Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

Ca 287 får eg no, mulig eg ha gjort Noke feil. Menmen nok offtopic på tråden , eg får sjå litt vidare på det. Takk for hjelp.

Screenshot_20220323-132629.thumb.png.aa16f0d5159dfdbb854e9f7c6bab0200.png

På målemetode for Co2 må du velge NEDC, da tallene biltilsynet kommer til å bruke som grunnlag for avgift er NEDC tallene fra bilens Svenske vognkort. Her er det flere som går på en smell når de skal regne ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BMWE39turbo skrev:

https://www.blocket.se/annons/goteborg/bmw_120_i_m_sport_bilia_days_kampanj/99089652

Noken som kunne tatt seg tiden til å kontrollsjekke prisen på denne ved import, eg kom fram til ca 275 000 nok. Da har eg regna med 5-6000 i 'pruting', og gjort om summen til norske frå svenske kroner. 

Og er det heilt hol i hodet og prøve seg på en liten 1 serie til familiebil? Tenker hive på takboks men vi har 2 små hunder (staff) og mulighet for at det kan bli et nytt familiemedlem med tiden 😅. Er flink å pakke å stue da hehe...

Eg regner med eg mister all garanti ved import også? Men dette bør vel gå greit om eg har maskinskadeforsikring?

 

Er ikkje finn annonse så flytt gjerne til offtopic tråden visst det blir heilt feil. 

Største problemet med 1-serie til familiebil blir nok bakovervendt bilstol. Da blir det rimelig trangt for de som sitter foran. Ville sjekka dette hvis planen er å få en unge og bruke denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, KireS skrev:

Største problemet med 1-serie til familiebil blir nok bakovervendt bilstol. Da blir det rimelig trangt for de som sitter foran. Ville sjekka dette hvis planen er å få en unge og bruke denne bilen.

Det går i i3, da går det hvertfall i F20. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, fupsaker skrev:

Det går i i3, da går det hvertfall i F20. ;) 

Ikke si det for sikkert :D i3 er konge og skikkelig god plass i baksetet(alt er relativt). Jeg føler jeg hadde bedre plass til bakovervendt baksete bak i i3 enn i E91. Det kan være de tynne fremstolene eller bare bilens oppbygning som gir en placebo-effekt. En sitter samtidig mer oppreist i en i3 og derfor kan førersetet dras mer fram enn i en 1-3-5-serie hvor en sitter på bakken og beina må fremover. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Kolstad Jr. skrev:

https://www.finn.no/252366313

Dette er helværst. Inkludert prisen 😆

Fy f.. for en pris! Rett etter årtusenskiftet var jeg nære å kjøpe byggenummer 001 av disse, mener jeg den gang da skulle gi 350 000,-. Den stod da inne på et verksted i hjembygda for registerskifte. Gjett om jeg var glad at jeg ikke kjøpte den, han som endte med den var ikke annet enn plaget, turbohavari og what not (nå kan det hende at bilen ble misbrukt da, uten at jeg vet det), men det ble visst nok en diger utgiftspost hele bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kolstad Jr. skrev:

https://www.finn.no/252366313

Dette er helværst. Inkludert prisen 😆

Da tar jeg heller denne 😎 Billigere, vesentlig bedre kvalitet, ser bedre ut (min mening), høyere toppfart, bedre dele tilgang, muligens noe mer driftsikker? Gammal 5-serie trumfer gammel Omega any day på det meste, også på disse ekstrem utgavene. Men det er min mening 😀

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=233509805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Da tar jeg heller denne 😎 Billigere, vesentlig bedre kvalitet, ser bedre ut (min mening), høyere toppfart, bedre dele tilgang, muligens noe mer driftsikker? Gammal 5-serie trumfer gammel Omega any day på det meste, også på disse ekstrem utgavene. Men det er min mening 😀

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=233509805

Ja Fredrik ,hva skal jeg si til dette her ?

Jeg som elsker Opel og ikke minst Bmw ,så måtte jeg ha sovet på det en natt .😊

At den er mer driftsikker er jeg nok ikke enig i da Lotus motorene i disse er meget bra bortsett fra turbo havari akkurat som i hvilken som helst annen turbo bil ,inkludert Alpina .

Og verdien på begge øker på lik linje føler jeg .

Lotusen lå litt etter en stund ,men det har snudd seg og det så ekstremt og .

Angående deler til disse så går det an å skaffe enda utrolig nok .

Uansett så er det en bil som etter min mening er like rå som en e34 Alpina og jeg elsker at prisene fyker i været på disse .

Men kjenner meg selv rett så hadde det nok endt opp med Alpina 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, The Quark skrev:

Rett etter årtusenskiftet var jeg nære å kjøpe byggenummer 001 av disse

Denne bilen har stått for salg en rekke ganger og mener den er en skjøtebil .

Samtidig tror jeg at den er blitt fikset opp skikkelig nå og er blitt en veldig bra bil men tror den levde et særs hardt liv de første årene som du nevner .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sveigis skrev:

Denne bilen har stått for salg en rekke ganger og mener den er en skjøtebil .

Samtidig tror jeg at den er blitt fikset opp skikkelig nå og er blitt en veldig bra bil men tror den levde et særs hardt liv de første årene som du nevner .

Når du sier det, så mener jeg å huske at 001 var ute for en ulykke en del år etter jeg slo den fra meg. Den begynner å bli en del år siden sist jeg hørte noe om den, så jeg har ingen anelse hvordan status er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Da tar jeg heller denne 😎 Billigere, vesentlig bedre kvalitet, ser bedre ut (min mening), høyere toppfart, bedre dele tilgang, muligens noe mer driftsikker? Gammal 5-serie trumfer gammel Omega any day på det meste, også på disse ekstrem utgavene. Men det er min mening 😀

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=233509805

Å i det hele tatt våge å sammenligne en vanlig Alpina med en Lotus er sinnsykt. Det er to forskjellige verdener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...