Snagg30 Skrevet Søndag kl. 11:24 Skrevet Søndag kl. 11:24 (endret) 13 timer siden, E.C. skrev: Kriminelt. Har for øvrig aldri skjønt konseptet med å selge folierte biler. Kjøperen får enten en farge som ikke er permanent eller så får vedkommende ikke sett fargen og tilstanden på lakken de faktisk kjøper før bilen er kjøpt og folien dratt av. Også påløper det seg en risiko at du river av lakk når folien blir tatt av om de har gjort dårlig arbeid / foliert for tidlig. Og den er kjip Endret Søndag kl. 11:25 av Snagg30 mr.pingu, Tore Høgvold, BrokeBoi og 2 andre reagerte på dette 5
BMWE39turbo Skrevet Søndag kl. 11:37 Skrevet Søndag kl. 11:37 Folierte biler i annen farge hadde eg aldri turt kjøpe da man ikke veit hva som er under. Ppf derimot, stortsett kun positivt, dagens folie varer også ganske lenge om man tar bittelitt vare på den. Et lite skrekkeksempel ovenfor her, men ppf > riper og steinsprut. Ppf er dog ikke skuddsikker, men ser man tilstanden på lakken på bare 2-3 år gamle biler så er det ikke rart det er ganske populært blitt.
laffe Skrevet Søndag kl. 11:57 Skrevet Søndag kl. 11:57 (endret) 42 minutter siden, Espen.st skrev: https://www.finn.no/431877678 hva tror folk en slik vil holde seg i pris fremover? Et det noen store, dyre problemer med disse (sett bort ifra motoren😂) Jeg ville tenkt at non-sport, kilometerstand som fort vil bekke 150k, og et interiør som kanskje ekskluderer flere kjøper enn det trekker kanskje øker risken for fremtidig verditap. I tillegg er den jo også dyrere enn sammenlignbare biler på finn ut i fra det jeg kan se. Feks denne: https://www.finn.no/432986656 Endret Søndag kl. 12:00 av laffe Skulebollen og mcbanan reagerte på dette 2
KireS Skrevet Søndag kl. 12:37 Skrevet Søndag kl. 12:37 38 minutter siden, laffe skrev: Jeg ville tenkt at non-sport, kilometerstand som fort vil bekke 150k, og et interiør som kanskje ekskluderer flere kjøper enn det trekker kanskje øker risken for fremtidig verditap. I tillegg er den jo også dyrere enn sammenlignbare biler på finn ut i fra det jeg kan se. Feks denne: https://www.finn.no/432986656 Fytti grisen så lekkert det der er. Kommer ikke på noe nytt som er i nærheten av å være like lekkert😍 Snagg30 og papertiger reagerte på dette 2
Snagg30 Skrevet Søndag kl. 13:14 Skrevet Søndag kl. 13:14 1 time siden, BMWE39turbo skrev: Folierte biler i annen farge hadde eg aldri turt kjøpe da man ikke veit hva som er under. Ppf derimot, stortsett kun positivt, dagens folie varer også ganske lenge om man tar bittelitt vare på den. Et lite skrekkeksempel ovenfor her, men ppf > riper og steinsprut. Ppf er dog ikke skuddsikker, men ser man tilstanden på lakken på bare 2-3 år gamle biler så er det ikke rart det er ganske populært blitt. Ja ble litt skremselspropaganda mitt forrige innlegg, men på GT3’n ble det lagt folie for tidlig etter lakkering slik det ikke var herdet. på den gule ble det brukt ekstra (!) lim for å feste, grensene for hvor tilbakestående folk er har ingen grenser. jeg la ny ppf nettopp på GT3’n og folien nå i dag kommer ferdig "coated" med lekker vann avprelling folie er kjempe bra så lenge man gjør det riktig BMWE39turbo reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Søndag kl. 15:03 Skrevet Søndag kl. 15:03 @Snagg30: jepp, sånne worst case er jo marerittet. Skulle jeg kjøpe en foliert bil hadde jeg spurt om å få folie fjernet før kontrakt blir signert. sondre, Patryck, BrokeBoi og 1 annen reagerte på dette 4
Werther Skrevet Mandag kl. 20:22 Skrevet Mandag kl. 20:22 On 10/24/2025 at 9:30 PM, Lars89 said: Ser etter en rimelig bil å ha i vinter. Gratulerer med å ha toppet Fredrik 90 i økonomisk fleksing. Han pleier jo å se etter vinterbiler i området 150-200k. Og nå deg som ser etter rimelige vinterbiler til 300k. Bare et tips - skal du ha en rimelig, midlertidig brukis er ikke en brukt 5-serie til 300k veien å gå. Eystein Ose og 316 reagerte på dette 2
Skulebollen Skrevet Mandag kl. 20:30 Skrevet Mandag kl. 20:30 @Werther Det er totalsummen på ett bilhold som har noe å bety. Jeg vurderer en g81 til 1.3 mill som "vinterbil".. Men da er jeg avhengig av og kjøpe en bil som kan selges for Minimum det samme som jeg ga. Så din "skrotne" vinterbil til 30k som du vraker til våren, kan komme til og koste deg mer enn min "vinterbil". Lars S, ehaugsnes og Espen.st reagerte på dette 3
Werther Skrevet Mandag kl. 20:37 Skrevet Mandag kl. 20:37 Jeg vet at diverse BMW M-modeller kan ha lite verditap så lenge man ser bort fra bensin, vedlikehold, dekk og forsikring, men en 530e utenom garanti vil alltid ha en risiko som man ikke har med billigere biler. Det vet du jo mtp det eventyret du har hatt i sommer med den 530den.
