Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
10 timer siden, Evopower skrev:

Rally, eller wrc som det heter i topp klassen, er inne i sitt nest siste år som ren fossil motorsport. I 2022 kommer hybridbilene og det blir til å begynne med noe ganske triste saker. Bildet under viser det. Så selv om bmw kunne med fordel vist seg i rally, så er det ikke like attraktivt lengre sett med de eldres øyne. Bmw var inne i wrc med Mini Countryman som ble byggetav Prodrive. Bilen ble ikke utviklet nok før bmw trakk seg ut av satsingen. 

Gruppe B blir ofte husket som det råeste i wrc æraen. Men de gikk ikke like fort som dagens wrc biler. Bilene har aldri satt bedre etappe tider enn nå, takket være aeroen. Eneste at toppfarten var bedre i 2000-2009 da 2 litere klarte 210 km/t. Dagens 1.6 litere ble introdusert i 2010 og klarer "bare" 185 km/t men de tar det igjen på at det går flat out nesten overalt. 

Gruppe B var legendarisk, har noen titalls timer med Youtube titting på samvittigheten med gamle opptak fra 80-tallet. 

Lancia sport og Lancia Delta S4 med Martini fargene er helt rått 😊

Endret av Hpi
Skrevet
33 minutter siden, KireS skrev:

Blir det virkelig løsningen på nye M3? 😝

Dette er M performance deler. Litt usikker på hvor vellykket dette var..

Skrevet

Jeg begynner å lure litt på om BMW bevist troller med oss, med den grillen og nå de eksosrøra 😅 Det er vel ikke normalt å eksponere slike detaljer så synlig på en prototype/kamuflert testbil?

Skrevet (endret)
10 timer siden, papertiger skrev:

Du tenker på disse to? Mer vellykket på Lexusene enn på BMWen vil jeg si.

image.jpeg.137422529f829681c94e3fd0db6cfbe9.jpeg

image.thumb.jpeg.e30feb27251ddafab66b587e499f6c93.jpeg

Jeg liker ikke Lexus. Bortsett fra LFA. Der synes jeg Lexus har gjort alt riktig. En av de kuleste bilene fra perioden. Og når girkassestyringa er utvikla i Norge (Devotek), så er det ekstra stas. Hør gjerne på lyden fra motor og girkasse fra rekordrunden på Nürburgring. Snadder for en bilentusiast.

Endret av ogee1
  • 2 weeks later...
Skrevet

Må si jeg synes den er tøff. Nå er det jo ikke uvanlig at linjene på coupé fungerer bedre, men i dette tilfellet er det markant forskjell synes jeg. Lyktene og fronten ser vesentlig bedre ut sammen med taklinja på coupèen. Radaren er derimot katastrofe!

Flere har etterspurt en Chris Bangle-BMW og her har jo BMW endret mye på kort tid.  For mitt vedkommende blir det derfor mest av alt spennende å se hva som venter rundt neste sving. I mine øyne blir neste modellserie gjerne bedre i slike tilfeller, med E/F-serie som ferskeste eksempel.

Skrevet

Ble småtøft synes jeg. M3 ser bedre ut enn M4, men det synes jeg i grunn på dagens modell også. Blir nok en jækla grom bil som konkurrentene skal få bryne seg på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...