Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Folk bruker utrolig mye energi og tid på å ase seg opp over en bil de bare kan la være å kjøpe….så enkelt er det 😅

Jeg er selvsagt enig i alt som skrives, men jeg ser litt sånn på det at liker jeg ikke designet så skal jeg bare ikke ha den bilen, enkelt og greit 😀 Vi er forskjellige der i guess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Folk bruker utrolig mye energi og tid på å ase seg opp over en bil de bare kan la være å kjøpe….så enkelt er det 😅

Jeg er selvsagt enig i alt som skrives, men jeg ser litt sånn på det at liker jeg ikke designet så skal jeg bare ikke ha den bilen, enkelt og greit 😀 Vi er forskjellige der i guess

Er enig og uenig her, vanskelig å ikke bry seg om at BMW nå ødelegger hver eneste modellserie i rekord fart. Jeg har ikke lyst på Audi men er ikke usannsynlig at jeg må bytte en dag om BMW fortsetter å sette rekord i stygge biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Folk bruker utrolig mye energi og tid på å ase seg opp over en bil de bare kan la være å kjøpe….så enkelt er det 😅

Jeg er selvsagt enig i alt som skrives, men jeg ser litt sånn på det at liker jeg ikke designet så skal jeg bare ikke ha den bilen, enkelt og greit 😀 Vi er forskjellige der i guess

Klart man kan droppe å kjøpe modellen, men det gjør vel ikke engasjementet for merket noe mindre av den grunn. Dessverre er det også slik at designelementer fra merkets flaggskip også smitter over på billigere modeller. Design skaper engasjement hvilket BMW helt åpenbart har oppnådd, men god design vitner det ikke om når det er så mye støy rundt BMWs lanseringer om dagen. Mange var kritiske til Bangles design for 15 år siden, men det ble på langt nær skreket så høyt som det gjøres nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Snagg30 skrev:

Er enig og uenig her, vanskelig å ikke bry seg om at BMW nå ødelegger hver eneste modellserie i rekord fart. Jeg har ikke lyst på Audi men er ikke usannsynlig at jeg må bytte en dag om BMW fortsetter å sette rekord i stygge biler. 

Jeg tenker at man kanskje har viktigere ting å bruke energi på om man vil ha noe å hisse seg opp over. Som med deg så føler jeg at at det er færre og færre BMW modeller jeg kan ha, mest pga designet. Jeg føler også at båndene til BMW blir svakere med årene, så å en gang i fremtiden å kjøpe noe annet skal jeg ikke utelukke. Jeg skal alltid ha BMW, men det er ikke gitt at jeg alltid skal ha nyere BMW. Audi skal jeg aldri ha igjen, men jeg kan i fremtiden være åpen for både Porsche og Mercedes om alt skulle gå til helvette med BMW designet. Men så langt det går så vil jeg prøve å få det til å funke med BMW, om jeg så må spise noen kameler. 

1 minutt siden, Saltkjelen skrev:

Klart man kan droppe å kjøpe modellen, men det gjør vel ikke engasjementet for merket noe mindre av den grunn. Dessverre er det også slik at designelementer fra merkets flaggskip også smitter over på billigere modeller. Design skaper engasjement hvilket BMW helt åpenbart har oppnådd, men god design vitner det ikke om når det er så mye støy rundt BMWs lanseringer om dagen. Mange var kritiske til Bangles design for 15 år siden, men det ble på langt nær skreket så høyt som det gjøres nå.

Jeg hadde jo håpet at dette "oppropet" om design kanskje ville påvirke BMW til justere seg og tilpasse seg hva folk egentlig ønsker. Dem gjorde jo dette når E65 slapp som en bombe i 2002, de modererte seg litt på E60...så ytterligere litt til på E90 for så så ta den helt tilbake på E65 facelift. Dette vi nå opplever så vi først på X7, så kom G11 LCI og G80/82 tett etter. BMW fikk en flodbølge av massiv kritikk fra alle kanter, absolutt alle hatet dette front designet BMW nå presenterte. Men BMW selv brydde seg ikke om kritikken, dette hadde de ingen intensjon om å ta til etterretning og dette måtte vi bare bli vant med i årene fremover. Dette er nye toner fra BMW i forhold til det vi har sett tidligere da de var litt mer lydhøre for reaksjoner i markedet. Beste straffen man da som BMW entusiast kan udøve er å la være å kjøpe produktet, fremfor å gå rundt å irritere seg hele tiden :)     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ogee1 skrev:

En trøst for oss som heier på BMW er at Audi nærmer seg å gå i stor grill/rar front-fella, de også.

