Gå til innhold

Papertigers fargerike carport | F11 530xd LCI og i3S 120Ah | 4er solgt


 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut som dere hadde en flott tur 👍 Synd at opplevelsen din av Arendal skulle bli merket av sykkeltyveri. Det er jo for sent nå men det er viden kjent for oss i lokalbefolkningen at i fjellhallene er det MYE tyverier og innbrudd i biler nattestid. Politiet i byen gjør lite, de er opptatt med å håndtere psykiatri og stå med laser i enden av forbikjøringsfeltet på E18 kl 03 på natta. 

Ellers så er Danmark ett flott ferie land, man skulle reist mere dit i stede for å bare kjøre straka vegen igjennom. Århus er virkelig fint, fikk noen gode tips til hva vi skal besøke neste gang vi er i Århus 😀

Også gratulerer med ny bil 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med herlig Holmenkollhamster, @papertiger! Dette er en bil dere kommer til å få enormt mye gleder av de kommende årene - kanskje mer enn man tror. :)

Så ut som en flott Danmarkstur dere hadde også. Her var det mye kul arkitektur på både sommerhus og severdigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, humpfy said:

Flotte biler og meget bruksrik kombo du får nå! Sitter delv på G31 og i3 - de gir alt man behøver kort og langt.
 

Hva er dim på dekk dine? Synes 245/35 og 275/30-20 er i minste laget profilmessig på min. Dette så mer riktig og comfy ut.

Tusen takk! Ja dette virker å være en ganske fin kombo, som flere her inne har. X5 eller 5 og i3, da dekker en de fleste bruksområder. i3’en har heldigvis såpass bra rekkevidde at vi uten problemer kan kjøre til familie og hytte i Sauda/Suldal uten å tenke på å lade dersom behovet for å bruke den til det skulle melde seg. 
Jeg kjører original F10 dimensjon; 245/40-19 + 275/35-19 med stjernemerkede Goodyear Asy3 uten runflat. Samme dimensjon som også G30/31 har på 19". Både dekk og dimensjon kan anbefales, veldig fin balanse mellom komfort og sport.

11 hours ago, KireS said:

Gratulerer så mye med flott i3 i tøff farge! Savner i3’en jeg hadde tidligere, men prisene har holdt seg skremmende godt på de 3 årene siden jeg solgte min

Tusen takk! Ja de har holdt seg ekstremt godt, stopp i produksjon medvirker nok. Føler prisene har stått stille i nedre sjiktet +/- 100k. 

10 hours ago, Ron Jeremy said:

Grattis med ny bil!

Nydelig i3 i den kuleste fargen, Galvanic gold. Lekkert dette!

Og i kombinasjon med kanskje den fineste 5’er touringen BMW har hostet opp og denne også i riktig farge (og drivlinje) så er det mye som stemmer.

Tusen takk! Både bruksmessig tror jeg dette blir en superkombo for oss med vårt bruksmønster. Og så er det deilig å ha to biler med farge i carporten :D 

10 hours ago, Marius2002 said:

Jeg finner det utrolig kult at dere gikk for i3s. Det er rett og slett livets bil. Kvikk, snur på femøringen(test svingradius, ingen bil matcher i3) og er liten men samtidig har god plass inni. En i3 blir fort førstevalget i hverdagen. En i3 har derimot kun 50kW hurtiglading, mens "familie-elbiler" har fra 100-250, så det blir litt forskjell der. Uansett, det er ikke her i3 brilljerer, ikke skal den det heller. Den skal lades hjemme eller på jobb og bare være supermorsom i hverdagen. Den kjører som en typisk BMW(alt tatt i betraktning), den har fremkommelighet på vinteren og kiloene er ikke mye. Man får en særdeles fin inngang til elbil med i3, og alt det sømløse og behagelige dette byr på, hjemmelading er selvsagt et must - både for økonomien og for komforten. Problemene på i3 er omtrent fraværende og det lille som har vært for de ytterst få som har vært uheldig har vært rimelig å fikse. Ikke taper batteriet på i3 seg nevneverdig heller. En grunn til at de holder seg godt i pris år etter år. 
Hvis man på død og liv skal kjøre på langtur med i3, så er det ikke umulig - men nokså sen hurtiglading og lavere rekkevidde en større elbiler setter en begrensning, likevel:
https://www.naf.no/elbil/elbilpodden/slik-kjorer-man-4300-kilometer-pa-ferie-i-bmw-i3

 

Nok en gang gratulerer, kanontøff farge, er misunnelig på i3S :D 

Tusen takk! Vurderte som tidligere nevnt sterkt MX-30 da den er en utrolig god bil å kjøre med masse utstyr til en vanvittig god pris. Men har en slik på jobb, og etter å ha sittet bak i den et par timers tid på jobbtur er det bare å konkludere med at i3 går den en høy gang på plass og romfølelse - spesielt med tanke på vindusflater og utsyn for de som sitter bak - det er vel så viktig. i3 har visst vist seg veldig bra kvalitetsmessig har jeg forstått ja.

