Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Snagg30 skrev:

Dette er og et punkt BMW skuffer stort på, tidligere var det utrolig kjekt å bygge egen bil da det var et hav av forskjellige valg. Men dette blir det bare mindre og mindre av og det hele fremstår generisk og tamt hvor bilen allerede er bygget for deg. 

Du har fremdeles mulighet til Individual, hvis du finner en selger som gidder bruke tid på dette.

Husker tilbake til 2019, etter 5 mnd. med mailer frem og tilbake. Husker selger sa etter at den siste endringen kom, nå har jeg brukt så mye tid på dette, håper du bestiller nå!

Det er en prosess som tar minst 3-5 måneder, siden alle ønsker du har må få bekreftelse fra Individual.

Leker med tanken! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ampera skrev:

Du har fremdeles mulighet til Individual, hvis du finner en selger som gidder bruke tid på dette.

Husker tilbake til 2019, etter 5 mnd. med mailer frem og tilbake. Husker selger sa etter at den siste endringen kom, nå har jeg brukt så mye tid på dette, håper du bestiller nå!

Det er en prosess som tar minst 3-5 måneder, siden alle ønsker du har må få bekreftelse fra Individual.

Leker med tanken! 

Jada man kan gå fult ut med individual og betale mange hundre turen men tidligere var det vesentlig mer tilvalg på en "vanlig" bil men dette utgår mer og mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snagg30 skrev:

Jada man kan gå fult ut med individual og betale mange hundre turen men tidligere var det vesentlig mer tilvalg på en "vanlig" bil men dette utgår mer og mer. 

Det er endel av en ønsket politikk fra BMW for å gjøre ting enklere og billigere.  Idealet synes å være mest mulig etter lesten til Tesla.

Så tenker bl.a Porsche og kanskje også Alpina vil få flere kunder fremover, for det er endel pengesterke kunder som er vandt til/liker en premium opplevelse når de handler et premium produkt/bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, BrokeBoi skrev:

Ser noen her nevner at bilen endelig har fått skikkelig V8er lyd. For meg høres det derimot fortsatt veldig likt lyden på F10/F90 M5, som er en helt annen lyd enn lyden på M550i. F10/F90 M5 høres mer ut som McLaren eller Ferrari V8, mens M550i høres ut som typisk amcar eller AMG V8. Sist M5 hadde muskelbil V8-lyd var på E39. Etter det har BMW egentlig bare produsert M5 med eksoslyd som minner mer om eksotiske sportsbiler som Lamborghini, Ferrari eller McLaren.

XMen under som har lik motor som G9X har fått eksosoppgradering og tittelen "brutal exhaust", men høres rimelig tam ut i mine ører.

Sammenlignet med E39 høres S65 motoren ut som en gresshopper.

 

S63/S68 har jo crossflow eksosmanifolder. Sålenge de har det, vil lyden aldri bli som 50i modellene (typisk V8 buldring).

s-l1600.thumb.jpg.f41fb64f02df5f80923a43b8b8333fa0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kolstad Jr. skrev:

S63/S68 har jo crossflow eksosmanifolder. Sålenge de har det, vil lyden aldri bli som 50i modellene (typisk V8 buldring).

s-l1600.thumb.jpg.f41fb64f02df5f80923a43b8b8333fa0.jpg

en liten trøst er x-rør på de modellene som ikke har det, men det hjalp ingenting på lyden du hører inne i bilen. men det bedre seg litt utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Kolstad Jr. said:

Så dette på Facebook 😆

Tror BMW har pakket gull og bly i alle hulrom og kanaler i karosseriet 🧐 

 

Screenshot_20240626_232318_com.facebook.katana_edit_1864046852257748.jpg

Er glad jeg kjører elbil som veier mindre enn den lastebilen der + at den presterer bedre 0-100! 

Ligge bredt med vekt på over 2.3t inkl. Sjafør krever sitt, creds til de som våger!

Nei, Bmw ass. Bare møøka blitt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, LP760 skrev:

Er glad jeg kjører elbil som veier mindre enn den lastebilen der + at den presterer bedre 0-100! 

Så var det disse elbil folka og 0-100 tider igjen 😂 Er ikke det litt 2016 da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Så var det disse elbil folka og 0-100 tider igjen 😂 Er ikke det litt 2016 da? 

0-100 betyr nada egentlig, vi koser oss jo mer i en E30 M3 som har samme 0-100 som en 225xe..
Det er kjøregleden ellers som betyr noe, iallefall for meg. Derfor setter jeg heller pris på 60-80-soner og smale veier med mye svinger og spektakulær natur/omgivelser hvor jeg må helt ned i fart for så gi på for å komme opp igjen gang på gang enn å surfe i 110 på en lang kjedelig strekke time etter time. Av elektrisk/hybrid har BMW klart det med sin i3S, de har klart det med i4, og skal vi tro Joe Achilles har de pinadø klart det med en splitter ny 2,5 tonn M5 også. De har skjult vekt og gjort de inspirerende å kjøre. Selv om nye M5 er et halvt tonn for tung på papiret. I3 er jo lett da. 
Jeg personlig har ikke en perfekt bil idag, men en som fyller ganske mange sjekkpunkt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, Fredrik 90 said:

Så var det disse elbil folka og 0-100 tider igjen 😂 Er ikke det litt 2016 da? 

Tja. Om 100-200 er 10.9 på denne lastebilen så vinner elboksen min den kampen og 😂. Er kanskje mer 2024 å snakke om det? 

 

Er ikke noe imponerende over denne, blir bra med stasjonsvogn da 👍. Passer den bedre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Marius2002 said:

0-100 betyr nada egentlig, vi koser oss jo mer i en E30 M3 som har samme 0-100 som en 225xe..
Det er kjøregleden ellers som betyr noe, iallefall for meg. Derfor setter jeg heller pris på 60-80-soner og smale veier med mye svinger og spektakulær natur/omgivelser hvor jeg må helt ned i fart for så gi på for å komme opp igjen gang på gang enn å surfe i 110 på en lang kjedelig strekke time etter time. Av elektrisk/hybrid har BMW klart det med sin i3S, de har klart det med i4, og skal vi tro Joe Achilles har de pinadø klart det med en splitter ny 2,5 tonn M5 også. De har skjult vekt og gjort de inspirerende å kjøre. Selv om nye M5 er et halvt tonn for tung på papiret. I3 er jo lett da. 
Jeg personlig har ikke en perfekt bil idag, men en som fyller ganske mange sjekkpunkt. :) 

Helt enig med deg. Det betyr ingenting 🙂 bare gøy å tulle med det som alltid blir nevnt i artikler eller annet når en spesiell bil blir lansert. Det er helt sikkert en kjempe maskin å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, LP760 skrev:

Tja. Om 100-200 er 10.9 på denne lastebilen så vinner elboksen min den kampen og 😂. Er kanskje mer 2024 å snakke om det? 

 

Er ikke noe imponerende over denne, blir bra med stasjonsvogn da 👍. Passer den bedre.

 

 

Er heldigvis 0 - 200 på 10.9 sek da, så skal ha god elbil for matche det. Tror de som har en fin F90 M5 kan sitte på en liten skatt, for mange entusiaster vil nok mye heller ha disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Marius2002 skrev:

0-100 betyr nada egentlig, vi koser oss jo mer i en E30 M3 som har samme 0-100 som en 225xe..
Det er kjøregleden ellers som betyr noe, iallefall for meg. Derfor setter jeg heller pris på 60-80-soner og smale veier med mye svinger og spektakulær natur/omgivelser hvor jeg må helt ned i fart for så gi på for å komme opp igjen gang på gang enn å surfe i 110 på en lang kjedelig strekke time etter time. Av elektrisk/hybrid har BMW klart det med sin i3S, de har klart det med i4, og skal vi tro Joe Achilles har de pinadø klart det med en splitter ny 2,5 tonn M5 også. De har skjult vekt og gjort de inspirerende å kjøre. Selv om nye M5 er et halvt tonn for tung på papiret. I3 er jo lett da. 
Jeg personlig har ikke en perfekt bil idag, men en som fyller ganske mange sjekkpunkt. :) 

Helt enig ang. 0-100 tid og kjøreglede, disse har egentlig ingen sammenheng for oss "entusiaster" 👍

Når det kommer til Achilles, er jeg spent på å høre andre biltestere sine synspunkter. Han er BMW-mann, tipper han seiler litt samme båt som de fleste her inne på forumet og ønsker først og fremst å få frem det beste i hva BMW klarer å få til om dagen. Ingen tvil om at bilen er rask og at de er flinke til å "gjemme" unna vekten, men 2.5 tonn er fremdeles sinnsykt tungt. 

Hvis man ser på nye M5'en som det den har blitt (en stor, blytung, hallveis kjedelig/stygg klump og langt fra det man bør forvente av BMW), er det sikkert en veldig komfortabel og potent autobahn-ræser som oppfyller myndighetenes krav til utslipp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars S skrev:

Er heldigvis 0 - 200 på 10.9 sek da, så skal ha god elbil for matche det. Tror de som har en fin F90 M5 kan sitte på en liten skatt, for mange entusiaster vil nok mye heller ha disse. 

Jeg tror nok også at F90 M5 kommer til bli ettertraktet. Føler dette er en slags moderne E39 M5. Hvis vi sammenlikner F90 og G90 så synes jeg F90 vinner på flest punkter. 

1 minutt siden, Kolstad Jr. skrev:

Når det kommer til Achilles, er jeg spent på å høre andre biltestere sine synspunkter. Han er BMW-mann, tipper han seiler litt samme båt som de fleste her inne på forumet og ønsker først og fremst å få frem det beste i hva BMW klarer å få til om dagen. Ingen tvil om at bilen er rask og at de er flinke til å "gjemme" unna vekten, men 2.5 tonn er fremdeles sinnsykt tungt. 

Nja…har inntrykket om at Achilles er ganske rettferdig i sine kritikker. Husk på at de hardeste kritikerene er fansen selv, bare hør på oss her inne 😅

Men det ser ut som flere liker denne bilen, bla RBR og han er AMG mann.

Også må jeg si at jeg vil mye heller at fossilmotorer som rekkeseksere og V8ere skal leve videre med hybrid hjelp kontra å bli erstattet helt av noe elektrisk søppel. Da får bilen heller veie 2,5 tonn så lenge den går som bare faen, lager de riktige lydene og åpenbart håndterer svinger som slik bli skal. Elbiler har ikke noe i dette segmentet å gjøre, alt blir feil når en performancebil ikke lager lyd, har girskift eller mangler karakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Også må jeg si at jeg vil mye heller at fossilmotorer som rekkeseksere og V8ere skal leve videre med hybrid hjelp kontra å bli erstattet helt av noe elektrisk søppel. Da får bilen heller veie 2,5 tonn

Eller bytte til Porsche som klarer å få til alt :) IMG_8537.thumb.jpeg.eebd9203aacbf41e5146186649643740.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...