en LCI selv. Er sjeldent jeg vil vurdere å kjøpe en LCI (selv om den kanskje er 10-15% mer fancy enn pre-LCI), fordi det da er så kort til neste modell kommer - og da vil LCI uansett se litt utdatert ut (og få et kraftig prisfall). 

Helt enig! Eneste facelift BMWene jeg har hatt er E34en og en E39. Disse er så gamle nå at det nesten ikke er noe vist i å regne med. Men ellers så har jeg alltid hatt preface BMWer, føler jeg får mest bil for pengene den veien. Særlig på F10en som nesten ikke hadde noen synlige forskjeller på LCIen. Det gjorde jo at den føltes både ny og fresh i åra fra 2014 til 2018 hvor jeg hadde den. Tenker litt det samme om G30en, selv om den får en større oppgradering på LCIen. Men det er viktig at en pre LCI har M-sport, dette hadde jeg f eks ikke på E90en mens jeg eide den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisielle bilder av Alpina D3. Nå er det sannelig på tide at vi får sett at Alpina-modellene implementeres hos norske forhandlere på samme måte som BMW M og BMWi. Jeg er overbevist om at Alpina ville solgt godt her, all den tid BMW selv ikke leverer M-bilene som Touring og (til nå) firehjulstrekk.

https://www.bmwblog.com/2020/05/05/official-the-new-bmw-alpina-d3-s-surprising-thrilling-clever/

The-new-BMW-ALPINA-D3-S-Models-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Offisielle bilder av Alpina D3. Nå er det sannelig på tide at vi får sett at Alpina-modellene implementeres hos norske forhandlere på samme måte som BMW M og BMWi. Jeg er overbevist om at Alpina ville solgt godt her, all den tid BMW selv ikke leverer M-bilene som Touring og (til nå) firehjulstrekk.

https://www.bmwblog.com/2020/05/05/official-the-new-bmw-alpina-d3-s-surprising-thrilling-clever/

The-new-BMW-ALPINA-D3-S-Models-1.jpg

Vært kult med litt mer Alpina i Norge ja. Skulle gjerne vært i kjøpegruppa for en G30 D5S eller B5.

Men håper ikke nye Alpina D3 starter en trend med at Alpina bygger modellene sine på m-sport versjoner av karosseriene. Liker at de baseres på luxury line som i 5-serien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...