i3S kjører ekstremt bra, ja den er noe stiv og stumpete over fartshumper, men den føles som og går som en hot hatch, og sett bort fra sittestilling det nærmeste jeg kommer en arvtager til Cooper S’en vi hadde for noen år siden. 
Regner med hjemmelading i felles anlegg er på plass innen en måned eller to, da blir det mindre styr med lading. Skal huske på mantraet ditt; lad når du kan, ikke når du må :D 

9 hours ago, Fredrik 90 said:

Ser ut som dere hadde en flott tur 👍 Synd at opplevelsen din av Arendal skulle bli merket av sykkeltyveri. Det er jo for sent nå men det er viden kjent for oss i lokalbefolkningen at i fjellhallene er det MYE tyverier og innbrudd i biler nattestid. Politiet i byen gjør lite, de er opptatt med å håndtere psykiatri og stå med laser i enden av forbikjøringsfeltet på E18 kl 03 på natta. 

Ellers så er Danmark ett flott ferie land, man skulle reist mere dit i stede for å bare kjøre straka vegen igjennom. Århus er virkelig fint, fikk noen gode tips til hva vi skal besøke neste gang vi er i Århus 😀

Også gratulerer med ny bil 👍

Tusen takk!

Arendal ja. Nei har aldri hatt problemer med parkering i parkeringshus før, så dette var kjipt. Men valgte å bruke energien min på å få tak i sykkel til Danmarksferie, og når det løste seg så bra, attpåtil gikk i pluss i forhold til forsikringspenger, så tenker jeg ikke noe mer på det. Tipper jeg beholder den jeg kjøpte, ypperlig sykkel til mitt bruk. Men har fulgt med på Finn en stund for å se om den dukket opp der 😛 

Ja Danmark står frem som et ypperlig land å feriere i. Main «take away» fra årets ferie var å ha syklene med. Det var storveis, kom oss mye rundt uten å bruke bil hele tiden. Etter andre året på rad i Århus, og flere besøk i Køben opp gjennom, har vi vel konkludert med at Århus seiler opp som en liten favoritt.

Odense ønsker vi også å utforske mer, det skal være en nydelig by å feriere i, men i år ble besøket der preget av sulten-humør på både store og små og ønske om å komme fram til hytta på Nordsjælland 😛  - et område som for øvrig også kan anbefales. Kalles ikke Den Danske Riviera for ingenting. Mitt beste tips er Landfolk for booking av hytter. Har fungert meget bra, og sommerhusene har vært meget bra og god standard. Koster gjerne litt mer, men verdt det. Ble en kombo i år, med både Airbnb og Landfolk. 

9 hours ago, Saltkjelen said:

Gratulerer med herlig Holmenkollhamster, @papertiger! Dette er en bil dere kommer til å få enormt mye gleder av de kommende årene - kanskje mer enn man tror. :)

Så ut som en flott Danmarkstur dere hadde også. Her var det mye kul arkitektur på både sommerhus og severdigheter. 

Tusen takk igjen! Har troen på at dette blir one to keep :) har absolutt alt jeg så etter i en i3. I en pakke som føles forbausende fersk og oppdatert med tanke på at den ble lansert for 11 år siden. Klart den har fått store oppdateringer underveis. 
Danmarksferie kan absolutt anbefales, de har mye å by på. Råtips: Landfolk for booking av hytter. Finner mye fint der.

8 hours ago, Snagg30 said:

Gratulerer med tøff i3! Kjempe fin farge dere har valgt, kler bilen meget godt. Kan jeg spør hvor god pris du endte opp med å få?

Tusen takk! Tja, kan ikke velge farge på bruktbil si, men når den aktuelle bilen hadde denne fargen, var det med på å sikre kjøpet fra min side :D 

Bilen var ferdig pruta til prisen på Finn, så tok den til stående pris; 215 + omreg. Etter å ha fulgt markedet en stund fremstår det for meg som en meget god pris for en 21 modell FC. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger det er bra mantraet mitt sitter igjen :lol: Men det er bare mens man er på farten eller ikke har hjemmelader, så fort dere får dette så blir hverdagen en helt annen og alt går på autopilot. Plugger man i jevnlig(vet ikke kjørelengden hos dere pr. dag og hvor ofte dere må lade) så tenker man ikke nevneverdig over gjenstående strøm, man bare kjører på og har det sinnsykt komfortabelt og morsomt. :) 
Ja, i3S er noe stiv og stumpete, men den har bedre komfort enn min Tesla Y Performance, det sier litt. Likevel skal en slik bil være stiv og kontant, den skal være kvikk og leken, enkel og gi store smil. i3 huker av på alt dette og derfor førstevalget til mange. Kos dere med den, den vil by på glede i mange år. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjekk bil altså I3😀

Ser du har hatt fin tur ,men du ?