Jeg tror vel egentlig ikke størrelsen på grillen er det største problemet, men hvordan de for så vidt utformes og det øvrige designet. For min del har jeg ingen problemer med verken grillen til G07 X7, G11 7-serie eller U02 2-serie Active Tourer, men jeg har store problemer med grillen der skiltet plasseres midt på - da G2x 4-serie, G80 M3, G82 M4 og iX. Når BMW har et varemerke med todelt grill blir det helt idiotisk å utforme grillen slik at skilet må stå midt over et designikon. For Audi sin del er grillen i et stykke, og da gjør det ikke noe om skiltet står i grillen. Og det er kanskje der kjernen ligger; på Audi er skiltet plassert i grillen, som en del av designet, mens på BMW er skiltet klistret på og fremstår som åpenbart noe som er slengt på i siste liten.

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg hadde jo håpet at dette "oppropet" om design kanskje ville påvirke BMW til justere seg og tilpasse seg hva folk egentlig ønsker. Dem gjorde jo dette når E65 slapp som en bombe i 2002, de modererte seg litt på E60...så ytterligere litt til på E90 for så så ta den helt tilbake på E65 facelift. Dette vi nå opplever så vi først på X7, så kom G11 LCI og G80/82 tett etter. BMW fikk en flodbølge av massiv kritikk fra alle kanter, absolutt alle hatet dette front designet BMW nå presenterte. Men BMW selv brydde seg ikke om kritikken, dette hadde de ingen intensjon om å ta til etterretning og dette måtte vi bare bli vant med i årene fremover. Dette er nye toner fra BMW i forhold til det vi har sett tidligere da de var litt mer lydhøre for reaksjoner i markedet. Beste straffen man da som BMW entusiast kan udøve er å la være å kjøpe produktet, fremfor å gå rundt å irritere seg hele tiden :)     

Jeg tror absolutt oppropet og misnøyen treffer BMW på et eller annet vis. Uansett er dette et diskusjonsforum, så å både omfavne og være kritisk til det BMW kommer med anser jeg som helt naturlig. Dog synes jeg det er nokså irriterende at 7-serien blir som den blir ettersom jeg fint kunne kjøpt en 7-serie. Ellers gjør jeg for så vidt det du allerede sier - "unngå å kjøpe produktet", men det er likevel irriterende å ikke kunne kjøpe produktet fordi det fremstår som dårlig (f.eks litt av samme grunnen til at jeg fortsatt ikke har kjøpt meg en G3x, men tviholder på min F11).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært viktig å stille seg kritisk til BMW, spesielt fra entusiaster. 

Det er jo nettopp sånn bilprodusenter tilpasser seg... produksjon er ofte preget av en form for agile metodikk med små iterations.. en del av iterations er jo nemlig feedback, erfaringer o.l. 

BMW har tapt seg. Det meste som ruller ut fra fabrikkbåndet ser ikke ut i måneskinn. 

Gamle BMW-designere eller fra andre bilprodusenter sitter å lager YouTube videoer over hvor katastrofe designspråket er til BMW og forstår ikke hvor veien er i ferd med å ta.. 

Andre bilprodusenter som har vært gjeesp har steppet opp gamet og leverer feite modeller. 

Spesielt premium segmentet er smertefult om dagen fra BMW

Endret av Clarity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Clarity skrev:

Andre bilprodusenter som har vært gjeesp har steppet opp gamet og leverer feite modeller. 

Spesielt premium segmentet er smertefult om dagen fra BMW

Mulig jeg har litt skylapper her men hvis vi ser bort fra design, hvem i Premium segmentet leverer så mye bedre biler enn BMW? Tenker da på kvalitet, teknologi, motorer, kjøreegenskaper osv...alt som ikke går på hvordan bilen ser ut. 

Jeg tenker jo at BMW fortsatt har en del modeller som viser at de fortsatt mestrer hva de holder på med. Tenker da på samtlige av M modellene, 3-serien, 5-serien, X5 og iX...dette er jo biler som tilsvarende konkurrenter ikke klarer helt å matche. M3 og M5 er fortsatt som målestokk å regne, 3 og 5-serie er ledende i sine segmenter, X5 er fortsatt "The SUV" og iX er vel kanskje markedets beste og mest gjennomførte elbil (bortsett fra design).  

Greia er den at entusiastene er ofte de som er hardest i kritikken mot eget merke, men utad og bortsett fra designretningen (og ett par andre ting) så gjør BMW det fortsatt veldig bra. Særlig om man følger en del med i bil mediene slik jeg gjør.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Mulig jeg har litt skylapper her men hvis vi ser bort fra design, hvem i Premium segmentet leverer så mye bedre biler enn BMW? Tenker da på kvalitet, teknologi, motorer, kjøreegenskaper osv...alt som ikke går på hvordan bilen ser ut.  

