Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Snagg30 skrev:

@sveigis har funnet bil til en langt mer fornuftig pris :) kommer neste helg. Det ble forøvrig ingen av de jeg linket til

Gøy 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Markus E30angående E39 Alpinaen. Tenk å selge en sånn bil uten å utbedre små tullefeil først..

 

Tenker prisen er der den bør ligge, uten disse småfeilene.

Har vurdert den E39en, men før jeg i det hele tatt tok kontakt med selger, fant jeg ut at jeg heller leter videre.

 

På utkikk etter en koselig BMW med litt motor, budsjettet er maks 200k. Gjerne lavere. 

Aller helst burde man vel dobla budsjettet, men jeg skal aldri mer låne penger til bil! 😃

 

 

 

 

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Marius2002 skrev:

… Sunnmøring som selger, altså ikke sjokkert🙄

Nå kom jeg på han som kom med en Mercedes GT S/R på Rudskogen sist med Kina dekk og klagde på runde tidene var godt over 1:50… hjemme hadde han liggende Cup2 dekk på originale felger men i følge han ikke holdbart å kjøre med da de var livsfarlig ved regn. Å sette på Michelin pilot sport 4s var uhørt for det kostet 20.000kr :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid lurt på om navnet "Landsail" var seriøst ment fra kineserne som produserer det. Er et av de verste navnene man gi et dekk da man fort tenker på båter, seiling, ute av kontroll og null grep.  I hvert fall gjør jeg det. 

Jeg kjøpte faktisk 2 nye bakdekk i dag til 911en, ble Michelin Pilot Exalto da det var så himla lang leveringstid på Pilot 4.  Kunne sikkert ha spart 1000kr pr stykk på å kjøpe noe kinagreier, men dekk kan til syvende og sist være forskjell på liv og død, så hvis det er en bil med en viss verdi som man er glad i ser jeg ikke vitsen å sette på kina-dekk. 

Dekk-sjappa jeg handlet hos anbefalte kun Sailun av de billigere merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Conti 7 her om dagen til den ene bilen. Havnet på rett under 7000 kr med avbalansering og montering, fornøyd med det. Så dukket det opp et tilbud her lokalt på Haida i samme dimensjon. 2400 kr for settet ferdig på felg. Det er jo helt tullete pris og nesten så bare omlegg/balansering i Oslo-området koster over halvparten. Skjønner at dekka i seg selv ikke kan koste mye da. 

Jeg er jo for Kina-dekk vs. utslitte speildekk, men bare om man kjører deretter. Å putte kjempebudsjettdekk på dyre felger eller sportsbiler og gjerne skryte av at dekkene er splitter nye og forvente høyere salgspris blir helt motsatt i min bok. Da må jo jeg vrenge de av og sette på noe annet, så da hadde jeg heller foretrukket å kjøpe uten dekk eller med utslitte dekk til en lavere pris.

Screenshot_20240325_121604_Facebook.thumb.jpg.76b857263911d0b833fde02d57128fc6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, E.C. said:

Jeg kjøpte Conti 7 her om dagen til den ene bilen. Havnet på rett under 7000 kr med avbalansering og montering, fornøyd med det. Så dukket det opp et tilbud her lokalt på Haida i samme dimensjon. 2400 kr for settet ferdig på felg. Det er jo helt tullete pris og nesten så bare omlegg/balansering i Oslo-området koster over halvparten. Skjønner at dekka i seg selv ikke kan koste mye da. 

 

Satan, det var billig. 600kr dekket for 17" og 18" er jo mye billigere enn det kostet for over 20 år siden.  15" dekk fra en europeisk produsent (Fulda, Vredestein) pleide å koste det samme, 5-600kr pr dekk for 20 år siden. 

Men jeg hadde nok fortsatt takket nei. Har sett litt for mange videoer av kinesiske broer, fortau, balkonger, gjerder, heiser, trapper, porter og ymse annet som klapper sammen etter et par år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...