Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

https://www.finn.no/259939819

Har sett litt på denne på finn og virker som at den ligger ute til en veldig fin pris. Har noen peiling på hvor mye det kan koste å få utbedret feilen med aktiv styring? Antar at det gjerne er brudd på et lednings sett eller feil på styre enhet uten at jeg har så stor greie på det. Får ikke sjekket feilkoden på dette før imorgen for bekreftelse. Har dere noen innvendinger om dette ser ut som et bra kjøp?

 

Endret av SlappE90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SlappE90 skrev:

https://www.finn.no/259939819

Har sett litt på denne på finn og virker som at den ligger ute til en veldig fin pris. Har noen peiling på hvor mye det kan koste å få utbedret feilen med aktiv styring? Antar at det gjerne er brudd på et lednings sett eller feil på styre enhet men har egentlig ikke så stor greie på det. Får ikke sjekket feilkoden på dette før imorgen for bekreftelse. Har dere noen innvendinger om dette ser ut som et bra kjøp?

 

Synes det var deilig å se en skikkelig ryddig original bil med en eier siden ny og komplett historikk. Ikke ofte man kommer over sånt, absolutt ett bra kjøp. Nesten litt synd at han velger å selge 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, SlappE90 said:

https://www.finn.no/259939819

Har sett litt på denne på finn og virker som at den ligger ute til en veldig fin pris. Har noen peiling på hvor mye det kan koste å få utbedret feilen med aktiv styring? Antar at det gjerne er brudd på et lednings sett eller feil på styre enhet uten at jeg har så stor greie på det. Får ikke sjekket feilkoden på dette før imorgen for bekreftelse. Har dere noen innvendinger om dette ser ut som et bra kjøp?

 

Såg ut som en veldig fin og velholdt bil som det ikke er så mange igjen av dessverre. Står ingenting om feil på Active steering i annonsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tbmul skrev:

På en så dyr bil er det kjipt å sette seg inn i en bil uten skinn dashboard og ordentlige skinnseter. Den er flott men samtidig ganske kjip, hadde heller ventet til en bedre dukket opp :) Men utenom dette er det vell en ganske bra bil

 

edit: Ser jeg banner i kirka her. Men jeg har eid G21 med «individual interiør» og for meg personlig er G2* kjip når det er så mye synlig plastikk samt stoff seter som dette på en bil som kostet over 1 million ny. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tony Soprano skrev:

Har sett tendenser til grått hår i tinningen …… 🆘 Men synst att ballongdekk er kult på young & oldtimers 👊

Jeg støtter deg på det synspunktet der :) Og det uten grått hår i tinningen...

1 time siden, Snagg30 skrev:

På en så dyr bil er det kjipt å sette seg inn i en bil uten skinn dashboard og ordentlige skinnseter. Den er flott men samtidig ganske kjip, hadde heller ventet til en bedre dukket opp :) Men utenom dette er det vell en ganske bra bil

Nå må dere i "skinn dashbord klubben" gi dere, en 3-serie er IKKE ukurant om den skulle mangle dette. Selv om det er en dyr 3-serie.. Mangel på skikkelige seter derimot er jeg enig i. Eneste riktige setene her er M setene synes jeg :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg støtter deg på det synspunktet der :) Og det uten grått hår i tinningen...

Nå må dere i "skinn dashbord klubben" gi dere, en 3-serie er IKKE ukurant om den skulle mangle dette. Selv om det er en dyr 3-serie.. Mangel på skikkelige seter derimot er jeg enig i. Eneste riktige setene her er M setene synes jeg :)  

Kunne godtatt mangelen på dette på en 320d / 330e feks men på en M340d? Aldri i livet. Anbefaler deg en bil med ordentlig skinn rundt hele, er vanskelig å gå tilbake etter det så kan du og bli med i klubben :D 

 

Og nå har jeg eid en grei G30 540i uten skinn dash/dører, samt en G21 fullstappet med skinn over alt og den var på mange måter mer premium en G30’n med kjip plastikk :) 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Snagg30 skrev:

Kunne godtatt mangelen på dette på en 320d / 330e feks men på en M340d? Aldri i livet. Anbefaler deg en bil med ordentlig skinn rundt hele, er vanskelig å gå tilbake etter det så kan du og bli med i klubben :D 

 

Og nå har jeg eid en grei G30 540i uten skinn dash/dører, samt en G21 fullstappet med skinn over alt og den var på mange måter mer premium en G30’n med kjip plastikk :) 

Den klubben har jeg ikke noe ønske om å være med i. Skinn på dasjbord er fint når det er nytt, men når sola har herja med det i noen år, når det begynner å strekke seg så sømmer går opp og limet under slipper…neitakk. Da går jeg for kjip  løsning, ser iallfall alltid nytt ut. Da vil jeg heller ha bedre skinn på seter enn vanlig Dakota…er så lei av Dakota skinn nå 😅

Mangel på skinndasj er på ingen måte en vesentlig mangel som f eks mangel på LED, Laserlys, Komfortseter, Panorama, ACC, 360 kamera, Navipro osv. Jeg vet at det gjøres hyppige forsøk på å etablere dette som en vesentlig mangel, men jeg tror 90 prosent gir en god bolle i om dasjbordet er kledd i skinn.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Mangel på skinndasj er på ingen måte en vesentlig mangel som f eks mangel på LED, Laserlys, Komfortseter, Panorama, ACC, 360 kamera, Navipro osv.

Her er jeg faktisk helt enig med deg Fredrik .

Om jeg fant en drømmebil og den ikke hadde hatt skinntrukket dash ,så hadde jeg ikke tatt dette så tungt ,derimot andre ting som feks det du har nevnt er for meg et must igjen å ha.

Selvsagt er et dash med skinn smellvakkert for all del ,men ikke nok til at jeg hadde droppet en handel om jeg fant en bil jeg hadde lyst på.

Igjen dette er meg og alle er er jo ulike på dette med utstyr .

Et godt eksempel jeg hadde aldri kjøpt en nyere bil om den ikke hadde hatt takluke ,det er for meg pent og riktig for meg igjen ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tbmul skrev:

Mangler litt i knapperekka i midtkonsollen der, rattvarme (så vidt jeg kan se) og stoffseter. Fikk meg til å styre unna denne da jeg lette etter 340.

Påpekes under her at skinntrukket dash er viktig. Det er jeg enig i er veldig fint, og skulle gjerne hatt det på min, men man må vente en leeenge for å finne en bruktbil som har dette utstyret. Jeg valgte å vike på dette kravet for å få kjøpt meg bil, men uten skinnseter osv hadde jeg ikke kjøpt. 

Endret av Ranger1000
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...