Snagg30 Skrevet 13 timer siden Share Skrevet 13 timer siden Nå vet jeg ikke på 992 men på min 991.2 finnes det bokstavelig talt ikke ambient belysning, det er lys i sport chrono klokka ellers er alt analog og simpelt. Kan ikke si jeg savner noe, eller jo kanskje rygge kamera ikke er det noe duppeditter heller, ren kjøre maskin. Marius2002 og Ingvaldsen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet 12 timer siden Share Skrevet 12 timer siden (endret) 1 time siden, E.C. skrev: Synes at ambient belysning i en del nye biler har gått for langt. Fra litt comfy oransje lys på et par strategiske steder i E6x, F01 og F1x, som satte premium preg ved å lage stemning i mørket, til lamper i alle slags mulige farger både her og der. Opplegget ligner mer på PC case-mods fra 20 år tilbake eller gamingrommet til en moderne tenåring. At det skal se likedan ut i moderne luksusbil henger ikke helt sammen for meg. Akkurat ambient belysning er noe jeg virkelig digger i moderne biler. Det er med på å sette stemningen i interiøret og så lenge styrken er dimbar så synes jeg det er helt greit. Skal være enig i at ambienlyset i denne aktuelle S-klassen er litt i meste laget. Men ambienbelysningen i G30 synes jeg er helt perfekt, ikke for mye og ikke for lite. 1 time siden, Ron Jeremy skrev: Jeg tenker tvert om. MB leverer så mye dårlig interiør, billig plastdritt som er alt annet en premium. I tillegg er det for mye skjerm og ALTFOR mye LED lys. Får litt Temu følelser av dritten. Ikke rart MB sliter om dagen. Da kan du umulig ha sittet i denne aktuelle generasjonen av S-klasse eller nye E-klassen. Her har Mercedes tatt ett skikkelig skippertak, mens BMW har gått motsatt vei og kuttet kostnader på en såpass fremtredende måte at det er helt forkastelig. I E-klassen får man i det minste premiumfølelse når man stryker fingrene over interiøret og trykker på knapper og funksjoner. Ikke som i G60 hvor man får følelsen av å sitte i en Suzuki fra 2013… Jeg er så skuffet over BMW på måten de har løst kostnadskutt på denne modellen. Jeg vil heller har litt mye Ambient belysningen…. …enn denne søppel løsningen her. Vindusbrytere og høytalerdekselene i en Ford Transit ser bedre ut. Plast håndtak? Hva faen BMW!! Dette minner mer om en koreansk varebil fra 2002 enn en millionbil fra 2024.0 Og det er noe stein galt når bilen den erstatter ser freshere ut.. Skal mye til å slå G30 dog, vår tids E39 👍 Mens nye E-klassen derimot er en skute jeg har falt pladask for. Dette er hva jeg håpet G60 skulle bli. En stilig bil som gir det rette permiumspreget for en bil i øvre middelklasse. Her står ikke kostnadskutt oppe i dagen som på G60, her er det soft close, panaorma tak som kan åpnes, comfort acess på bakdører og avstandsjustering til adaptiv cruise på rattet. Denne kommer med ordentlige motoralternativer også. Ikke det halvhjerta fjaset på G60 hvor den mest interessante motoren som selges i Europa er en sekser ladbar hybrid med samme el rekkevidde som en X5 45e som kom ut i 2019. E klassen leverer sekssylindret bensin og dieselmotor, hvor sistnevte har ordentlig effekt med sine 367 hk i stede 300 hk i den nye og strupa 540d (som mer er en erstatter for 530d). For meg som er opptatt av motor og liker at bilen har ordentlig motor under panseret så er faktisk det ganske viktig. Heldigvis har BMW produsert så mye perfeksjon opp igjennom at vi får anse dagens kreasjoner fra BMW er en liten blindgate 😀 Endret 12 timer siden av Fredrik 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSolberg Skrevet 12 timer siden Share Skrevet 12 timer siden 1 time siden, E.C. skrev: Og karbonfiberdetaljer på interiøret på en bil på 2,6 tonn. Sparer jo ikke vekt akkurat. Det syke er den veier det samme som G99 M5.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå