Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Fredrik 90 Jeg kan ikke helt se hva som skulle gjøre i550 og 550i til et ryddig modellsortiment. Det ryddigste her ville vært 550e (for elektrisk) og 550i (for bensin) - og i alle tilfeller skrotet strategien om "i5 og 5-serie". BMW vil at en i5 skal være en 5-serie, så da burde strategien vært "5-serie" og ikke noe annet. En potensiell i5 M50 burde hett M550e, og det som ville vært dagens M550e (bensin+hybrid) burde hett M550ie eller M550i (alle bensiner er jo nå uansett hybrid - enten plug-in eller mildhybrid, så det er vel ikke behov for å fortelle at bilen er en hybrid lenger).

Å begynne å navngi X7 med iX750 er i alle fall bare rotete. Sleng i tillegg på en M et eller annet sted, så ser det jo virkelig wish ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2023 den 9.40, Fredrik 90 skrev:

Jeg må si det er noen løsninger på XM som jeg synes virker alt for spartanske for en bil i denne prisklassen. Matt Watson er heller ikke helt overbevist over XM som M avdelingens fanebærer.

Løsningen for å dekke over Isofix festene er bare en flapp som henger over. Mens på alle andre modeller er det en dedikert luke med lokk man åpner. Det at man ikke kan legge ned bakseteryggen med en bryter ved bakluke åpningen, det er for svakt i 2023 på en så dyr bil. Også må jeg jo si at lyden i bilen var helt forferdelig, høres mer ut som en firesylindret motor…. Dette er noe av de verste og minst gjennomarbeide BMW har kommet ut med på mange mange år virker det som.

Fy faen den ser jo om mulig enda verre i denne fargekombinasjonen enn hva den gjorde i bildene som opprinnelig ble publisert av den. Nå ser det ut som en reklamebil for McDonalds. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel greit nok at den nye 7eren ikke er spesielt pen kanskje men ..

Første gen e65 er jo ikke akkurat noe skjønnhet ,men blir virkelig ikke bedre sånn som dette her hvertfall🥺:

3122C685-09A7-497E-8DED-EE2D6F3E801D.thumb.png.5f943f709948a491130e9b7cb07e256f.png

Dette ble voldsomt synes jeg 😊

Har forøvrig ikke sett den nye 7eren live enda ,så spent på hvor ille det kan være .

Er det like ille som jeg så ny e39 i 1996 da skjønner jeg det godt for noe så makabert og jævli hadde jeg aldri sett og opplevd .

Heldigvis har det snudd seg da e39 er noe av det peneste .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så G70 på nært hold hos forhandler tidligere denne uken. Studerte den litt i detalj. Gikk noen runder rundt den osv. Fra siden er den…..akseptabel. Vindusprofilen har faktisk et fnugg av BMW-identitet. Hekken er ganske intetsigende, mens fronten er like grotesk som på bilder. Med en mer konvensjonell «eurofront» kunne de faktisk ha sluppet unna med denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom Bavaria i dag å så bilen live og inspiserte den nærmere. Den ser ut som på bilder, synes ikke den gjør seg bedre live. Interiøret var flott og eksklusivt, kanskje det beste ved hele bilen. Eneste som skuffet meg var at den lyslista som går over hele interiøret, den som ser ut som krystall…den er i plast. Ser fet ut på bilder, skuffende i virkeligheten. Setene var nydelige, savnet litt mer tilt på sitteputa men ellers helt fantastisk. Også er jo teknologien bra. Bilen i showroomet var fulladet og viste 462 km rekkevidde, med andre ord ikke mye til langdistansecruiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, mslello skrev:

Det er ikke så mange andre som lager reklame teaser som BMW iallfall.. 😊

Her er mer fra samme testarena lagt ut idag:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0411940EN/from-the-arctic-circle-to-the-foothills-of-the-alps:-the-new-bmw-i5-performs-impressively-in-winter-testing-on-ice-and-snow

7A128324-30DB-4E57-B034-D3F837BD0938.jpeg.5cf50ebee1cc9e20603109278e889c82.jpeg3FC59338-B183-43BB-954C-E4141AD0BAA4.jpeg.181f8ec98dbed25d57f3a046b513eaa1.jpeg
 

Går i sporene til i7 og har ikke rammeløse vinduer på dørene som på i3, i4 og iX ser jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Disse var tøffe! Tror jeg må belage meg på å handle én hvit og én sort ganske snart :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...