Skulebollen Skrevet Mandag kl. 20:45 Skrevet Mandag kl. 20:45 (endret) 12 minutter siden, Werther skrev: Jeg vet at diverse BMW M-modeller kan ha lite verditap så lenge man ser bort fra bensin, vedlikehold, dekk og forsikring, men en 530e utenom garanti vil alltid ha en risiko som man ikke har med billigere biler. Det vet du jo mtp det eventyret du har hatt i sommer med den 530den. Er innkjøpsprisen riktig og man kjører med motor/gir forsikring og skrur selv så er det vel ikke ett stort problem.. Jeg er 100% sikker på at kunne fått solgt 530d i + eller verste fall gått i null selv etter mine utlegg og etter å ha kjørt den 15.000 km. 😊 Dog er det langt mer gambling i.m.o og drive med slik "flipping" på biler uten garanti, dog mye enklere. Higher risk, higher reward 😊 Endret Mandag kl. 20:50 av Skulebollen
Fredrik 90 Skrevet Mandag kl. 22:51 Skrevet Mandag kl. 22:51 2 timer siden, Werther skrev: Gratulerer med å ha toppet Fredrik 90 i økonomisk fleksing. Han pleier jo å se etter vinterbiler i området 150-200k. Og nå deg som ser etter rimelige vinterbiler til 300k. Bare et tips - skal du ha en rimelig, midlertidig brukis er ikke en brukt 5-serie til 300k veien å gå. Nå må du slutte å skrive på Bimmers i fylla, det du kommer med her er bare rør og surr. Siste "vinterbilen" jeg hadde kjøpte jeg for 70 000,- i Sverige, med moms og en service kom den meg på rett rundt 90 000,-. Ettersom jeg kjørte den ett helt år er det vel mer treffende å kalle det helårsbil, eller nr 2 bil.
Lars S Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden 9 timer siden, Skulebollen skrev: @Werther Det er totalsummen på ett bilhold som har noe å bety. Jeg vurderer en g81 til 1.3 mill som "vinterbil".. Men da er jeg avhengig av og kjøpe en bil som kan selges for Minimum det samme som jeg ga. Så din "skrotne" vinterbil til 30k som du vraker til våren, kan komme til og koste deg mer enn min "vinterbil". Gleder meg til å høre hva du synes om g81. Jeg er veldig fornøyd med hvor kraftfull den virker, størrelse og hvor godt sammenskrudd den virker. Marius2002 reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 1 time siden, Lars S skrev: Gleder meg til å høre hva du synes om g81. Jeg er veldig fornøyd med hvor kraftfull den virker, størrelse og hvor godt sammenskrudd den virker. Vurderer bare 😅 Er jo en litt råflott vinterbil, så mulig jeg må høre på @Werther 🤔 Men sender deg en PM 😊 Lars S reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden (endret) Jeg tenker dere kjøper bil eller vinterbil for dere selv og ikke naboen(eller oss). For min del kan dere fint kjøre Rolls Royce i vintersørpen, jeg vil uansett støtte oppunder dette. Det er vinter halve året i Norge, så hvorfor ikke ha en flott bil da også om interessen er der og alt rundt tillater det. 🤷♂️ @Lars89 Så du mer på den G30? Endret 16 timer siden av Marius2002 Saltkjelen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå