E.C. Skrevet Onsdag kl. 19:58 Skrevet Onsdag kl. 19:58 Kanskje smuglet inn noe båt/vannscooter/tilhenger/felger inn i billånet. fupsaker og liffi reagerte på dette 2
teerex Skrevet Onsdag kl. 20:03 Skrevet Onsdag kl. 20:03 (endret) 6 timer siden, mr.pingu skrev: Nei det er bra, billig PNP upgrade med 7BMW forsterker HK hadde vært betydelig mye mer styr å få oppgradert. Burde ha hatt B&O men heller 676 enn HK om man skal gjøre noe med lyden likevel. Ja jeg fikk en fantastisk oppgradering av min 676 med Match Up 7BMW forsterker, Earthquake SWS setebasser samt Kicker subforsterker og Kicker 12" subkasse der bak (skjult i rommet under plata). Alt etter hva man er ute etter så tror jeg dette slår det meste av originalt lydanlegg (og ikke synlig heller). Relativt enkel installasjon, bortsett fra måtte ordne solid kryssfinerplate under subkassen, fastskrudd i karosseriet. Endret Onsdag kl. 20:11 av teerex liffi, fupsaker, mr.pingu og 1 annen reagerte på dette 4
BMW E93, nå E63:-) Skrevet Onsdag kl. 20:33 Skrevet Onsdag kl. 20:33 23 timer siden, E.C. skrev: What, var den ikke lagt ut til typ 530k hos de samme folka for fire dager siden? Eller var det 630k? Annonsen er nå den samme, for den lagret jeg. Den var jo oppe i tråden her. Jo de har skrudd opp prisen tipper jeg for at ny eier måtte låne mer enn hva bilen kostet🙈
mr.pingu Skrevet Onsdag kl. 21:07 Skrevet Onsdag kl. 21:07 59 minutes ago, teerex said: Ja jeg fikk en fantastisk oppgradering av min 676 med Match Up 7BMW forsterker, Earthquake SWS setebasser samt Kicker subforsterker og Kicker 12" subkasse der bak (skjult i rommet under plata). Alt etter hva man er ute etter så tror jeg dette slår det meste av originalt lydanlegg (og ikke synlig heller). Relativt enkel installasjon, bortsett fra måtte ordne solid kryssfinerplate under subkassen, fastskrudd i karosseriet. Store fordelen med HiFi er at det går over vanlig høynivå signal mens HK og oppover går over MOST på F15. Dette gjør at om man skal oppgradere det blir betydelig dyrere fordi man må ha MOST adapter eller mobridge forsterker. Men om man har B&O vet jeg ikke om jeg hadde lagt innsatsen med en ettermarked forsterker den OE forsterker er mye bedre og klarer faktisk å drive subben under sete som de skal. Eneste mangler på B&O er egentlig DSP’en alle komponenten er av bra kvalitet. teerex reagerte på dette 1
KireS Skrevet i går, 08:25 Skrevet i går, 08:25 Nydelig farge spec: https://www.finn.no/mobility/item/394217881?ci=18 papertiger, Dusy og ehaugsnes reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet i går, 08:47 Skrevet i går, 08:47 20 minutter siden, KireS skrev: Nydelig farge spec: https://www.finn.no/mobility/item/394217881?ci=18 Artig å se de i litt andre farger enn sort med sort interiør
Dusy Skrevet i går, 08:53 Skrevet i går, 08:53 27 minutes ago, KireS said: Nydelig farge spec: https://www.finn.no/mobility/item/394217881?ci=18 Gud, den var nydelig
Orjan Skrevet i går, 10:06 Skrevet i går, 10:06 Lekker sak! Og heftig pris.. https://www.finn.no/mobility/item/394386954 Dusy, sveigis og tambur4 reagerte på dette 3
papertiger Skrevet i går, 11:04 Skrevet i går, 11:04 Såg ikke ut til å være mye som manglet på denne G05 M50i'en. https://www.finn.no/mobility/item/394399715?ci=1 KireS og fupsaker reagerte på dette 2
fupsaker Skrevet i går, 11:30 Skrevet i går, 11:30 Noe slår meg når jeg sjekker M40i på G01 X3 og F26 X4: B58M på X3 og N55 på X4. Noen grunn til det ved samme modell?
