Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

@papertiger etter å ha vært litt på Autobahn så kan jeg i grunn forstå greia. Bil der nede fremstår som et framkomst middel som skal gå raskt på Autobahn og med sånn passe bra komfort. Når det er sagt, så kan ikke jeg personlig se den greia når man skal bruke mye av tiden på å sitte inne i bilen også 😂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Dusy said:

@papertiger etter å ha vært litt på Autobahn så kan jeg i grunn forstå greia. Bil der nede fremstår som et framkomst middel som skal gå raskt på Autobahn og med sånn passe bra komfort. Når det er sagt, så kan ikke jeg personlig se den greia når man skal bruke mye av tiden på å sitte inne i bilen også 😂 

 

Er akkurat der jeg ikke forstår tyskerne. Et folk som bruker så mye tid i bil, da skulle jeg i alle fall lagt penger i det rommet jeg oppholder meg mye, gjerne foran eksteriøret som jeg ikke ser når jeg er på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/4/2023 at 4:32 PM, mspec said:

Vel, brodern solgte nylig en bil, der ble det kommentert at bilen var gått 1000km lengere en hva som var opplyst og at bilen hadde lavere verdi, men var villig til å betale avtalt pris endog..
Og da vi begynner å nærme oss amerikanske tilstander med søksmål/reklamasjoner osv på det meste, er det greit å få absolut ALT notert for å unngå fremtidige problemer.

Regnet med at noen ville nevne noe slikt, men mitt forslag er da: Hvis bilen har gått 154 100km, annonser den med 155 000km. Rund oppover, da får kjøper en positiv overraskelse. Ikke verre enn det. Er bare å sammenligne med annonser i Sverige hvor man ofte annonserer antall mil (15-16000 mil) istedenfor antall kilometer ned på analt detaljnivå der folk blir sjokkert hvis du har vært en tur på kiwi siden bilen ble annonsert forrige mandag.  ALLE mine tre nåværende biler ble annonsert med høyere km enn reelt (rundet opp 250 km til nærmeste tusen) når jeg kom for å se på de.  

 

On 8/4/2023 at 9:47 AM, StigJ said:

Gamlebilen til @Cbrooen for salg. Alpinehvit E46 M3 er pent! :wub:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=313033200

Siden dette er et diskusjonsforum må jeg våge å innrømme at dette er den siste E46 M3en jeg hadde kjøpt. Hvit er en utrolig kjip farge på E46, spesielt i kombinasjon med Clubsport delskinn-interiør og SMG. Dette er definitivt ikke en bil for alle, og det burde reflekteres i prisen. Så jeg mistenker at den kan bli tungsolgt til 479k på tross av at det er en sen 05-modell. 

 

1 hour ago, Fredrik 90 said:

Dette er firmabiler i Tyskland, derfor har mange av de så snodige utstyrskombinasjoner 😅 Her har f eks en brukt budsjettet på motor fremfor utstyr

Hos en tidligere arbeidsgiver sverget økonomisjefen til Ford siden han hadde jobbet der i årevis (husk, det finnes IKKE korrupsjon i Norge 😂 ), så vi var alle tvunget til å kjøre Ford Mondeo diesel. Da jeg kjørte mye i Stor-Oslo ba jeg på mine knær om å få en mindre bil (Mondeo er altfor stor når det kommer til smidig bykjøring og parkering), og fikk tilslutt tilslaget på en Focus. Men han nektet plent å gi meg en Focus 2.0TDCI på tross av at den ikke var noe dyrere enn Mondeo 1.6TDCI, så endte opp i Focus 1.5TDI :?   .Dog var bilene våres alltid meget godt utstyrte utenom motor/gir. Så de var lettsolgte som bruktbiler når leasingavtalen var over. 

Økonomisjefen selv? Han kjørte rundt i en 15 år gammel SAAB 9-5. For sikkerhetsskyld hadde han to stykk i tilfelle den ene havarerte, slik SAAB har en tendens til å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Werther skrev:

Regnet med at noen ville nevne noe slikt, men mitt forslag er da: Hvis bilen har gått 154 100km, annonser den med 155 000km. Rund oppover, da får kjøper en positiv overraskelse. Ikke verre enn det. 

Jepp, en grei regel! Gjør dette selv, det gir enselv litt spillerom og man slipper at kjøper henger seg opp i dette, men isteden får seg en positiv overraskelse. :) 


Fra det ene til det andre.

Har sansen for de her, men dessverre særdeles sjeldent jeg treffer på noen  🤔

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=309509926

Og hvit 02 som så strøken ut😎 Har steget prisen på disse også de siste 10 årene. Men kudos for å holde de på veien! Uansett hvor lyst man har på 02, så er det nok andre bil nr. 2 som kommer foran når en først skal svi av så mye på en kosebil, dessverre. Uansett pent å se på iallefall og stadig en favoritt blant alle modellene lansert. - Rett kjøper dukker nok opp.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=304513173

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, Marius2002 said:

Jepp, en grei regel! Gjør dette selv, det gir enselv litt spillerom og man slipper at kjøper henger seg opp i dette, men isteden får seg en positiv overraskelse. :) 


Fra det ene til det andre.

Har sansen for de her, men dessverre særdeles sjeldent jeg treffer på noen  🤔

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=309509926

 

 

Enig! 
 

