Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 hours ago, Werther said:

Hvorfor så svart/hvitt?  Burde da være en fin bruksbil med kjøreglede i noen år til. 

Du lever ikke virkelighetens verden her i 2025 hvis du mener at en over snittet fin E39 530i manuell, selv en touring, er i beste fall en 15 000kr is/herjebil.  Bilen er akkurat EU-godkjent og er god for 2 år til. Her er det du og LP760 som er urealistiske og bare er ute etter å kverulere for sportens skyld mot Fredrik 90. 

Så det å si meningen sin er å kverulere? For øvrig er jeg en av de som til dels støtter Fredrik90, så jeg vet ikke helt om jeg henger med.

En fin E39 530i er verdt en del. Denne er ikke det. 

Skrevet
1 hour ago, *MrB* said:

Så det å si meningen sin er å kverulere? For øvrig er jeg en av de som til dels støtter Fredrik90, så jeg vet ikke helt om jeg henger med.

En fin E39 530i er verdt en del. Denne er ikke det. 

Ja, i dette tilfellet er du en kverulant.

Å påstå at en EU-godkjent E39 530i manuell er en "skrotbil" til 15k er ikke bare usakelig, det er også direkte feil. 

Skrevet

Mulig jeg er rar men hvis bilen er EU godkjent og i grei teknisk stand så synes ikke jeg 50 papp var så galt jeg 😅 Tiden hvor man kunne få flotte utgangspunkt med riktig motorisering til 25 000,- er for lengst forbi. For disse pengene får man i dag en utkjørt 520i som i beste fall er EU ett år til. 

Skrevet
10 hours ago, Werther said:

Ja, i dette tilfellet er du en kverulant.

Å påstå at en EU-godkjent E39 530i manuell er en "skrotbil" til 15k er ikke bare usakelig, det er også direkte feil. 

Jeg kan like godt hevde at du tar feil, men velger å si at jeg er uenig med deg. Hvem som er usaklig er noe alle andre her kan få avgjøre. 

Det koker med 10000kr-biler der ute som skryter av fersk EU-kontroll. At dette på magisk vis skal trekke prisen voldsomt opp bare fordi det er en stor sekser med manuell er bare tull. 

Man har biler som er verdiløse uansett hvor bra de er, man har biler som er verdt mye forutsatt de er bra, og så har man noen ytterst få biler som er verdt mye uansett tilstand. E39 vil jeg plassere i kategori 2, og dette eksemplaret er en bruksbil som er tydelig preget av tidens tann. Den har neppe mange mil i seg slik den fremstår nå, og står ved et veiskille. (Som også Fredrik90 påpeker).

Så: Håper jeg den blir reddet? Ja. Kan den bli verdt mye på sikt? Ja, med solid innsats. Er den verdt 50k i dag? Nei.
Om noen er uenig i det siste og føler seg kallet, så er det jo bare å handle til prisforlangende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...