Du skulle tatt kontakt med meg og kommet innom på kaffe eller brus 😀

Er jo ved meg dette Bjørn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 ja ser også for meg det når vi får lading hjemme. Normalt sett er det jo bare tur retur jobb (3 mil totalt), men gjerne litt på ettermiddagen. Ofte er jeg ute hos leverandører og følger opp fabrikasjon, eller på egne fasiliteter inni fjordene, så da blir det fort mellom 4 og 13 mil ekstra en dag. Også en av grunnene til at vi gikk for 120Ah, jeg orker ikke å ha en bil der jeg må sitte å se på rekkevidden, ønsker ikke at en elbil skal påtvinge oss en voldsom omlegging i vaner og bruksmønster - den skal snarere passe inn i det bruksmønsteret vi har. 
Det overrasker meg dersom en stor familiebil som TMY ikke har bedre komfort enn dette. Men den leverer jo bra som totalpakke, så noe må en vel forsake. Uansett synes jeg det gir mer smil når i3’en er slik i stedet for å være myk og løs, det passer bedre til en langturbil.

@sveigis tusen takk! Ja, jeg kom på det etterpå når vi var på vei over fjorden. Og da var det jo litt sent :D Uansett var vi bare innom noen timer denne gang, båten til svigers lå borte ved sjøfartsmuseet så parkerte der og gikk inn. De nådde til og med forsida av lokalavisa 😅. Neste gang skal jeg prøve å huske på å plinge på deg, hadde vært kjekt å treffes igjen! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med det nye tilskuddet i bilparken! :D

Blir nok trist å sende nøklene til 4'ern avgårde når den tid kommer, men sitter igjen med inntrykket over at bilen har vært et hyggelig bekjentskap iløpet av eierskapet. Kanskje like greit å avslutte det med gode minner, og skape noen nye med I3'n. 

Ekstra kult er det også at du fikk tak i et eksemplar du hele tiden har hatt lyst på!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
4 hours ago, mslello said:

Gratulerer med tøff i3s!🤩 Det er bare å fortsette å putte km på den. Virker som det er i3'ene som står mest i garasjen som får trøbbel. 

Takker så mye! Ja prøver å holde oss litt i tøylene nå før vi får lader hjemme, men det er litt befriende å ikke trenge å fyre opp dieseldyret for en 5 minutters tur ned til sentrum. Forrige eier hadde i alle fall vært veldig fornøyd, ikke hatt noe tøys med den. Tenker den skal få bein å gå på her i huset :D 

2 hours ago, ///M-ini95 said:

Gratulerer med det nye tilskuddet i bilparken! :D

Blir nok trist å sende nøklene til 4'ern avgårde når den tid kommer, men sitter igjen med inntrykket over at bilen har vært et hyggelig bekjentskap iløpet av eierskapet. Kanskje like greit å avslutte det med gode minner, og skape noen nye med I3'n. 

Ekstra kult er det også at du fikk tak i et eksemplar du hele tiden har hatt lyst på!

Tusen takk!

Ja det er jo en fin måte å se det på. Virker som at i3 har en tendens til å krype under huden på mange, og gjerne bli deres favorittbil, som etterhvert blir erstattet av en nyere og så en enda nyere i3.
Om mulig tror jeg kona kjenner enda mer på det enn meg, da dette har vært hennes bil i 7 år. Så det sitter langt inne, vi får som mange andre her nære forhold til bilene våre.

Uansett, annonsa er ute: BMW 4-serie

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC, F11 530xd LCI og i3S 120Ah | Sommerferieposten 2024 og ny bil i carporten

Det var en veldig god pris! Gratulerer igjen. Får litt lyst på i3 igjen når jeg ser din. Sjekker Finnn men synes det meste er overpriset der. Er nok farget av at jeg solgte min FC med sportspakke for 270k for 3 år siden, og jaggu ikke langt unna i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers fargerike carport | F36 420xd GC, F11 530xd LCI og i3S 120Ah | Sommerferieposten 2024, ny bil i carporten og 4er til salgs
9 hours ago, KireS said:

Det var en veldig god pris! Gratulerer igjen. Får litt lyst på i3 igjen når jeg ser din. Sjekker Finnn men synes det meste er overpriset der. Er nok farget av at jeg solgte min FC med sportspakke for 270k for 3 år siden, og jaggu ikke langt unna i dag.

Takker, ja det var en god pris, ingen tvil om det. Det er mye FC 2019 rundt det prissjiktet, og det virker som at spesielt Møller henter inn store batcher med i3 Charged plus 2021-2022 med lav km som de selger til 230-260. Sannsynligvis import da det er mye likt. Hvilken årsmodell hadde du?

Bilen er såpass morsom at kona og guttungen har lagt beslag på den om morgenen, det lover bra :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en skikkelig kul i3 :D Utrolig kledelig farge. 

Når det gjelder 4ern så tipper jeg nok at kommende eier av denne vil få glede av en skikkelig velholdt og elegant bil :) Masse lykke til med salget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Takker, ja det var en god pris, ingen tvil om det. Det er mye FC 2019 rundt det prissjiktet, og det virker som at spesielt Møller henter inn store batcher med i3 Charged plus 2021-2022 med lav km som de selger til 230-260. Sannsynligvis import da det er mye likt. Hvilken årsmodell hadde du?

Bilen er såpass morsom at kona og guttungen har lagt beslag på den om morgenen, det lover bra :D 

Ja er en morsom liten bil🙂 Jeg hadde en 2019.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers fargerike carport | F11 530xd LCI og i3S 120Ah | 4er solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...