Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
23 minutter siden, BMW E93, nå E63:-) skrev:

Han påstår den er produsert 31.12.23? Stemmer dette?

Er vel registrert han mener. Og det stemmer nok det om du sjekker her: Sjekk kjøretøyopplysninger | Statens vegvesen . Nekter å tru at bilen var både produsert OG registrert samme dag ;) 

Iflg bokstav 10 i VIN er det en 23, uavhengig om når den er førstegangsreg.

Å selge 23 modell som 24modell er ikkje greit, men å kjøpe en bil som var en god deal for så å selge den videre i et forsøk på å tjene nokon lappar må vøre ok.  Kan jo også være at han hadde håpt at det skulle gå med plassen i M2, men innser at det er M3 han må ha, med tanke på at han tar det i bytte? 

Endret av GtiGtr
Skrevet
1 time siden, Dusy skrev:
 

Fra en tid hvor VW faktisk hadde ryggrad, sjel og en god dose fantasi, langt….laaaangt ifra det VW vi ser i dag 🙁 Kuleste de har i dag er Golf R med toliters firer og Touareg med V6 diesel…begge ikke lenger mulig å kjøpe i Norge. 

Skrevet

Ja, det var ingen mindre tvil om at de var mindre konservative før :) W12 i Passat, Touraeg og ikke minst Phaeton. Golf MKIV R32 står høyt oppe på ønskelista enda blant annet. 

Skrevet
2 timer siden, Dusy skrev:

 W8 i Passat

Sånn! 😬

Men ja, det er ingen tvil om at bilverdenen var noe helt annet for 20 år siden. Jeg har fått prøve MK4 R32 et par ganger, og lyden fra en sånn med aftermarket eksos har brent seg godt i minnet. Ikke en super rask bil på noe måte, men lydbilde fra en VR6 gjør at man gjerne girer unødvendig... og jeg elsker biler som gir slik kjøreglede. 

Phaeton er også en bilmodell som alltid har fascinert meg, iallefall mer enn en A8. Trolig pga hvor sjeldne de er iforhold. Første møtet mitt med en Phaeton er vel nærmere 20 år siden det også, og det var ikke i Norge vel og merke. Klarte aldri helt å skjønne hva det var for noe, men selv som barn var jeg såpass opplyst at jeg skjønte at det var noe "spesielt. 

Skrevet
1 hour ago, ///M-ini95 said:

Sånn! 😬

Men ja, det er ingen tvil om at bilverdenen var noe helt annet for 20 år siden. Jeg har fått prøve MK4 R32 et par ganger, og lyden fra en sånn med aftermarket eksos har brent seg godt i minnet. Ikke en super rask bil på noe måte, men lydbilde fra en VR6 gjør at man gjerne girer unødvendig... og jeg elsker biler som gir slik kjøreglede. 

Phaeton er også en bilmodell som alltid har fascinert meg, iallefall mer enn en A8. Trolig pga hvor sjeldne de er iforhold. Første møtet mitt med en Phaeton er vel nærmere 20 år siden det også, og det var ikke i Norge vel og merke. Klarte aldri helt å skjønne hva det var for noe, men selv som barn var jeg såpass opplyst at jeg skjønte at det var noe "spesielt. 

Selvfølgelig var det W8😬 Takk for at du retta meg i det. 
 

Minnes at jeg leste et nummer fra bladet Motor, om nettopp Phaeton. Jeg klippa ut bildene fra fabrikken, som de bygde ene og alene for Phaeton. Der jobba dem med hvite hansker i ganske så sterile omgivelser, som på mange måter kunne minne om et sykehus. Der tok dem hvert fall ingen snarveier :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...