Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøper man BMW utefor garanti så må man egentlig bare regne inn at kostnadene kan og sannsynligvis vil komme. Innkjøpsprisen er bare en del av disse. Skal bilen vedlikeholdes for å opprettholde bra stand så koster også dette penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Daniel. skrev:

Er ikke 118k "lav km" for en 14 modell? 🤔

Til å være en 8 år gammel bil er det ikke gale med den kilometerstanden, men poenget (selverfart) er at en da uansett nærmer seg potensielt store vedlikeholdskostnader ved en slik kilometerstand. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=253007501

Synd denne ble solgt nettopp, med knappe 60k km på telleren er det formodentlig en del kilometer før kostnadene begynner å renne på. Så finnes objekter med virkelig lav kilometer bare man er litt våken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke nødvendigvis konkludere med at kostnadene begynner å løpe på så fort bilen har gjort 120k km, dette har nok mye med vedlikehold og kjørestil å gjøre, langkjøring vs småkjøring bla. -Samt er det også en del forskjeller mellom en 520d og 530d, ligger ikke bare i motoren.

Kjører 520d selv og det er ingen sinke, men en 530d går vesentlig bedre, bedre gange og et penere lydbilde inne i kupeen, syns ofte Sørlandet bil har gode objekter til fine priser, men henviser du til lenken @Walkabout viser til så bør det kanskje være litt å gå på her. Original felgene (style 351) som står på er en del av m-pakken bilen kom med, alternativene er mange men anbefaler å finne noe du liker fra BMW originalt, evt. fra en tredjepart som BBS eller HRE, bilen fortjener hvertfall et annet sett kvalitetsfelger om de skal byttes ut. Husk også på at det er xDrive, så her er det viktig å finne korrekt strl. ET og bredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Peak skrev:

Skal ikke nødvendigvis konkludere med at kostnadene begynner å løpe på så fort bilen har gjort 120k km, dette har nok mye med vedlikehold og kjørestil å gjøre, langkjøring vs småkjøring bla. -Samt er det også en del forskjeller mellom en 520d og 530d, ligger ikke bare i motoren.

 Tillater meg å sitere fra min egen tråd og mine egne beregninger på min F11:

På 29.3.2022 den 18.05, Walkabout skrev:

Det som er interessant å se er at omtrent 160 000 kr av de 210 000 kr har kommet de siste fem årene, altså fra 150 000 km og utover. Fra 80 000 km til 150 000 km kostet service og vedlikehold "kun" 60 000 kroner. Så ratioen blir som følger: 0,86 kr per km fra 80 000 km til 150 000 km, 1,45 kr per km fra 150 000 til 260 000 km. 

Nå er ikke mitt enkeltstående erfaring en konklusjon med to streker under svaret, men tror nok at det rimelig greit indikerer hva det er å forvente hvis man kjører denne modellen mange kilometer. 

Og det kommer fra en kar som er godt over snittet opptatt av vedlikehold og har mye langkjøring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...