Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
13 timer siden, E.C. skrev:

Kriminelt. 

Har for øvrig aldri skjønt konseptet med å selge folierte biler. Kjøperen får enten en farge som ikke er permanent eller så får vedkommende ikke sett fargen og tilstanden på lakken de faktisk kjøper før bilen er kjøpt og folien dratt av.

Også påløper det seg en risiko at du river av lakk når folien blir tatt av om de har gjort dårlig arbeid / foliert for tidlig. Og den er kjip IMG_7741.thumb.jpeg.24fb063c0d6ceeb9405bac008d70366a.jpegIMG_5400.thumb.jpeg.c5d4bfba656175f4d99a555568759eeb.jpeg

Endret av Snagg30
Skrevet

Folierte biler i annen farge hadde eg aldri turt kjøpe da man ikke veit hva som er under. Ppf derimot, stortsett kun positivt, dagens folie varer også ganske lenge om man tar bittelitt vare på den. Et lite skrekkeksempel ovenfor her, men ppf > riper og steinsprut. Ppf er dog ikke skuddsikker, men ser man tilstanden på lakken på bare 2-3 år gamle biler så er det ikke rart det er ganske populært blitt.

Skrevet (endret)
42 minutter siden, Espen.st skrev:

https://www.finn.no/431877678

hva tror folk en slik vil holde seg i pris fremover?  Et det noen store, dyre problemer med disse (sett bort ifra motoren😂)

Jeg ville tenkt at non-sport, kilometerstand som fort vil bekke 150k, og et interiør som kanskje ekskluderer flere kjøper enn det trekker kanskje øker risken for fremtidig verditap. I tillegg er den jo også dyrere enn sammenlignbare biler på finn ut i fra det jeg kan se. Feks denne: https://www.finn.no/432986656

Endret av laffe
Skrevet
38 minutter siden, laffe skrev:

Jeg ville tenkt at non-sport, kilometerstand som fort vil bekke 150k, og et interiør som kanskje ekskluderer flere kjøper enn det trekker kanskje øker risken for fremtidig verditap. I tillegg er den jo også dyrere enn sammenlignbare biler på finn ut i fra det jeg kan se. Feks denne: https://www.finn.no/432986656

Fytti grisen så lekkert det der er. Kommer ikke på noe nytt som er i nærheten av å være like lekkert😍

Skrevet
1 time siden, BMWE39turbo skrev:

Folierte biler i annen farge hadde eg aldri turt kjøpe da man ikke veit hva som er under. Ppf derimot, stortsett kun positivt, dagens folie varer også ganske lenge om man tar bittelitt vare på den. Et lite skrekkeksempel ovenfor her, men ppf > riper og steinsprut. Ppf er dog ikke skuddsikker, men ser man tilstanden på lakken på bare 2-3 år gamle biler så er det ikke rart det er ganske populært blitt.

Ja ble litt skremselspropaganda mitt forrige innlegg, men på GT3’n ble det lagt folie for tidlig etter lakkering slik det ikke var herdet. 

på den gule ble det brukt ekstra (!) lim for å feste, grensene for hvor tilbakestående folk er har ingen grenser. 

jeg la ny ppf nettopp på GT3’n og folien nå i dag kommer ferdig "coated" med lekker vann avprelling :D folie er kjempe bra så lenge man gjør det riktig 

Skrevet

@Snagg30: jepp, sånne worst case er jo marerittet. Skulle jeg kjøpe en foliert bil hadde jeg spurt om å få folie fjernet før kontrakt blir signert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...