Saltkjelen Skrevet i går, 12:23 Skrevet i går, 12:23 1 time siden, papertiger skrev: Såg ikke ut til å være mye som manglet på denne G05 M50i'en. https://www.finn.no/mobility/item/394399715?ci=1 I mine øyne er det et stort minus at den mangler luftfjæring - ellers nydelig! Ellers ble denne bilen solgt via nettbil med oljelekkasje (eller noe tilsvarende) på motor for noen få dager siden. Bilen har oversteget serviceintervallet knyttet til oljeskift, så det ville vært interessant å se hva og om selger har gjort noe her eller om de forsøker å gjøre en rask flipp med fortjeneste. Hvordan BMW stiller seg til eventuelle garantisaker knyttet til motor her er nok uvisst og noe som i aller høyeste grad burde undersøkes. Det er overraskende (og dels frustrerende når man selv er i jakten) å se at verditapet her har vært relativt beskjedent i BMW sammenheng. En nybilpris fra ca. 1,6 mill og litt ekstrautstyr på toppen gir et verditap på grovt avregnet på ca. kr. 600 000,- over en periode på nesten fem år. Til sammenligning tapte min tidligere F01 730d seg med ca. kr. 800 000,- på litt over ett år da den var ny. 1 time siden, fupsaker skrev: Noe slår meg når jeg sjekker M40i på G01 X3 og F26 X4: B58M på X3 og N55 på X4. Noen grunn til det ved samme modell? Samme modell? G01 X4 M40i er en nyere generasjon enn F26 X4 M40i. Der G01 X3 M40i kom i 2017, gikk F26 X4 M40i ut av produksjon i 2018. Går utifra at BMW ikke brukte særlig med penger på ubetydelige endringer på en nisjemodell som var på tampen av levetiden sin. Skulebollen, Orjan og fupsaker reagerte på dette 3
Orjan Skrevet i går, 12:37 Skrevet i går, 12:37 (endret) @fupsaker - G02 X4 M40i har B58, men G02 ble kanskje aldri solgt i Norge? Har aldri sett en sånn. Endret i går, 12:39 av Orjan fupsaker reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 29 minutter siden, Saltkjelen skrev: I mine øyne er det et stort minus at den mangler luftfjæring - ellers nydelig! Ellers ble denne bilen solgt via nettbil med oljelekkasje (eller noe tilsvarende) på motor for noen få dager siden. Bilen har oversteget serviceintervallet knyttet til oljeskift, så det ville vært interessant å se hva og om selger har gjort noe her eller om de forsøker å gjøre en rask flipp med fortjeneste. Hvordan BMW stiller seg til eventuelle garantisaker knyttet til motor her er nok uvisst og noe som i aller høyeste grad burde undersøkes. I mine øyne er mangel av luftfjøring ett pluss nå som denne bilen etter hvert går ut av nybilgaranti. Men jeg skjønner hva du mener Ellers så er det vittig at BMW med V8 og dårlige vedlikeholdsrutiner er en ikonisk duo. Jeg har litt inntrykket at dette nesten kan sies om samtlige V8 modeller fra BMW, stort sett er det alltid en andre eller tredje eier som ikke har hatt ressurser til å vedlikeholde en kostbar luksusbil som dette tross alt er. 15 minutter siden, Orjan skrev: @fupsaker - G02 X4 M40i har B58, men G02 ble kanskje aldri solgt i Norge? Har aldri sett en sånn. G02 ble solgt i Norge frem til for ett par år siden mener jeg. Men det ble ikke solgt mange i løpet av de årene. Orjan reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 5 minutter siden, Fredrik 90 skrev: I mine øyne er mangel av luftfjøring ett pluss nå som denne bilen etter hvert går ut av nybilgaranti. Men jeg skjønner hva du mener Jeg forstår tankegangen, men en må ikke glemme at demperne som sitter på en X5 uten luftfjæring er en EDC/VDC-demper som koster høvelig mye per demper de også. Differansen mellom dempere på en bil med og uten luftfjæring blir derfor ikke helt det store. Dessuten er 9/10 norske X5er levert med luftfjæring, slik at det vil være vesentlig enklere og billigere å få tak i brukte dempere om det skulle være ønskelig. Hele essensen for meg med en M50i er i alle fall å få en bil med luftfjæring (med de fordeler og ulemper dette innebærer). Hvis ikke tenker jeg differasen til en X5 M som uansett ikke har luftfjæring er minimal og et mer riktig valg. Fredrik 90, Marius2002, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
BrokeBoi Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Muligens den mest overprisa amerikaneren i Norge. https://www.finn.no/mobility/item/394495210
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå