Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 hours ago, Werther said:

 

Hvorfor så svart/hvitt?  Burde da være en fin bruksbil med kjøreglede i noen år til. 

Du lever ikke virkelighetens verden her i 2025 hvis du mener at en over snittet fin E39 530i manuell, selv en touring, er i beste fall en 15 000kr is/herjebil.  Bilen er akkurat EU-godkjent og er god for 2 år til. Her er det du og LP760 som er urealistiske og bare er ute etter å kverulere for sportens skyld mot Fredrik 90. 

Så det å si meningen sin er å kverulere? For øvrig er jeg en av de som til dels støtter Fredrik90, så jeg vet ikke helt om jeg henger med.

En fin E39 530i er verdt en del. Denne er ikke det. 

Skrevet
1 hour ago, *MrB* said:

Så det å si meningen sin er å kverulere? For øvrig er jeg en av de som til dels støtter Fredrik90, så jeg vet ikke helt om jeg henger med.

En fin E39 530i er verdt en del. Denne er ikke det. 

 

Ja, i dette tilfellet er du en kverulant.

Å påstå at en EU-godkjent E39 530i manuell er en "skrotbil" til 15k er ikke bare usakelig, det er også direkte feil. 

Skrevet

Mulig jeg er rar men hvis bilen er EU godkjent og i grei teknisk stand så synes ikke jeg 50 papp var så galt jeg 😅 Tiden hvor man kunne få flotte utgangspunkt med riktig motorisering til 25 000,- er for lengst forbi. For disse pengene får man i dag en utkjørt 520i som i beste fall er EU ett år til. 

Skrevet
10 hours ago, Werther said:

 

Ja, i dette tilfellet er du en kverulant.

Å påstå at en EU-godkjent E39 530i manuell er en "skrotbil" til 15k er ikke bare usakelig, det er også direkte feil. 

Jeg kan like godt hevde at du tar feil, men velger å si at jeg er uenig med deg. Hvem som er usaklig er noe alle andre her kan få avgjøre. 

Det koker med 10000kr-biler der ute som skryter av fersk EU-kontroll. At dette på magisk vis skal trekke prisen voldsomt opp bare fordi det er en stor sekser med manuell er bare tull. 

Man har biler som er verdiløse uansett hvor bra de er, man har biler som er verdt mye forutsatt de er bra, og så har man noen ytterst få biler som er verdt mye uansett tilstand. E39 vil jeg plassere i kategori 2, og dette eksemplaret er en bruksbil som er tydelig preget av tidens tann. Den har neppe mange mil i seg slik den fremstår nå, og står ved et veiskille. (Som også Fredrik90 påpeker).
 

Så: Håper jeg den blir reddet? Ja. Kan den bli verdt mye på sikt? Ja, med solid innsats. Er den verdt 50k i dag? Nei.
Om noen er uenig i det siste og føler seg kallet, så er det jo bare å handle til prisforlangende. 

Skrevet

Hadde aldri solgt min gamle hadde jeg ikke hatt for mange unger.. Jobber derimot med at min Mercedesbesatte mor skal handle den😁 Men det er vel tvilsomt at det blir.. ekslusiv ser den vertfall ut!

Skrevet
På 29.4.2025 den 15.50, Fredrik 90 skrev:

Dette er en bil som typisk står ved en skillevei i livet. Den er relativt bra, men ikke så bra at den er tullete dyr. Så her ender det enten opp med at noen kjøper den og rydder litt opp i det kosmetiske og forbarmer seg over bilen. Da har man en nydelig norsksolgt E39 530i med manuell kasse som sikkert ville kommet på Finn.no igjen om noen år til 119 000,-. 

Det andre utfallet er at noen kjøper den fordi det er en kul bil til en relativt rimelig penge. Forsetter å kjøre den sånn som den er nå, den forfaller mer og dukker opp som repobjekt eller delebil på Facebook gruppa til 20 000 kr innen to år

Bruktbil til salgs: BMW 5-serie - 2001 - Grå - 231 hk - Stasjonsvogn | FINN.no

Nå er den i hvert fall solgt, så det betyr nok at prisen ikke var så langt fra markedsverdien uansett, kunne lett kjøpt den selv for et sted på 40 tallet, skiftet kanaler og sveist dører og lakket nedre del, da hadde den blitt mer enn god nok til bruksbil, men da utelukkende med egeninnsats, om man setter det bort hadde det blitt for dyrt.

Skrevet
46 minutter siden, Olaandref skrev:

Nå er den i hvert fall solgt, så det betyr nok at prisen ikke var så langt fra markedsverdien uansett, kunne lett kjøpt den selv for et sted på 40 tallet, skiftet kanaler og sveist dører og lakket nedre del, da hadde den blitt mer enn god nok til bruksbil, men da utelukkende med egeninnsats, om man setter det bort hadde det blitt for dyrt.

Se det ja, da er det rimelig å anta at den ble solgt for i området rundt prisforlangende. Som jeg sa så synes jeg ikke dette var en upris. Nå hadde det vært spennende å se hvilken vei bilen tar 😅

Skrevet
On 5/2/2025 at 10:02 AM, Fredrik 90 said:

Eller seks sylindre til ;) Jeg høyner med denne..

Bruktbil til salgs: BMW 7-serie - 2017 - Grå - 609 hk - Sedan | FINN.no

Noen som tør for morro skyld å komme med en reell verdi estimering på denne?
Alle disse M760i bilene er loaded. På Mobile.de ligger prisene fra 41.000 euro og oppover ganske tett, men da har de gått over 100.000 km. 

Nå viser jeg kanskje stalker tendenser her, men å følge med på fete biler og hva de ligger ute for har alltid vært en hobby. Hadde denne hatt blank lakk og vært priset mer fornuftig så hadde jeg gladlig tatt verditapet på den i 2-3 år! 

Tidligere salgsannonser på samme bil opp igjennom tidene:

https://www.finn.no/mobility/item/253830409

https://www.finn.no/mobility/item/244401975

https://www.finn.no/mobility/item/225021325

https://www.finn.no/mobility/item/183762916

 

Hvis eieren er bimmers medlem og leser dette: Så beklager!fet bil mann ;)

Skrevet

Jeg er nå virkelig i tankeboksen på en cabriolet. Det har vært et ønske i snart 20 år. Det startet med E36 cab, men jeg er mer over på E46 pr. idag fordi det er mer bil og E36 er blitt usaklig dyrt. Både Z4 og Z3 kunne vært aktuell, men ønsker 4 seter. Orker ikke bruke en formue, men ha en "dille-bil" som er ok og kan brukes på finværsdager. Ser på E46 318ci. Er dette noe å satse på?

Ser det er to aktuelle på finn pr. nå, den ene er vel @liffi sin? Pluss og minus med disse? Og motoren? Eller noe man burde tenke over på E46 cab. Det blir ikke handel før våren neste år ettersom oppgraderinger i hus skal prioriteres først nå. Men kjekt å starte å se, få input og danne seg et bilde - halve moroa er på Finn :) 

Finn.no | 2001 E46 318ci

Finn.no | 2006 E46 318ci

De er ikke strøkne, men kan bli en grei solbil. Jeg har lite kunnskap om cabriolet og E46 på det tekniske nivået.

 

Skrevet
8 minutes ago, Gustav C. said:

Noen som tør for morro skyld å komme med en reell verdi estimering på denne?

"DeT eR hVa NoEn viL bEtAlE fOr bILeN dEr og dA!" 

Neida, 900k hadde kanskje vært mer passe etter min mening. 7-er er flaggskip også når det gjelder verditap, så å forvente at den står stille i pris i 3 år bare fordi man ikke kjører bilen virker litt fjernt.

Skrevet
3 hours ago, Marius2002 said:

Jeg er nå virkelig i tankeboksen på en cabriolet. Det har vært et ønske i snart 20 år. Det startet med E36 cab, men jeg er mer over på E46 pr. idag fordi det er mer bil og E36 er blitt usaklig dyrt. Både Z4 og Z3 kunne vært aktuell, men ønsker 4 seter. Orker ikke bruke en formue, men ha en "dille-bil" som er ok og kan brukes på finværsdager. Ser på E46 318ci. Er dette noe å satse på?

Ser det er to aktuelle på finn pr. nå, den ene er vel @liffi sin? Pluss og minus med disse? Og motoren? Eller noe man burde tenke over på E46 cab. Det blir ikke handel før våren neste år ettersom oppgraderinger i hus skal prioriteres først nå. Men kjekt å starte å se, få input og danne seg et bilde - halve moroa er på Finn :) 

Finn.no | 2001 E46 318ci

Finn.no | 2006 E46 318ci

De er ikke strøkne, men kan bli en grei solbil. Jeg har lite kunnskap om cabriolet og E46 på det tekniske nivået.

 

*plystre* 

https://www.finn.no/mobility/item/405420976

:D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...