Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, FransEirik skrev:

Råflott farge. Trodde først dette var champagne quartz metallic som lenge var favoritten. Denne er en del mørkere. Meget flott bil, dog "feil" motor, i mine øyne :)

Har man mye penger å rutte med et det klart nok gøyere med M340i, men 330e er det klart mest "fornuftige" alternativet når man ser på totalkost og prestada. Utrolig gøy bil å kjøre. Måtte vært ut med ganske mye mer enn 700.000 for 5-6 år siden for å få en bra spekket 3-serie med tilsvarende ytelser som den der gir :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, papertiger skrev:

hadde jeg hatt 170k å bruke på bil nr. 2 nå, og om Minien hadde vært solgt. Da hadde jeg også vært solgt! Drømmebil det der.

Ja dette hadde nok vært en verdi erstatter for Minien :D En liten morrobil vedsiden av den mer fornuftige 4-serien.

Kunne faktisk tenkt meg den selv! Nesten helt perfekt den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Daniel. said:

Ja dette hadde nok vært en verdi erstatter for Minien :D En liten morrobil vedsiden av den mer fornuftige 4-serien.

Kunne faktisk tenkt meg den selv! Nesten helt perfekt den der.

Absolutt en verdig erstatter, er nesten litt sånn «Cooper S grown up» der der. Kjennere ser det, men menigmann tror bare det er en vanlig 116i :). Det som er «synd» for meg er at jeg helst må ha solgt Minien først slik at en har frie tøyler når noe slikt dukker opp, nytter ikke å bruke måneder på å selge egen bil først da. Og attpåtil når Minien er i daglig bruk som jobb- og barnehagetransport er det vanskelig å gå å vente lenge på rette bil når det kan gå måneder og år mellom slike 130i’er på Finn. 🙄

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ved en kollisjon så er beina dine en del av deformasjons sonen...neitakk 😅

Vel, med sine hele 54hk egner den seg ikke særlig på andre veier enn i by eller tettsteder. Det er ingen bil å holde høye hastigheter i eller ferdes hvor høye hastigheter tillates. Uhell kan skje, derfor begrense eventuelle hendelser med hvor man kjører :)  
 

Som @scoot og @StigJ har også jeg lyst på denne, men vet ikke hvorfor jeg heller. 🤷🏼‍♂️😎

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, papertiger skrev:

Absolutt en verdig erstatter, er nesten litt sånn «Cooper S grown up» der der. Kjennere ser det, men menigmann tror bare det er en vanlig 116i :). Det som er «synd» for meg er at jeg helst må ha solgt Minien først slik at en har frie tøyler når noe slikt dukker opp, nytter ikke å bruke måneder på å selge egen bil først da. 

Nettopp :D

Hehe, ja er dessverre ofte slik :) Har gått glipp av en bil eller tre pga dette selv. Siste var vel en F11 525d 3l som stod nedi Rogaland. Ble solgt dagen før jeg fikk solgt E90n jeg hadde. 😅

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2021 den 18.58, Fredrik 90 skrev:

Nei det vil jeg absolutt ikke si. E90 går vel for å være en av de bedre nyere BMWene mens E60 går for å være en av de værste. Men nå som disse bilene begynner å trekke på åra så ville jeg jo vurdert hver bil inviduelt.

Jeg er alltid skeptisk når biler som dette er hora opp sånn som denne. Ville funnet en som var litt mer ryddig for å begrense risikoen. Utfordringen med 335i er vel motoren, som jeg mener har ett litt smårufsete rykte. Men her må i såfall noen andre utdype nærmere 😀

Jeg har iallfall utrolig lyst på E90 335i, holder ett øye med dem på det svenske bruktmarkedet. Ved import sparer du fort en del kontra å kjøpe tvilsomme biler i Norge (sier ikke at den aktuelle bilen er tvilsom)

 

På 9.3.2021 den 4.49, Daniel. skrev:

Pre-LCI N54 bil fra Nord-Amerika hadde nok jeg personlig styrt unna i hvertfall..

Var ikke bra utstyrt heller, og får litt "Ebay" inntrykk av denne pga lyktene, "F30 look" girvelger osv.

Vanlig automat er vel heller ikke det mest foretrukne med en slik motor?

Beklager sent svar, men ja styrer nok unna den nevnte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/12/2021 at 7:13 PM, Marius2002 said:

Vel, med sine hele 54hk egner den seg ikke særlig på andre veier enn i by eller tettsteder. Det er ingen bil å holde høye hastigheter i eller ferdes hvor høye hastigheter tillates. Uhell kan skje, derfor begrense eventuelle hendelser med hvor man kjører :)  

 

Jeg gruset en Porsche Cayenne GTS tidligere i høst med min 1984 Honda Civic 1.3 med 70 illsinte sjiraffer på amfetamin....Dog må det sies at jeg satset remmer og tøy mens jeg brukte kollektivfeltet ulovlig med sidespeilene felt inn...Men jeg vant!!! :lol:

Men for å være seriøs, det med  kollisjons-sikkerhet (eller mangel på det) er noe du venner deg til.

Jeg gikk i samme fellen som noen andre på Bimmers, trodde jeg "måtte" ha speller ny, moderne bil med alt av moderne software og elektronikk.  Men saken er at du greier deg faktisk helt greit uten. Det er oftest mye mer glede i å kjøre en eldre bil, i hvert fall i mine øyne. Personality goes a long way :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...