Porsche? Det blir imidlertid ikke helt det samme. Jeg har stor sans for Porsche, men det er en BMW jeg vil ha. Utfordringen er at BMW i dag ikke egentlig har en modell for meg og som jeg virkelg vil ha. Jeg har lyst på en Z4, men den passer dessverre ikke til mitt bruk. Jeg liker også 2-serien (F22), men den passer heller ikke til mitt bruk. 3-serien har jeg hatt flere av og 5-serien er for stor synes jeg. Dagens 3-serie er jo i praksis en semi 5-serie og dagens 5-serie er større enn tidligere tiders 7-serie. Bias på forhjulene er utelukket og det er også en SUV. En 4-serie er sexy, men med kun to dører blir det for upraktisk.

En litt eldre pent brukt BMW som f.eks E46 330i Touring eller E91 325i er fristende, men dette begynner å bli gamle biler nå og jeg har gjort akkurat dette nummeret før med en 1997 E36 323i i 2001. Den ble fort gammel i uttrykket og det frister egentlig ikke å kjøpe en slik bil igjen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Mulig jeg har litt skylapper her men hvis vi ser bort fra design, hvem i Premium segmentet leverer så mye bedre biler enn BMW? Tenker da på kvalitet, teknologi, motorer, kjøreegenskaper osv...alt som ikke går på hvordan bilen ser ut. 

Jeg tenker jo at BMW fortsatt har en del modeller som viser at de fortsatt mestrer hva de holder på med. Tenker da på samtlige av M modellene, 3-serien, 5-serien, X5 og iX...dette er jo biler som tilsvarende konkurrenter ikke klarer helt å matche. M3 og M5 er fortsatt som målestokk å regne, 3 og 5-serie er ledende i sine segmenter, X5 er fortsatt "The SUV" og iX er vel kanskje markedets beste og mest gjennomførte elbil (bortsett fra design).  

Greia er den at entusiastene er ofte de som er hardest i kritikken mot eget merke, men utad og bortsett fra designretningen (og ett par andre ting) så gjør BMW det fortsatt veldig bra. Særlig om man følger en del med i bil mediene slik jeg gjør.   

Audi RS og Mercedes leverer bedre enn BMW 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Porsche? Det blir imidlertid ikke helt det samme. Jeg har stor sans for Porsche, men det er en BMW jeg vil ha. Utfordringen er at BMW i dag ikke egentlig har en modell for meg og som jeg virkelg vil ha. Jeg har lyst på en Z4, men den passer dessverre ikke til mitt bruk. Jeg liker også 2-serien (F22), men den passer heller ikke til mitt bruk. 3-serien har jeg hatt flere av og 5-serien er for stor synes jeg. Dagens 3-serie er jo i praksis en semi 5-serie og dagens 5-serie er større enn tidligere tiders 7-serie. Bias på forhjulene er utelukket og det er også en SUV. En 4-serie er sexy, men med kun to dører blir det for upraktisk.

En litt eldre pent brukt BMW som f.eks E46 330i Touring eller E91 325i er fristende, men dette begynner å bli gamle biler nå og jeg har gjort akkurat dette nummeret før med en 1997 E36 323i i 2001. Den ble fort gammel i uttrykket og det frister egentlig ikke å kjøpe en slik bil igjen.  

Ja Porsche er det merket jeg også kommer på som svar på dette spørsmålet. Men som du sier så blir det heller ikke helt det samme, Porsche er mer dedikerte til sportsbiler. Men når vi tenker oss kvalitet, kjøreegenskaper, motorer og drivlinjer samt teknisk know how så er Porsche kanskje de beste i verden? Men de mangler litt den bredden i sortimentet BMW har, som gjør BMW til en mer komplett leverandør.

48 minutter siden, Maiken Benedicte skrev:

Audi RS og Mercedes leverer bedre enn BMW 😉

På hva da?

39 minutter siden, papertiger skrev:

Fortvil ikke, jeg har svaret! 4 Gran Coupé gir deg alt du begjærer 

Ja der er du egentlig veldig nære en komplett bil. Den har ett lekkert design, grei plass…sikkert ikke dårligere enn 5-serie sedan i allfall. Jeg liker 4 Gran Coupe veldig godt, dette fire dørs coupekonseptet har alltid tiltalt meg. Det som gjør at den faller litt igjennom er at interiørkvaliteten ikke er på 5-serie nivå, enda bilen koster like mye som en 5-serie. Det er dette jeg sliter litt med på G26 M440i som jeg har vanvittig lyst på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...