En tidligere kollega i et tidligere søsterselskap hadde, på den tiden vi var samlokalisert (ble komplisert dette) en 118d cab M sport. Når F23 ble lansert i 2014 var det vel, da vi hadde hatt F20’en vår i et godt år, bestilte han en flett ny 228i cab, M sport i Melbourne Red. Vi er nå nærmeste naboer på jobb, og det er alltid en glede å se at 228i’en står der enda. Brukes hele året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Ingvaldsen said:

dette er jo det kuleste delskinn interiøret i verdenshistorien ! veldig kule i e46 og e39 m5.

smg er jo bare flott om man bryr seg om prestasjoner

Jeg har faktisk hatt et identisk interiør i en carbon-svart E46 330CI Clubsport jeg hadde, og det så jo bra ut hvis man er glad i tyske biler og tysk kultur. Trekker linjene tilbake til de litt funky delskinn-interiørene man fant i 70-80-talls Porsche (Pascha). Men i en knallhvit E46 M3 med automat ble det litt i overkant for min del, mest sannsynlig fordi bilen oser litt for mye 2000-talls California (selvom denne er Japan-import tipper jeg) som møter tysk brun pub. Mangler bare at Derrick river opp døra og spør deg med dårlig røyk-ånde: Haben sie angst??

maxresdefault.jpg

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

Hos en tidligere arbeidsgiver sverget økonomisjefen til Ford siden han hadde jobbet der i årevis (husk, det finnes IKKE korrupsjon i Norge 😂 ), så vi var alle tvunget til å kjøre Ford Mondeo diesel. Da jeg kjørte mye i Stor-Oslo ba jeg på mine knær om å få en mindre bil (Mondeo er altfor stor når det kommer til smidig bykjøring og parkering), og fikk tilslutt tilslaget på en Focus. Men han nektet plent å gi meg en Focus 2.0TDCI på tross av at den ikke var noe dyrere enn Mondeo 1.6TDCI, så endte opp i Focus 1.5TDI :?   .Dog var bilene våres alltid meget godt utstyrte utenom motor/gir. Så de var lettsolgte som bruktbiler når leasingavtalen var over. 

Økonomisjefen selv? Han kjørte rundt i en 15 år gammel SAAB 9-5. For sikkerhetsskyld hadde han to stykk i tilfelle den ene havarerte, slik SAAB har en tendens til å gjøre. 

Det med firmabiler er egentlig litt artig. I de fleste andre land enn Norge så er firmabil knytter opp mot status. En selger eller representant skal være ulastelig kledd å kjøre en pen premiumbil. Derfor får mange firmabil kunder i Tyskland krav om å kjøre enten Audi, BMW eller Mercedes. Hvis du i ukedagene tar inn på ett business hotell i Tyskland så kan du gå tørrskodd på taket av 5-serie, A6, C klasse og 3-serie. Alle sorte med litt småkjip spekk, to liters diesel og dressjakka hengene på kleshenger bak 😂

En litt artig historie knyttet opp til krav om å kjøre en spesifik bil. Far til en kollega fikk jobb i ett svensk legemiddel firma på slutten av 80 tallet. Dette firmaet etablere seg i Norge etter stor suksess i Sverige. I dette selskapet var kravet at alle selgere/representanter skulle kjøre sort Saab 9000 Turbo. Og de 15 nyansatte selgerene i den Norske avdelingen skulle ha samme biler. Så 15 stk Saab 9000 Turbo ble bestilt direkte fra Trollhettan og sent til den Norske Saab importøren for registrering. Det var bare det at svenskene hadde ikke tenkt på at en Saab 9000 Turbo kostet omtrent det dobbelte i Norge kontra i Sverige 😂 Det ble med den ene gangen og når nye biler skulle bestilles noen år senere så ble det kun Saab 900 16V på den norske avdelingen. Det var mildt sagt nedtur, og de ble ledd av sine svenske kolleger når de møttes til årsmøte ved hovedkvarteret i Gøteborg 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, papertiger skrev:

Enig! 
 

En tidligere kollega i et tidligere søsterselskap hadde, på den tiden vi var samlokalisert (ble komplisert dette) en 118d cab M sport. Når F23 ble lansert i 2014 var det vel, da vi hadde hatt F20’en vår i et godt år, bestilte han en flett ny 228i cab, M sport i Melbourne Red. Vi er nå nærmeste naboer på jobb, og det er alltid en glede å se at 228i’en står der enda. Brukes hele året. 

Tøft! Bra folk velger noe utenom standard. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Finn men denne bør noen hente tilbake til Europa og helst Skandinavia hvor den hører hjem med sin historie. Alt for mange unike biler forsvinner inn i det amerikanske samlermarkedet hvor de sirkulerer til priser vi vanlige ikke kan forholde oss til.

https://bringatrailer.com/listing/1987-bmw-m5-2/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og tråler Finn om dagen, og bet meg merke i denne. Klarer ikke å bli enig med meg selv om det er noe å satse på eller ikke. Jeg er ikke så opptatt av M sport, og xDrive har jeg ingen behov for. Ser primært på G30, så jeg vet ikke om prisen er rett heller. N57 i disse vel. Litt sjelden spekket bil i hvertfall. 

https://www.finn.no/312579573

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Larsen4 skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=313428083
Første facelift x5 på finn? Kanskje bare meg, men synes de shadowlinelyktene foran blir for mørke, ser ut som om noen har hatt på solfilm på de, blir litt for mye narkolanger spec😅.

Moses for en pris det har blitt på X5 hybrid nå. Dette er ikke lenger en bil for vanlige folk…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...